Broj 28...No.28..MaxMinus magazina
Rusi su u to doba podupirali sve vidjenije slavenske književne radnike i. Nijesu ipak do prijestolja hrvatskog došli silom oružja, nego slobodnim izborom samih Hrvata.
Trebali bismo tipkovnice podijeliti govornicima onih jezika u kojima tipkovnica još nije poznata kao predmet. Ustaše su odvajali samo sposobne i mlađe ljude i svraćali u ovaj dio logora kojeg su nazivali radni. Posebno sam zahvalan ispitanicima koji su sudjelovali u anketi, kao i osobama koje su mi omogućile anketiranje u institucijama.
Broj 28...No.28..MaxMinus magazina - Preuzimajući formulacije koje su bile korištene na drugim mjestima, neki još uvijek manje poznati mentalni postupci čine se neophodnima. Ne bih mogao izdržati bez te misli.
Učenici mogu svoju kreativnost izraziti likovnim ili literanim radovima te predstaviti svoje viđenje države u kakvoj žele živjeti 2030. Intrigantna tema… Ne znam kako će reagirati učenici i kakvu oni imaju predodžbu vremena koje je pred njima, no ja sam poprilično siguran kakvu državu želim za 12 godina. Želim Hrvatsku u kojoj će ljudi živjeti, a ne preživljavati. Zemlju u kojoj neću susretati ljude kako prevrću po kontejnerima u potrazi za plastičnim bocama ili hranom. Želim Hrvatsku u kojoj će mladi koristiti karte svijeta kako bi pronalazili odredišta za egzotična putovanja, a ne mjesta na koja će odseliti zajedno sa svojim obiteljima. Želim Hrvatsku u kojoj će političari shvatiti da nisu najvažnije osobe na svijetu jer za mnoge od njih nitko nije niti čuo, već će pokušati usmjeriti svoju energiju prema potrebama onih koji su im dali svoj glas. Želim Hrvatsku u kojoj branitelji neće prijetiti i tražiti da se njih pita baš o svemu, nego tek biti ponosni da su imali mogućnost braniti svoju domovinu. Zemlju u kojoj se nećemo i 40 godina nakon rata naoružavati kao da svakog časa iščekujemo novi rat. Želim Hrvatsku u kojoj će svećenici propovijedati isključivo o vjeri. Zemlju u kojoj će svi koji se kunu u obitelji u njihovo ime! Želim Hrvatsku u kojoj nećemo obrazovanje stalno uspoređivati sa skandinavskim zemljama i iznova započinjati nikad dovršene reforme ovisno o političkoj opciji na vlasti , nego će učenici provoditi trenutke u školi u skladu s vremenom u kojem žive. Želim Hrvatsku u kojoj će biti svejedno zoveš li se Stjepan ili Dragan, jesi li obukao rozu ili plavu majicu i je li tvoj pradjed bio ustaša ili partizan. Želim Hrvatsku u kojoj će sportaši svo vrijeme provoditi na sportskim terenima, a ne se u sudnicama pokušavati prisjetiti nekog događaja. Zemlju u kojoj će navijač iz Splita moći prošetati u dresu svoga kluba središtem Zagreba bez da mu se nešto dogodi isto vrijedi i za navijače iz Zagreba kad odu prema moru. Želim Hrvatsku u kojoj mediji neće svakoga dana otkrivati nove afere, nego će s naslovnica dominirati većinom pozitivne vijesti. Želim Hrvatsku u kojoj će se djevojka iz Đakova moći javiti na natječaj za posao u Zagrebu i imati jednaku nadu kao i svi ostali kandidati. Zemlju u kojoj neće preduvjet za određeni posao biti stranačka pripadnost. Želim Hrvatsku u kojoj će se cijeniti znanje iz bilo kojeg područja, a sposobnost neće biti samo preduvjet da se nešto ukrade. Zemlju u kojoj će se pričati hrvatski, a ne dodvoravati moćnicima iskrivljenim inačicama raznih svjetskih jezika. Želim Hrvatsku u kojoj se neće trebati držati ruka na srcu kako bi se dokazivao patriotizam, već će se to iskazivati na puno sofisticiraniji način — moralnim primjerom. Želim Hrvatsku… koliko toga stane u ove tri točke! I neću završiti svoj popis želja rečenicom kojom učenici obično završavaju slične sastavke — Eto, takvu Hrvatsku ja želim! Završit ću pitanjem… Zar zaista tražim previše i nemoguće?