Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/insolence

Marketing

PARFEM KROZ POVIJEST

Prva primjena parfema zabilježena je u starom Egiptu, kao važan dio vjerskih rituala. U to se vrijeme mirisi koriste na dva načina: paljenjem mirisnih tvari ili mazanjem tijela mirisnim balzamima i mastima. Popularna su bila i mirisna ulja koja su se osim iz estetskih razloga upotrebljavala i u medicinske svrhe. Korištenje parfema širilo se dalje po svijetu preko trgovaca i putnika, i to najprije u Grčku i Rim.

Image Hosted by ImageShack.us


Širenje kršćanstva u zapadnom svijetu usporilo je razvoj parfema. Za razliku od kršćanskog, islamski je svijet uveo korištenje mirisa kao vjersku obvezu. U islamskim su zemljama trgovci imali pristup različitim začinima, travama i drugim mirisnim materijalima. Radili su na izolaciji mirisnih komponenti iz biljnog materijala i otkrivanju novih mirisa. Poticali su i uzgoj bilja za izradu mirisa, posebno jasmina i agruma.

Image Hosted by ImageShack.us


U Europi tek u 17. stoljeću dolazi do povećane uporabe mirisa. U Francuskoj vrlo popularne postaju mirisne rukavice. Dvor Luja XV. poznat je i kao Mirisni dvor, zbog obilnog korištenja mirisa u svim prilikama. Stoljeće poslije obilježio je izum kolonjske vode. U svom je sastavu sadržavala ružmarin, bergamot i limun, i imala je široku primjenu. Koristila se u kupkama, kao dodatak vinima ili kao vodica za ispiranje usta.

Image Hosted by ImageShack.us


Počinje i izrada posebnih bočica u kojima su se mirisi čuvali. U 19. stoljeću dolazi do velikih promjena u industriji i umjetnosti, pa tako i u izradi mirisa. Razvoj kemijske znanosti doveo je i do prve primjene sintetskih tvari u izradi mirisa. Mjesto Grasse u pokrajini Provansi postalo je centar za uzgoj bilja koje se koristilo u proizvodnji mirisa. Tada se prvi put Pariz naziva svjetskim centrom industrije parfema. Tek u 20. stoljeću dolazi do masovne proizvodnje i prodaje parfema.

COCO CHANEL 1935.GODINE
Image Hosted by ImageShack.us


LEGENDARNI CHANEL 5 KREIRAN POSEBNO ZA MADEMOISELLE CHANEL
Image Hosted by ImageShack.us


Već je 1921. godine Ernest Beaux kreirao Chanel No.5 za Coco Chanel. Ima vršnu cvjetnu notu koja sadrži ylang-ylang i neroli, srce mu čini jasmin i ruža, a temeljna nota je sandalovina. Coco Chanel je tad izjavila da žene trebaju nanositi miris na dijelove tijela koji žude za poljupcem. Izgleda da je ta izjava još i danas vrlo popularna: svakih 30 sekundi proda se jedna bočica ovog parfema. Gurlain je 1925. prvi put izdao svoj Shalimar, koji je doživio reizdanje prije nekoliko godina. Shalimar ima orijentalni miris vanilije i ruže te tajni sastojak koji je i danas nepoznat konkurenciji. Nakon Drugog svjetskog rata počinje proizvodnja i rast popularnosti laganijih mirisa. Godine 1947. Dior je lansirao bezvremenski Miss Dior, a 9 godina kasnije prekrasni Diorissimo. Međutim, i dalje su svi ti mirisi bili nedostupni brojnim pripadnicama ljepšeg spola zbog svoje cijene. Iz tog razloga, u pedesetima, tvrtke Max Factor, Coty, Revlon i Yardley počinju s proizvodnjom jeftinijih parfema za širu populaciju, od kojih su neki i danas u prodaji. Šezdesete godine i otvaranje bescarinskih trgovina omogućili su kupovinu finih parfema većem broju ljudi.

Post je objavljen 27.07.2008. u 19:49 sati.