Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/suzanaopacak

Marketing

David Plouffe u Zagrebu


Tisuće ljudi pozorno su slušale predavanje Davida Plouffea (photo by: Suzana Opačak)

David Plouffe, voditelj kampanje američkog predsjednika Baracka Obame gostovao je 3. prosinca u Zagrebu u sklopu Weekend Sessiona. Održao je predavanje pod nazivom "Umijeće mogućeg" o strategiji predizborne kampanje trenutnog američkog predsjednika Baracka Obame. Upravo ga je Obama nazvao “neopjevanim herojem” u svom govoru nakon što je pobijedio na izborima u studenom prošle godine.
Plouffe smatra kako im je upravo upotreba novih medija omogućila pobjedu jer su stvorili novu izbornu bazu koja je bila sastavljena od mladeži SAD-a kao i starijih građana koji do tada nisu upotrijebili svoje glasačko pravo. Plouffe je rekao i kako je sam Obama na početku inizisitrao na drugačijoj kampanji jer nije htio slati svoje poruke samo putem vodećih dnevnih novina i televizije već je htio objasniti svakom Amerikancu koja je svrha i cilj njegovog programa i navesti građane da i oni sami aktivno sudjeluju u kampanji.


Voditelja svoje kampanje predsjednik Obama nazvao je "neopjevanim junakom" (photo by: Suzana Opačak)

Plouffeov posjet Hrvatskoj poklopio se sa predsjedničkom kamapnjom koja se trenutno vodi u Hrvatskoj te je stoga Plouffe odmah upozorio kako je Obamina kampanja jedinstvena jer je napravljena iskuljučivo za SAD koje su po svojim karakteristikama posebne.
Zbog toga se i kampanja temeljila ne većem utjecaju interneta i korištenju svih mogućnosti koje novi mediji pružaju. Napomenuo je kako su ključnu ulogu na sam ishod izbora ipak ima sam kandidat i način na koji kandidat vodi svoju komunikaciju među građanima. Otkrio je i kako su dvije trećine novca za kampanju priklupljene upravo putem interneta, a najdarežljiviji donatori su bili studenti i umirovljenici. Upravo u tome jednim dijelom je i posebnost ove kampanje jer nije uobičajeno da su donatori oni sa skromnim prihodima.
Novi mediji poslužili su im i kao taktičko oružje za borbu protiv republikanca JohnaMcCaina i to na način da su brojni volonteri u državama koje su se u ranijoj povijesti pokazale kao sklonije glasovanju za republikance preoteli mlade birače republikancima koji na prijašnjim izborima nisu glasali. Upravo zbog tog poteza su i dobili brojne kritike od medija pa čak i od samih demokrata. Hrvatski PR stručnjak Krešimir Macan primjetio je kako su dvije najčešće korištene riječi u predavanju Davida Plouffea bile strategija i kandidat.
Zaključak izlaganja Davida Plouffea mogao bi se svesti na to kako je Obama jednim dijelom zasigurno i dobio izbore zbog prirodnosti i neposrednog kontakta s biračima.

David Plouffe u Zagrebu



Suzana Opačak

Post je objavljen 04.12.2009. u 18:01 sati.