Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

EUROPSKA UNIJA : PROMICANJE POLJOPRIVREDNIH PROIZVODA EU



Uživajte, iz Europe je! Enjoy, it's from Europe!


Karta svih promotivnih i informativnih kampanja te provjera prihvatljivosti dostupni su na novom portalu „Enjoy, It's from Europe”.

https://enjoy-its-from-europe.campaign.europa.eu/en

Ovaj portal ima za cilj podići svijest o svim inicijativama koje Europska komisija sufinancira ili izravno organizira za promicanje velike raznolikosti poljoprivrednih proizvoda EU-a.
Otkrijte EU kampanje i događaje diljem svijeta i saznajte kako EU i europski proizvođači osiguravaju autentičnost, sigurnost, održivost i kvalitetu poljoprivredne hrane i pića u EU.


Informativni dan održat će se 29. i 30. siječnja 2025. u Bruxellesu i na internetu. Potencijalni korisnici pozivaju se na sudjelovanje kako bi stekli uvid u mogućnosti financiranja i postupak prijave. Imat će priliku čuti mišljenja uspješnih korisnika, kao i povezati se s potencijalnim projektnim partnerima.

DVA POZIVA ZA PODNOŠENJE PRIJEDLOGA

Europska izvršna agencija za istraživanje (REA) objavit će 22. siječnja 2025. dva poziva na podnošenje prijedloga,
1. jedan za takozvane „jednostavne” programe, s jednom ili više organizacija iz iste zemlje EU-a;
2. jedan za programe u kojima sudjeluje više korisnika, s najmanje dvije organizacije iz najmanje dvije države članice ili iz jedne ili više organizacija na europskoj razini.
Širok raspon gospodarskih subjekata, kao što su trgovinske organizacije i organizacije proizvođača te poljoprivredno-prehrambene skupine odgovorne za promotivne aktivnosti, može se prijaviti za financiranje i podnijeti svoje prijedloge. Pozivi će biti otvoreni za prijave u razdoblju od tri mjeseca.

ZA PROMICANJE POLJOPRIVREDNO PREHRAMBENIH PROIZVODA
U EUROPSKOJ UNIJI I U SVIJETU - 132 MILIJUNA EURA


Prema priopćenju od 13. prosinca Komisija Europske unije će 2025. dodijeliti 132 milijuna eura za sufinanciranje promotivnih aktivnosti za održive i visokokvalitetne poljoprivredno-prehrambene proizvode iz EU-a na unutarnjem tržištu i diljem svijeta. Program rada za politiku promocije za 2025. koji je Komisija donijela 13. prosinca osmišljen je kako bi se stvorile nove tržišne prilike za poljoprivrednike u EU-u i širu prehrambenu industriju EU-a te kako bi im se pomoglo da osiguraju postojeće poslovanje. U njegovim se prioritetima uzimaju u obzir sveobuhvatni ciljevi održivosti i konkurentnosti te sigurnosti opskrbe hranom, navedeni u političkim smjernicama za Komisiju za razdoblje 2024. - 2029.

Donošenjem programa rada za 2025. obilježava se i deset godina politike EU-a za promicanje. U tom je razdoblju Europska komisija zajedničkim potpisom sufinancirala više od 600 kampanja pod nazivom „Enjoy, it's from Europe”, kojima se podupire ugled poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU-a u Uniji i diljem svijeta.
Iznosi raspoloživi za programe koji će se odabrati 2025. podijeljeni su na promidžbu u zemljama izvan EU-a i na unutarnjem tržištu EU-a sa 63,4 milijuna eura odnosno 58,6 milijuna eura.
U programu rada kao glavna promotivna ciljna tržišta utvrđene su regije i zemlje s visokim potencijalom rasta izvan EU-a. To uključuje Kinu, Japan, Južnu Koreju, Singapur i Sjevernu Ameriku. Ujedinjena Kraljevina i dalje je jedno od glavnih izvoznih tržišta za poljoprivredno-prehrambene proizvode iz EU-a i apsorbira više od 20 % izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU-a.

Proračun za unutarnje tržište EU-a raspodijeljen je na sljedeći način:

• Kampanje usmjerene na unutarnje tržište uključivat će mjere informiranja i promocije usmjerene na sustave kvalitete EU-a,
• posebno oznake zemljopisnog podrijetla (zaštićena oznaka izvornosti (ZOI),
• zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla (ZOZP)
• i zajamčeno tradicionalni specijalitet (ZTS))
• s namjenskim proračunom od 17,1 milijun EUR. Trenutačno je zaštićeno više od 3 500 naziva poljoprivredno-prehrambenih proizvoda i pića, čime se potrošačima jamče izvorni proizvodi i čuva kulturna i kulinarska baština EU-a.
• Sredstva u iznosu od 28,8 milijuna eura dodjeljuju se programima čiji je cilj podizanje svijesti i povećanje prepoznatljivosti ili ekološki i održivo uzgojenih proizvoda, među ostalim uz više standarde dobrobiti životinja.
• 12,7 milijuna eura namijenjeno je poticanju konzumacije svježeg voća i povrća u kontekstu uravnotežene prehrane.

Dodatnih 10 milijuna EUR izdvaja se za mjere u slučaju ozbiljnih poremećaja na tržištu, gubitka povjerenja potrošača ili drugih problema. Taj se proračun preraspodjeljuje za programe u trećim zemljama ako se ne iskoristi.

Izvor : Priopćenje EK,MZZ



Post je objavljen 16.12.2024. u 09:20 sati.