KOMERCIJALIZACIJA INTERNETA I KRIZA MEDIJA!
U Goethe Institutu u Zagrebu 24. travnja u 17 sati započela je trodnevna međunarodna konferncija s naslovom Mediji protiv demokracije? Komercijalizacija interneta i kriza medija.
" Novinarstvo izjedaju paralelni procesi dokidanja profesionalnih vještina i ukidanje radnih mjesta. Medijsko izvještavanje postaje sve uniformnije i svedeno na kolumne, agencijske vijesti i prenošenje PR objava. Međutim, korijeni tih procesa ekonomske racionalizacije nisu novijeg datuma. Iako se kao uzrok za urušavanje poslovnih modela tradicionalnih medija najčešće vidi internet, on je tek ubrzao temeljne probleme koji su nastajali koncentracijom medijskog vlasništva i komercijalizacijom medijskog sadržaja u destlječima prije pojave interneta.Konferencija "Mediji protiv demokracije?" želi sagledati taj kombinirani proces komercijalizacije interneta i krize medija i novonarstva. S analitičke strane toj će problematici pristupiti kroz prizmu političke ekonomije, a s praktične strane kroz pitanja budućnosti organizacije i rada u medijima te potrebne medijske reforme u Hrvatskoj. U toj raspravi sudjelovati će istaknuti hrvatski i međunarodni stručnjaci, medijski radnici, politički aktivisti i akteri" - piše u službenom materijalu Konferencije.
Milan Živković, savjetnik za medije pri Ministasrtvu kulture prezentirao je temu Istraživanje o hrvatskom medijskom prostoru. Prezentacija gospodina Živkovića bila je zapažena samim tim što je on najavio u medijima izradu Medijske strategije a na što ga je moderatorica Janja Sesar također podsjetila.
Evo slajdova koje je gospodin Živković prikazao 24. travnja na konferenciji u dvorani Goethe Instituta na temelju prikupljenih podataka. Prikupljeni podaci pretvoreni su u grafički prikaz. Podaci su sabrani i kao takvi su novi i prvi puta prezentirani javnosti.
Slajdove sam snimila foto kamerom prilikom prezentacije - što je razlog da su lošije kvalitete.
BDP RH I PRIHOD MEDIJA
PRIHODI HRVATSKIH MEDIJA
STRUKTURA PRIHODA RH MEDIJA
UKUPNI PRIHODI I OGLAŠAVANJE U RH MEDIJIMA 2008-2012 U MILIJARDAMA KUNA
POTROŠNJA NA OGLAŠAVANJE U RH U MILIJUNIMA KUNA
Jedino je oglašavanje na internetu ( nrančasta linija) u porastu.
PROMJENA U STRUKTURI TRŽIŠTA OGLAŠAVANJA U EUROPSKOJ UNIJI , 2001. - 2008.
UKUPNA GODIŠNJA PROIZVODNJA DNEVNIH NOVINA I DRUGIH PERIODIČKIH
TISKOVINA U RAZDOBLJU 2004. - 2013. U RH
S lijeva: Moderatorica konferencije Janja Sesar i Mario Živković savjetnik za medije pri Ministarstvu kulture RH.
Post je objavljen 25.04.2014. u 03:09 sati.