Hrvatske autoceste planiraju u 2011. godini u građenje autocesta uložiti 2 milijarde kuna, što je za 1,2 milijarde kuna više od predviđenog u vladinom Programu za 2011. godinu.
Planirano povećanje ulaganja u u građenje HAC u svojim poslovnim dokumentima temelji na:
• financiranju dijela mreže autocesta na Koridoru Vc, uz sjevernu i južnu granicu BiH iz kredita Europske investicijske banke i Europske banke za obnovu i razvoj (dio ovih sredstava je izdvojen za izgradnju dionice autoceste Granica BiH-Čvor Metković na predjelu Nova Sela)
• rezultatima istraživanja tržišta kapitala - realni izgledi za financiranje izgradnje Mosta Drava povoljnim dugoročnim kreditima,
• prijenosu nerealiziranih ulaganja iz prethodnih razdoblja u 2011. godinu.
Za Neretvu je važno nekoliko relativno malih dionica koje su završene, u tijeku je njihova gradnja ili su prekinute u gradnji.
ZAVRŠENA DIONICA RAVČA - VRGORAC
Ove godine je završena dionica Ravča – Vrgorac duljine 10 km, a u nju je samo ove godine uloženao 423 mlijuna kuna. Skrativši Pločanima put do autoceste za oko 11 km, a Metkoviću, Opuzenu, općinama Kula Norinska, Zažablje i Pojezerje za 9 km. Ova dionica ukupne vrijednosti miljardu kuna je bila iznimno skupa i za izgradnju relativno dugotrajna zbog specifičnog terena. Samo vijadukt Kotezi je dužine 1.226 m, dok je tunel Umac dužine 440 m. Na toj dionici ima ukupno 5 vijadukata, 4 nadvožnjaka i 1 tunel (dvije cijevi) pa je izgradnja bila skupa i nešto duža nego bi inače trajala izgradnja 10 km autoceste.
GRANICA BIH – SPOJ METKOVIĆ (NOVA SELA) DO KRAJA OVE GODINE
Za puštanje u promet ove godine je predviđena dionica granica BiH - spoj Metković dužine 2 2 km koja se nalazi položena u smjeru Bijača (BiH) – Nova Sela. Vrijednost te dionice je 61,4 milijuna kuna, a financira se iz kredita Europske investicijske banke i Europske banke za obnovu i razvoj. Obveza završetka ove dionice je do kraja ove godine. Na granici bi trebao biti uređen i jedan od najvećih graničnih prelaza u RH po Schengenskim (EU) standardima. Oni koji su svojim vozilima proteklih mjeseci prolazili kroz Nova Sela mogli su primjetiti građevinske strojeve kraj ceste kako vrše grube radove u pravcu Hercegovine u čijem smjeru se nalazi Bijača.
DIONICE U IZGRADNJI IZA 2011.
Tijekom 2011 se nastavljaju radovi na par dionica autoceste, čiji se kraj ne planira vode godine. Od toga su dvije dionice važne za Neretvu:
- 6 km dionice Ploče-spoj Metković planira se završiti 2012 godine.
- 11 km dionice Vrgorac - Ploče se također planira završiti do kraja 2012. godine.
Ubrzavanje dinamike radova govori da HAC planira ispuniti zadani rok izgradnje te dionice. Ono što bi se moglo pojaviti kao problem 2012, odnosno 2013 je prometni kolaps u Neretvi koji će nastati slivanjem velikog broja turista s autoceste vikendima. Ionako propterećena magistralna cesta Dubrovnik -Ploče-Split će teško moći podnijeti povećanje prometa koje se očekuje. Sjecište glavnog prometnog pravca BiH (Sarajevo-Metković-Opuzen) i ceste Dubrovnik-Ploče-Split bi moglo postati veliki problem za lokalno stanovništvo. Stanovnici Staševice i drugih manjih mjesta uz cestu Vrgorac Ploče osjećaju posljedice pojačanog prometa s autoceste. Izgradnjom autoceste do Ploča oni će svoj problem riješiti, no dobit će ga Šarić Struga, Rogotin, pa čak i Komin i Opuzen.
Do daljnjega je jedino prekinuta izgradnja dionice CP Karamatići- luka Ploče i zasada se ne planira nastavak izgradnje.
U 2011. godine se planira potrošiti i 134,6 milijuna kuna u dionicu Ploče – Dubrovnik, ali ti radovi neće biti vidljivi kao ni proteklih godina jer se radi o pripremnim radovima za velike zahvate.
Post je objavljen 16.08.2011. u 17:15 sati.