Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/severinomajkus

Marketing

POGOVOR


ovdasnjem internetskom osvjezenju velikog epohalnog djela SOCIJALIST LANDMARKS od americkog marksiste  DANIEL  DE LEONA


Burna su stoljeca  bila nuzna, polazeci od starogrcke kulture, cak  i nekoliko milenija, da bi upravo zapadna Europa sazrela do  drustvenog stupnja nuznog da se tu  iznjedri jedno od najvecih civilizacijskih sociopolitickih dosega ZNANSTVENOG  SOCIJALIZAMA. Dok je trebalo samo jedno stoljece da bi ga istocna Europa parazitski  apsorbirala u svoj probavni sustav staljinistickog barbarizma.


Kao da se  tu unakrstaju dvojbe koje su se odvijale izmedju Socijalista Utopista: dali se drustveni progres odvija u svom kontinuiranom razvoju ili pak u ciklusnim krizama njihovih imanentnih kontradiktornosti. Te, zasto je upravo Istocnu Europu zapala ta neslavna regresivna uloga vracanja povijesti u njene jos mracnije reakcionarne  taloge, koje drze sve do danas cjelokupno suvremeno covjecanstvo u okovima jednog globalno relativnog robovlasnistva, a koje sam De Leon naslucuje  znamenitom recenicom: „Ako socijalna revolucija zakaze iz bilo kojeg razloa,njena je moguca alternativa povratak covjecanstava u neku vrstu feudalnog industrijalizma. Znakomito je takodjer pitanje, za neke buduce historicare: jesu li upravo trzavice izmedju dviju najznacajnih marksistickih vertikala tadasnje Europe, Roze Luksemburg i Lenjina bile inicijator da se  Lenjin opredijeli za suradnju sa Njemackim Junkerima, koji ce mu omoguciti da iz Svicarskog egzila krene na celo ruske apsurdne revolucije, a u zamjenu da odanle potpise bezuslovni mir,  njima  toliko nuznog  u vec posma porazenom  Prvo svjetsko osvajackom ratu. Roza Luksemburg i njen uzi krug Spartakovaca koji se nalazio na celu  priprema sazrelih uvjeta  sociajlisticke revoucije Njemacke,biva zvjerski masakrirana i raskomadanih dijelova  tijela  bacena u rijeku Rainu od one iste sociajldemokracije  iz koje su oboje izrasli i koja se napokom stavlja na celo spasavanja  porazenih intersa Njemackog junkeraja.


 Ili je pak tu prevladao onaj drustveni faktor koji je tada dijelio zapadnu od istocne Europe po savovima visoko razvijenog kapitalistickog sustava  od njenog zapadnog djela, i istocne kontinentalnosti koja je tek skidala svoju zmijsku ljusku  trojnog feudalizma   austrougarskog, ruskog i otomanskog  carstava. Pouzdano se danas znade kakve bi Marksove  procjene tome usljedile da je tada bio ziv. Ovdje ih prepustamo citatelju , njegovoj razboritosti i zdravom razumu.


Daniel De Leon (1852-1914) rodjen upravo u toj  epohi turbulentno izazazovnih, zahtjevnijih i zanositih drustvenih prevrata, kao da se pojavio pod mnogostruko sretnom zvijezdom.  Rodjen u Venezueli,od  dobrostojecih roditelja , koji mu  obezbjedjuju  tadasnju svestranu europsku naobrazbu, genetsku prirodjenu zdravorazumku narav, vanredni intelekt i oratorski dar. Pojavio se  tek nesto vise od pola stoljeca nakon rata za neovisnost SAD-a 1776.,Pariske gradjanske revolucije 1789.,te samo par godina poslije europskih revolucija iz 1848, kao i prije pojave marksovog Kapitala 1867., Prve Internacionale 1864.,Pariske komune 1871., njenog poraza i post tendencije radjanja Prudonovog  reformatorskog burzujkog socijalizma i opceg revolucionarnog retrogresa, koji je na prijelazu dvaju stoljeca zahvacen europskom Sociajal demokracijom,  Amerika anarhosindikalizmom.


I nakon sto Marx i Engels nestaju osamdesetih i devedesetih osamnajstog stoljeca, De Leon, bez dvoumljenja napusta svoju sjajnu buducu znanstvenu karijeru kao profesor New York univerziteta  i osniva 1890. Socijalisticku Radnicku Partiju Amerike (SLP of America).   Gradeci je dalje na temeljima znanstveno revolucionarnog sociajlizma i Prve internacionale, De Leon gradi istovremeno i svoj genijalni  doprinos marksovom i engelsovom znanstvenom opusu svojom  teorijom o Sindikalnom Industrijskom Unionizmu, (Socijalist Industrial Unionizm), u nas poznatu kao Radnicki Savjet, prenesen iz Lenjinove adaptiranosti u Ruske Sovjete .  


Jedini je tada bio u Europi Lenjin koji je u potpunosti shvatio vrijednost i znacaj  tog De Leonovog  djela , ali ga je nazalost pokusao presaditi na jedno krivo podneblje tadasnje zaostale feudalisticke Rusije. Jedan licni sunovrat,  koji mu dalje namece  neminovnu transcendenciju iz dotadasnjeg marksiste  u niz oktobarskih kompromisa ,koji, svojom lancanom reakcijom, vode Oktobarsku revoluciju u njenu puku suprotnost . Gdje god jedna sociajlisticka revolucija biva vodjenja  nekolicinom zanesenjaka i gdje radnicka klasa tu nedostaje  kao njen  glavni pokretac, alternativa je opca reakcija. U ruskom se slucaju  pojavljuje  birokratska kasta staljinizma u obliku jedne od najkrvavije drame koja je ikad zadesila covjecastvo.


Dugim rijecima nista drugo od De Leonove slutnje : „Tamo gdje socijalna revolucija zakaze iz bilo kojeg razloga, reakcija je njena alternativa.“


De Leon umire deset godina prije  Lenjina. No, SLP Amerike nastavlja svojim pravcem   revolucionarnog  preporoda  zasnovanog iskljucivo na principima Prve internacionale  i medjunarodno proleterskog  jedinstva,  kojeg  brani svojim  odlucnim razilazenjem   Trecom  internacionalom 1921.zbog njegovog napustanja medjunarodnog  jedinstva proletarijata  u korist nacionalnog . Revolucija se zamjenjuje Lenjinovim  definitivnim skretanjem   u njegovu vracarsku izgradnju sociajlizma ,kao prve faze komunizma, te koja ce biti svecano predana  u ruke birokratskoj  azdaji staljinizma.  Izgradnja tog  socijalizma u sovjetskoj Rusiji,kao i zaostalim zemljama  gdje ce biti silom nametnut . Dok ce sama gradnja te  prve faze trajati  dotle dok se barem ne istrijebi  njegova cijelokupna  prva  generacija, ukljucujuci i njeno elitno vodstvo  koje ga je uvelo u tu Lenjinisticku farsu;  danas  suodgovornu,direktno ili indirektno, za pojavu hitlerovog nacifasizma, staljinistickog  barbarstva, kao i za danasnju lagodnu opstojnost globalno korporacijskog kapitalizma.


Sto vise, takozvani lenjinizam, danas i dalje smjelo koraca ruku pod ruku sa zlocinackim kapitalom.  Tom zajednickom  spregom, kojom se tako uspjesno odrzava cjelokupno covjecanstvo u mat poziciji jedne svestrane apatije opce otudjenosti.  Idealno drustveno stanje da se pod njegovim  podnebljem uzgaja i umozava  nasilje jaceg nad slabijim, njeguje ljudska  zagubljenost kao najsnaznije sredstvo  za odrzavanje sve opce ekonomske, vjerske i ideoloske  podredjenosti jednom nadcinjenom bogu- razarac u  ljudskog roda kao takvog.


Definicijom  Heraklitovom recenicom :


„Everything is and yet is not, for everything flows, is in constant motion, is in constant process of formation and dissolution.“             Heraclitus


 



Post je objavljen 03.08.2012. u 08:25 sati.