Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zagrebackidekameron

Marketing

Mercedes-Benz



Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz?
My friends all drive Porsches, I must make amends.
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So Lord, won't you buy me a Mercedes Benz?




Pjevušeći sam izašao sam na ulicu. Sjeo sam u svoju Breru 3.2 V6 Q4 s previše konja i odvezao se na zagrebački Jankomir. Parkirajući ispred Merceds-Benz centra alfarosso Brera, iako s tedencijom koja polako naginje oldtajmerima, kao uostalom i svugdje i uvijek gdje se još i danas pojavljuje, izazvala je pažnju. Pa su se, nakon što sam prodavaču izdeklamirao konfiguraciju svog Mercedes-Benza i uplatio 1/3 predujma cijene (ostatak pri preuzimanju automobila), svi i dalje zanimali za Breru, taj kako su rekli "specifični", automobil.




Što je to natjeralo alfistu koji već 20 godina od svoje prve 156ice, pa do dan danas, isključivo vozi Alfe, da za sljedećeg limenog ljubimca (ne bojte se, Brera će i dalje voziti i ostaje u mojoj garaži) odabere perla-bijeli športski entry level coupe (tako ga nazivaju iako ima četiri vrata) Mercedes-Benz s kompletnim AMG paketom izuzev motora za što je odabrana cestovna klasika primjerena svakodnevnoj vožnji (2.0 turbobenzinac s 218 HP i 350 Nm; 250 km/h; 0-100 za 6.4 sek.) zajedno sa svim ostalim ludim sitnicama uključujući panorama stakleni šiber krov?


Mercedes-Benz CLA 250 AMG


Osobno, po mrkloj bi noći nekažnjeno i bez grižnje savjesti pregazio kompletno blog.hr uredništvo koje već 11+ godina mog blogiranja na meni vježba svoje osobne frustracije iživljavajući se na različite načine, sve pravdajući time što su nesretnici u mraku, odjednom, iskočili na cestu ispred mog automobila, pa nisam stigao na vrijeme reagirati, a što nije moja krivica već njihova. Na moju žalost i na njihovu sreću, to u Mercedesu nije moguće. Taj uzvišeni i humani čin sprječava poseban sustav za detekciju živih bića koji čak i noću, u mrklom mraku, na daljinu proporcionalnu brzini vožnje i reakciji tehnike, oko ceste u grmlju detektira i ljude i životinje, te pomoću programirane umjetne inteligencije brine o njihovoj sigurnosti.





Mercedes-Benz 371 Mannheim


Zato, dok čekam da iz Stuttgarta stigne novi ekskluzivac, posebno konfigurirani CLA model, možda najljepša Mercedes-Benzova cestovna skulptura još od legendarnog 300 SL roadstera, dalje vozim Breru i zadržavam je i nakon što mi se u ranu jesen u garažu useli nova igračka na četiri kotača, a u međutku do tog događaja poklanjam vam priču o brendu koji je oduvijek prednjačio posebnošću, inovacijama, kvalitetom i ekskluzivom što mu već stotinjak godina osigurava vrlo poseban status u svijetu limenih ljubimaca na četiri kotača.



U priči se neću baviti počecima kad su Gottlieb Daimler i Carl Benz, neovisno, patentirali svoje izume, automobile pokretane motorima s unutarnjim izgaranjem. Daimler je u Constanzu, 170ak kilometara južno od Stuttgarta, na Bodensee, na granici sa Švicarskom, zajedno s Wilhelmom Maybachom patentirao četverotaktni motor, dok je Benz svoju radionicu imao u Mannheimu na Rajni, 140ak kilometara sjeverozapadno od Sutttgarta. Uz zanimljivost kako je vaš omiljeni pisac radio (ili radi) u sva ta tri grada, sljedi zanimljivost da se, iako se Gottlieb i Carl nikada nisu upoznali, Daimlerova i Benzova tvrtka 1926. u Stuttgartu ujedinjuju u tvrtku Daimler-Benz AG iz čega nastaje današnji naziv Mercedes-Benz.



Naziv Mercedes potječe iz 1900te godine kada Emil Jellinek, Austro-Ugarski židov i trgovac automobilima, a kasnije i diplomat, po cijeni od tada gotovo nejverojatnih 550.000 Reichs-maraka od Daimlerove tvrtke naručuje 36 automobila, te traži da ih se nazove po njegovoj kćeri Mercedes. Pa se tako godine 1902e ime Mercedes zaštićuje kao naziv marke, a 1909e uvodi se trokraka zvijezda koja simbolizira Daimlerovu ideju o proizvodnji prometala za promet zemljom, zrakom i vodom, te se njome od 1910e označavaju svi proizvodi tvrtke.



Krajem WW1 pada Njemački Reich i rađa se Vajmarska republika. Iako poražena i s velikim reparacijama koje je plaćala Francuskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu, Njemačka se 1920ih ubrzano obnavlja kao najveća Europska industrijsko-financijska velesila, a Mercedes-Benz postaje dokoličarska ikona visokog društva što svoje slobodno vrijeme provodi na četiri kotača družeći se u Mercedes-Benz automobilima koji tada predstavljaju vrh kvalitete i ekskluzvnosti automobilskog dizajna i tehničkih inovacija u što se možete i osobno uvjeriti na priloženim fotografijama nastalim u Mercedes-Benz muzeju u Stuttgartu, kao i iz činjenice da se tih godina Mercedes-Benz na auto-utrkama (model SSK) širom Europe takmiči s Lanciom, Alfa Romeom i Bugattijem.





Mercedes-Benz modeli iz 1920ih godina



Mercedes-Benz SSK model koji je vozio i pobjeđivao na europskim auto trkama 1920ih godina





Mercedes Benz 400 K Tourer Sinsheim koji je vozio tadašnji jet-set

Velikoj svjetskoj krizi usprkos, 1930ih godina za Mercedes-Benz zime nema i na tržište, uz modele za dobrostojeće pučanstvo, izbacije i nove ekskluzivne modele od kojih je svakako najzanimljiviji 500 K čija je serija fotografija kao i gotovo sve u postu, napravljena u muzeju u Stuttgartu (na žalost, kvaliteta zbog neadekvatne opreme, prastari iPhone 4+, nije na razini razini kvalitete Mercedes-Benza).







Mercedes-Benz 500 K, najelegantniji automobil 1930ih godina

Zanimljivo je i to kako se ime Mercedes, iako mu naziv potiče od kćeri jednog židova i židovke, s dolaskom nacista na vlast ne mijenja, već dapače, postaje omiljeni nacistički brend koji za Hitlera radi posebne ekskluzivne modele.



Po završetku WW2, tvornica u Stuttgartu se obnavlja, a Mercedes postaje jedan od predvodnika i pokretača Njemačkog gospodarskog čuda, te se vrlo brzo vraća kako na tržište ekskluzive tako i velikoserijskoj proizvodnji čime postaje okosnica i predložak automobilije više i visoke klase za široko pučanstvo širom Europe.


Krajem 1960ih godina nakon Europskog uspjeha, Mercedes kreće u proboj na Američko tržište koje vrlo brzo osvaja, te gdje i dan danas predstavlja najcjenjeniji automobilski brend, da bi potom osvojio i ostatak svijeta.



Kako su za ovu priču su zanimljvi samo posebni športski modeli, to vas u nastavku ostavljam sa serijom fotografija modela, svojedobno napravljanih u Mercedes-Benz muzeju u Stuttgartu, koji su ušli u svjetsku legendu do kraja 1980ih godina. Kasnije i današnje modele ostavljam za neku možebitnu buduću priču.


1955 Mercedes-Benz 300SLR Coupe





Mercedes-Benz 300SL roadster




Mercedes-Benz 300SL Gull-wing Coupe



Mercedes-Benz SLS AMG






Post je objavljen 30.07.2017. u 18:14 sati.