BREND ZA AUTENTIČNOST I KVALITETU
“U sektoru vinarstva zadnjih godina vidimo velik broj investicija u vinarije i opremu, no ono na čemu treba više raditi je smanjivanje nepotrebnog administriranja, suzbijanje sivog tržišta i snažnija promocija koja bi bila usmjerena na plasman vina u inozemstvu, s jedne strane, a s druge u enogastronomiju kao dio ukupne turističke ponude”, istaknuo je dr. Dragan Kovačević potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore, HGK, za poljoprivredu i turizam 30. travnja, za Hinu, a prenijela internet tiskovina Ja trgovac.
„Enogastronomska ponuda, kako je naveo, poseban je oblik turizma koji pomaže brendiranju turističke destinacije i razvoju cjelogodišnjeg turizma. Riječ je o turistima koji dolaze cijele godine, konzumiraju tradicionalne proizvode, upoznaju destinaciju i način života te čine otklon od masovnog turizma“ rekao je dr. Kovačević.“ Ne smije se zanemariti da dolazak turista snažno generira enogastronomsku potrošnju, te u budućnosti treba povećavati kapacitete“ .Dr. Kovačević podsjeća kako trenutačno postoji problem radne snage, što je vrlo često ograničavajući čimbenik povećanja vinogradarske proizvodnje. Iz godine u godinu raste izvoz vina više cjenovne kategorije gdje vina u izvozu postižu dva i pol puta više cijene nego u uvozu što pokazuje da su naši vinari odabrali put vrhunske kvalitete.
Hrvatska gospodarska komora se zalaže za stvaranje krovne nacionalne marketinške organizacije koja bi pod zajedničkim brendom „ Vina Croatia Vina Mosaica“ putem sajmova i promotivnih aktivnosti promovirala autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina na ciljanim inozemnim tržištima.Za to je potrebno snažnije uključivanje i financijska potpora države.
„Zaštićeni žig HGK „Vina Croatia Vina Mosaica“ nabolje bi opisivao bogatstvo četiri hrvatske vinske regije, a to je Slavonija i Hrvatsko Podunavlje, Središnja bregovita Hrvatska, Hrvatska Istra te Kvarner i Dalmacija njihove sortne, položajne i teroarske specifičnosti“ istaknuo je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam
dr. Dragan Kovačević .“ Sve države u našem okruženju s ozbiljnom proizvodnjom vina već su ustrojile nacionalne organizacije kao naprimjer Mađarska -Wines of Hungary, Austrija - Austrian Wine Marketing Bord, Slovenija -Wines of Slovenia, Srbija -Savez vinara Srbije, Makedonija -Wines of Macedonia. Oni provode vrlo aktivnu promidžbu na tržištima koja su i Hrvatskoj ciljna tržišta“.
Dr. Dragan Kovačević je mišljenja kako je u promotivnim aktivnostima za jačanje izvoza hrvatskih vina potrebno fokusirati na ograničeni broj izvoznih tržišta – susjedne zemlje, zemlje u kojima se konzumira određeni tip vina, zemlje s takvom kupovnom moći koja podnosi razinu cijena hrvatskog izvoza i barem jednu zemlju sa značajnim utjecajem na globalno tržište.
„Različita tržišta traže i posebnu segmentaciju“ rekao je Kovačević napominjući kako promotivne aktivnosti treba pažljivo dizajnirati i usmjeriti prema raznim ciljnim skupinama ; vinski profesionalci – stručni mediji, trgovci, sommelieri, opinion makeri, a s druge strane ‘šira publika’ – mediji širokog dosega, influenceri, ljubitelji vina i građanstvo.
U Hrvatskoj je oko oko 18.000 hektara vinograda, a proizvodi se godišnje u prosjeku oko 75 milijuna litara vina. Prema podacima Državnog statističkog zavoda izvoz vina iznosio je 19,3 milijuna eura, a uvoz 45,65 milijuna eura.
Izvor; internet tiskovina Ja trgovac,mzz
Post je objavljen 02.05.2024. u 23:52 sati.