Linkovi

tresor

nedjelja, 27.07.2008.

PARFEM KROZ POVIJEST

Prva primjena parfema zabilježena je u starom Egiptu, kao važan dio vjerskih rituala. U to se vrijeme mirisi koriste na dva načina: paljenjem mirisnih tvari ili mazanjem tijela mirisnim balzamima i mastima. Popularna su bila i mirisna ulja koja su se osim iz estetskih razloga upotrebljavala i u medicinske svrhe. Korištenje parfema širilo se dalje po svijetu preko trgovaca i putnika, i to najprije u Grčku i Rim.

Image Hosted by ImageShack.us


Širenje kršćanstva u zapadnom svijetu usporilo je razvoj parfema. Za razliku od kršćanskog, islamski je svijet uveo korištenje mirisa kao vjersku obvezu. U islamskim su zemljama trgovci imali pristup različitim začinima, travama i drugim mirisnim materijalima. Radili su na izolaciji mirisnih komponenti iz biljnog materijala i otkrivanju novih mirisa. Poticali su i uzgoj bilja za izradu mirisa, posebno jasmina i agruma.

Image Hosted by ImageShack.us


U Europi tek u 17. stoljeću dolazi do povećane uporabe mirisa. U Francuskoj vrlo popularne postaju mirisne rukavice. Dvor Luja XV. poznat je i kao Mirisni dvor, zbog obilnog korištenja mirisa u svim prilikama. Stoljeće poslije obilježio je izum kolonjske vode. U svom je sastavu sadržavala ružmarin, bergamot i limun, i imala je široku primjenu. Koristila se u kupkama, kao dodatak vinima ili kao vodica za ispiranje usta.

Image Hosted by ImageShack.us


Počinje i izrada posebnih bočica u kojima su se mirisi čuvali. U 19. stoljeću dolazi do velikih promjena u industriji i umjetnosti, pa tako i u izradi mirisa. Razvoj kemijske znanosti doveo je i do prve primjene sintetskih tvari u izradi mirisa. Mjesto Grasse u pokrajini Provansi postalo je centar za uzgoj bilja koje se koristilo u proizvodnji mirisa. Tada se prvi put Pariz naziva svjetskim centrom industrije parfema. Tek u 20. stoljeću dolazi do masovne proizvodnje i prodaje parfema.

COCO CHANEL 1935.GODINE
Image Hosted by ImageShack.us


LEGENDARNI CHANEL 5 KREIRAN POSEBNO ZA MADEMOISELLE CHANEL
Image Hosted by ImageShack.us


Već je 1921. godine Ernest Beaux kreirao Chanel No.5 za Coco Chanel. Ima vršnu cvjetnu notu koja sadrži ylang-ylang i neroli, srce mu čini jasmin i ruža, a temeljna nota je sandalovina. Coco Chanel je tad izjavila da žene trebaju nanositi miris na dijelove tijela koji žude za poljupcem. Izgleda da je ta izjava još i danas vrlo popularna: svakih 30 sekundi proda se jedna bočica ovog parfema. Gurlain je 1925. prvi put izdao svoj Shalimar, koji je doživio reizdanje prije nekoliko godina. Shalimar ima orijentalni miris vanilije i ruže te tajni sastojak koji je i danas nepoznat konkurenciji. Nakon Drugog svjetskog rata počinje proizvodnja i rast popularnosti laganijih mirisa. Godine 1947. Dior je lansirao bezvremenski Miss Dior, a 9 godina kasnije prekrasni Diorissimo. Međutim, i dalje su svi ti mirisi bili nedostupni brojnim pripadnicama ljepšeg spola zbog svoje cijene. Iz tog razloga, u pedesetima, tvrtke Max Factor, Coty, Revlon i Yardley počinju s proizvodnjom jeftinijih parfema za širu populaciju, od kojih su neki i danas u prodaji. Šezdesete godine i otvaranje bescarinskih trgovina omogućili su kupovinu finih parfema većem broju ljudi.

- 19:49 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  srpanj, 2008  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Srpanj 2008 (10)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Parfemi predstavljaju mješavinu više esencija različnih mirisa.
Jedinstvena mješavina tih mirisa daje svakom parfemu njegovo "osobnost ili notu".

OSEBUJNE BOČICE

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us