„ OD 1.2. DO DALJNJEGA NE PRIHVAĆAMO IZMJENE CJENIKA“
Na poskupljenja u trgovačkim lancima, zbog kojih su pokrenuti bojkoti kupnje od strane potrošača, prva je smisleno reagirala Uprava trgovačkog lanca Tommy d.o.o. sa sjedištem u Splitu. Tommy ima 227 prodajnih mjesta u devet hrvatskih županija i gradu Zagrebu, a zapošljava preko 4100 djelatnika.
Uprava je uputila javno pismo dobavljačima, koje je objavila Slobodna Dalmacija na portalu slobodnadalmacija.hr, iza 17 sati 31. siječnja, a objavljen je i faksimil pisma.
U pismu postaje jasno da za povećanje cijena nisu odgovorni isključivo trgovci – već ritam poskupljenja dolazi od dobavljača. U pismu Uprava lanca Tommy d.o.o. između ostalog kaže
„ U svjetlu trenutnih okolnosti na tržištu smatramo da su daljnja povećanja cijena jednostavno neprihvatljiva. Stoga donosimo sljedeće poslovne odluke“
" ......U slučaju da ipak ostanete pri zahtjevu za primjenom takvih cijena i cjenika, zadržavamo pravo da takve proizvode izlistamo iz asortimana i s naših polica. " (m.zouhar zec)
OBJAVLJUJEM SADRŽAJ PISMA UPRAVE TOMMY:
N/R DOBAVLJAČA
PREDMET: TRŽIŠTE – NOVONASTALE OKOLNOSTI
Poštovani!
Obraćamo Vam se zbog ozbiljne zabrinutosti oko trenutnih tržišnih okolnosti koje negativno utječu na naše potrošače, samim time i zaposlenike, a šire i ugled Društva.
Učestale rasprave o općoj razini cijena na našem i susjednim tržištima stvaraju dojam da je njihova razina isključivo rezultat naše poslovne politike, dok se zanemaruje širi kontekst i utjecaj svih sudionika opskrbnog lanca. Takva percepcija šteti povjerenju potrošača i može dugoročno ugroziti stabilnost i održivost poslovanja. U svjetlu trenutnih okolnosti na tržištu smatramo da su daljnja povećanja cijena jednostavno neprihvatljiva. Stoga donosimo sljedeće poslovne odluke:
1. Počevši od 1. 2. 2025. do daljnjega ne prihvaćamo izmjene cjenika s najavljenim povećanjima cijena te očekujemo da takve cijene vratite na razinu od 31. 12. 2024., odnosno od prije poskupljenja. U slučaju da ipak ostanete pri zahtjevu za primjenom takvih cijena i cjenika, zadržavamo pravo da takve proizvode izlistamo iz asortimana i s naših polica.
2. Za dobavljače koji se pojavljuju kao isključivi uvoznici i/ili distributeri na našem tržištu za određene proizvode/brandove, očekujemo da nam omoguće ili barem ne blokiraju izravnu suradnju s proizvođačima. Naime, model rada u kojem se između proizvođača i trgovačkog lanca pojavljuju najprije uvoznik, a zatim i distributer, zastario je, nepotreban i štetan jer smo investirali u dostatne logističke kapacitete i ne trebaju nam posrednici koji, svatko na svojoj razini, dodatno poskupljuju lanac opskrbe.
3. Za domaće proizvođače koji prodaju svoje proizvode i na inozemnim tržištima očekujemo da ujednače prodajne cijene na izvoznim i domaćem tržištu, odnosno da cijene na domaćem tržištu smanje na razinu izvoznih, kako bismo mogli i krajnju cijenu za naše potrošače sniziti i izbjeći pojave u kojima je domaći proizvod jeftiniji na policama trgovina u susjednim državama. Svjesni smo izazova i nužnosti prilagodbe novonastalim okolnostima. Stoga i od vas očekujemo suradnju kako bismo zajednički pronašli rješenja koja će u konačnici osigurati niže maloprodajne cijene, a na zadovoljstvo kupaca.
U nadi da ćete uvažiti naš zahtjev te da ćemo postići dogovor na obostrano zadovoljstvo.
U potpisu je žig I vlastoručan potpis
Uprava društva TOMMY d.o.o. Split
U Splitu, 31. 1.2025.
Post je objavljen 31.01.2025. u 22:31 sati.