U kršćanskoj teologiji knjiga Danijelova je vrlo važna knjiga, dok se on smatra velikim prorokom. U židovskoj teologiji njegova je knjiga među manje važnim a on se uopće ne smatra prorokom.
Danijel međutim daje neke potvrde o Arhanđelu Mihaelu o kojem sam već pisao, ali očigledno nitko ne zna sve, pa sam i ja ovo propustio, a činjenice idu u prilog mojoj teoriji.
Dakle, u doba treće godine vladavine perzijskog kralja Kira, kraj rijeke Tigris, Danijelu se prikaza anđeo kojeg on opisuje ovako "podigoh oči da vidim, i gle, Čovjek (moram ovdje naglasiti važnost da unatoč daljnjem opisu, Danijel naglašava da je riječ o čovjeku) odjeven u lanene haljine, oko pasa mu pojas od zlata ofirskog, tijelo mu poput krizolita, lice kao munja, oči kao baklje ognjene, ruke i noge poput mjedi uglađene, zvuk riječi njegovih kao žamor mnoštva".
Nadalje taj "čovjek" progovori "Knez kraljevstva perzijskoga protivio mi se dvadeset i jedan dan, ali Mihael, jedan od prvih Knezova, dođe mi u pomoć. Ostavih ga nasuprot Knezu perzijskome".
Dakle u vrijem perzijskog kralja Kira, imamo kneza perzijskog, što je naravno zbunjujuće osim ako ne shvatimo podjelu vlasti koju vrše ljudi i niže rangirani oficiri Elohima. Obzirom na množinu a ne jedninu Elohima, jasna je i sukobljenost takozvanih anđela.
U knjizi Danijela 10,1 navodno postoji neko proročanstvo, ali ja ga ne vidim, tek da kažem da razgovor Danijela i anđela završava riječima "Znaš li zašto sam došao k tebi? Sad ću se vratiti da se borim protiv Kneza Perzije; a čim svršim, doći će Knez Grčke. Ali ću ti prije otkriti što je zapisano u Knjizi istine (nepoznato djelo-nepoznatog autora he-he). Nema nikoga tko bi se sa mnom protiv njih borio, osim Mihaela, Kneza vašega.
Ovdje saznajemo da osim kneza Perzije postoji i knez Grčke, za koju svi znamo, nije bilo kraljevstvo već skup suverenih gradova, pa je pojam "knez Grčki" time još dojmljiviji.
Hajdemo onda pretpostaviti da ovdje neimenovani anđeo, koji tvrdi da se bori protiv kneza Perziji, došao Danijelu reći da će ga u toj borbi zamijeniti knez Grčki, jer nema nikoga tko bi se s njim borio osim Mihaela, "kneza vašeg", odnosno kneza Hebrejskog.
Koje su implikacije rečenog? Iz biblije, povijesne knjige naknadno višekratno teološki dorađene, znamo da su Hebreji jedini narod pod direktnom vlašću jednog Elohima imena Jahve. Danijel, po mom shvaćanju pak implicira da je njegov narod, kao i opstali narodi, pod direktnom vlašću jednog kneza, odnosno "jedan od prvih Knezova" Arhanđela Mihaela, zvanog još i Mali Jahve i Apolon, odnosno knez Grčke a svi su ista osoba.
Post je objavljen 05.01.2022. u 09:23 sati.