Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tim19uz

Marketing

Uloge i radna mjesta

Upravljanje znanjem pretpostavlja uvođenje određenih promjena u svakodnevnom radu. Svaka promjena u procesu rada, pa makar i mala u početku stvara negativan odnos zaposlenika. Kako bi se izbjegli otpori zaposlenika prema promjenama, potrebno je upoznati ih sa prednostima upravljanja znanjem i ugraditi svijest o potrebi upravljanja znanjem u organizacijsku kulturu poduzeća. Ovo nas dovodi do pitanja koja su to radna mjesta zaposlenika koji se bave upravljanjem znanjem?! U poslovnoj praksi takva su radna mjesta vrlo rijetka i pojavljuju se samo u jako velikim kompanijama i u kompanijama gdje su informacije i znanje najvažniji resursi (primjer su konzultantske kompanije).
Chief Knowledge Officer (CKO)/ Chief Learning Officer (CLO) predstavlja najvišu poziciju u procesu upravljanja znanjem. Često se u praksi poistovjećuje s ulogom menadžera za upravljanje ljudskim resursima iako su opseg i vrsta njihovih aktivnosti različiti.

Najvažniji ciljevi i zadaci menadžera za upravljanje znanjem jesu:
• definirati strategiju upravljanja znanjem,
• upravljati aktivnostima vezanim uz upravljanje znanjem,
• utjecati na kulturološke promjene u organizaciji,
• upravljati zaposlenicima koji se bave upravljanjem znanjem,
• razvijati, implementirati i upravljati sustavom za upravljanje znanjem, odnosno onim segmentom informacijskog sustava koji daje potporu upravljanju znanjem.

Uloga menadžera za upravljanje znanjem je prvenstveno korporativna, a ne funkcijska. U fokusu su mu zaposlenici, kultura, poslovni procesi i informacijska tehnologija. Za njegovo uspješno djelovanje bitan je konzultantski pristup, motivacija, entuzijazam, tolerancija, društvenost, svijest o okruženju unutar kojeg djeluje (zakonski okviri, etika, sigurnost, privatnost) i snažan fokus na poslovne vrijednosti.
Na temelju iskustava iz poslovne prakse identificirana su i sistematizirana poželjna obilježja osobe na poziciji menadžera za upravljanje znanjem:
• visoka stručna sprema, završen poslijediplomski studij (poslovna ekonomija, IT, psihologija,
HR),
• 10 i više godina iskustva u određenoj djelatnosti (konzultantski poslovi, korporativno planiranje, upravljanje promjenama, marketing, CRM, HRM, IT),
• vještine i znanja iz područja IT-a i menadžmenta,
• komunikacijske sposobnosti,
• sklonost timskom radu,
• vodstvo, inicijativa .

Također, moramo spomenuti i ostala radna mjesta vezana za poziciju upravljanja znanjem:
§ Knowledge manager – predstavlja opći pojam za zaposlenika koji radi s CKO na provedbi i korištenju procesa upravljanja znanjem u organizaciji. Npr., provedba strategije, upravljanje promjenama, analiza društvenih mreža…
§ KM Champions / Knowledge Leaders (vođe, šampioni) – olakšavaju promicanje upravljanja znanjem u organizaciji. Npr., re-dizajniranje intraneta pomoću kojeg olakšavaju komunikaciju unutar zaposlenih u organizaciji, izgradnja taksonomije itd.
§ Knowledge Navigators / Knowledge Brokers (navigatori) – predstavljaju osobe koje znaju gdje se znanje nalazi te ga povezuje s ljudima kojima je to potrebno
§ IT uloge – stručnjaci za razvoj web aplikacija, za upravljanje intranetom, za upravljanje sadržajem
§ Human Resources Manager – osobe odgovorne za niz djelatnosti, uključujući zapošljavanje djelatnika, obuku i razvoj, ocjenjivanje i nagrađivanje zaposlenika
§ Mentori
§ Zaposlenici „ help deska“ (Knowledge Support Office).


Post je objavljen 08.05.2014. u 09:22 sati.