Prohujao je još jedan državni praznik. Skoro neprimjetno. Nije nam priskrbio neradni dan, pa samim time nije ni doživljen kao državni praznik.
Uopće ljudi ostavljaju dojam kao da još nisu do kraja usvojili državne praznike. Za neke od njih ne znaju točno što su, a za druge ni kada su.
Uglavnom svi znaju kada su i što su međunarodni praznici poput Nove godine i Praznika rada, praznika koji su se slavili i u prošloj državi, ali svečanije i dojmljivije.
Isto tako ljudi su uglavnom upoznati s drevnim praznicima poljoprivrednog i animističkog kalendara koje je prisvojila kršćanska sljedba. Tu spadaju
drevni blagdan zimskog suncostaja (današnji Božić), dan nakon kojega noći postaju sve kraće, a dani sve duži, dan kada svjetlo počinje svladavati mrak;
zatim drevni blagdan proljetne istonoćnice (današnji Uskrs), dan nakon kojega dan postaje duži od noći, dan kada sile svjetla konačno nadvladaju sile mraka;
te drevni blagdan (ustvari noć) kada se otvaraju vrata koja dijele svijet mrtvih od svijeta živih (koji je danas iz potpuno nepoznatih razloga s Dana mrtvih prebačen na prethodni dan, Sesvete), drevni sveeuropski praznik koji je najpoznatiji po irskom nazivu Samhain.
Nije, međutim, sasvim jasno zašto bi dan poslije Božića (Štefanje) i dan poslije Uskrsa (Uskršnji ponedjeljak) trebali biti praznici. Eventualno da odmorimo i očistimo utrobu i mjehur od prežderavanja i opijanja. Pravih vjerskih razloga nema. Badnjak i Veliki petak bi bili puno podesniji da budu praznici nego navedena dva beznačajna dana.
Zatim su tu i Sv. tri kralja, kad se, po najnovijoj tradiciji raskićuje jelka. Nekada se jelka ostavljala okićenom i do fašnika, ali danas okićena jelka poslije Sv. tri kralja uglavnom etiketira proskribiranu vjersko-nacionalnu pripadnost.
Sv. tri kralja je ujedno i dan na koji u dijelovima RH pod mletačkim utjecajem poklone djeci donosi Befana, baš kao što onoj iz dijelova pod austro-ugarskim utjecajem darove donosi sv. Nikola na svoj blagdan. (Nije mi poznato imaju li djeca iz dijelova pod osmanskim utjecajem kakav nadomjestak za njih.)
No sada dolazimo do praznika vezanih isključivo uz ovu državu i tu nastaje kaos. Svi znaju da u lipnju ima užasno mnogo praznika. Svi znaju da se kroz godinu slave Dan državnosti, Dan neovisnosti, Dan zahvalnosti (koji nikako da se oslobodi imidža blijede kopije problematičnog američkog praznika; barem imenom), te Dan antifašističke borbe, koji se datumom razlikuje od istog praznika u bivšoj državi, za koji se ionako nitko više ne sjeća kad je bio. Jedan od problema s nekima od ovih praznika jest svakako i semantičke naravi: koja je točno razlika između državnosti i neovisnosti? (Postoji li ovisna državnost ili neovisna ne-državnost?) Koji se točno događaj slavi na jedan praznik, a koji na drugi?
I na kraju dolazimo do dva potpuno arbitrarna praznika, potpuno suvišna u državnom kalendaru. Riječ je o dva blagdana kršćanske sljedbe koja nemaju nikakvo uporište ni u narodu ni u tradiciji. Jedan od njih je Tijelovo, potpuno izvanbiblijski, ne-evanđeoski blagdan nastao iz hira neke neuke srednjovjekovne opatice. Ona si je uvrtjela u glavu da svakako treba izmisliti neki blagdan na koji će se slaviti tijelo i krv Kristova u smislu euharistije. Novopečeni blagdan je prvo uveden u nekoj belgijskoj biskupiji, a tek potom je papa također pokleknuo pred nesmjernom časnom sestrom. A da je ona bila samo malo učenija (kao što vidimo, ni onda nije kleru bilo u interesu da puk zna što vjeruje), znala bi da takav blagdan već postoji, da se slavi na Veliki četvrtak, i da se njime obilježava Posljednja večera, na kojoj se prema Evanđeljima dogodilo kako slijedi: