Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ivancerovac

Marketing

4. Identifikacija višestruke inteligencije kod učenika

• Timsko praćenje više učitelja i suradnika u školi;
• razgovori s roditeljima;
• pitanja upućena učenicima u svezi s njihovim najjačim inteligencijama putem:
o upitnika,
o dnevnika,
o autobiografija,
o umjetničkih aktivnosti,
o diskusija u grupi,
o projekata,
o intervjua,
• pomoću upitnika koje popunjava učitelj;
• promatranje ponašanja učenika (što prevladava i čega nema);
• vođenje dokumentacije o postignućima učenika;
• ponašanje u slobodno vrijeme (izbor i način bavljenja pojedinom vrstom aktivnosti).

5. Nastavne strategije

1. Lingvistička inteligencija:
• pričanje priča,
• oluja ideja,
• korištenje kasetofona,
• vođenje dnevnika,
• objavljivanje pisanih uradaka
učenika.

2. Logičko-matematička inteligencija:

• računanje i kvantificiranje,
• klasificiranje i kategoriziranje,
• Sokratova metoda razgovora,
• heuristička metoda,
• znanstveno mišljenje.

3. Prostorna inteligencija:

• vizualizacija,
• korištenje različitih boja papira i
olovaka u boji,
• slikovne metafore,
• crtanje ideja,
• grafički simboli.

4. Tjelesno-kinestetička inteligencija:

• odgovori tijelom,
• razredno kazalište,
• kinestetički koncept (pantomima),
• manipuliranje predmetima,
• tjelesne karte.

5. Glazbena inteligencija:

• ritam, glazba, rep, pjevanje,
• glazbene kolekcije,
• glazba u pozadini,
• glazbeni koncepti,
• iskazivanje raspoloženja glazbom.

6. Interpersonalna inteligencija:

• rad u paru,
• ljudske skulpture,
• suradničke grupe,
• društvene igre,
• simulacije.

7. Intrapersonalna inteligencija:

• minuta za razmišljanje,
• osobne veze («Kakve to ima veze s
mojim životom?»),
• vrijeme za izbor,
• osjećajni trenutci,
• planiranje učenika.

6. Centri interesa

Lingvistički centri:

• kutak za čitanje,
• jezični laboratorij (kasetofon, slušalice, priče na kasetama),
• kutak za pisanje (stroj za pisanje ili kompjutor, papiri i olovke).

Logičko-matematički centri:

• matematički laboratorij (računala, priručni materijali za matematiku),
• znanstveni centar (pribor za pokuse, snimljene kasete sa znanstvenim emisijama).

Prostorni centri:

• umjetnički prostor (boje, kolaž papiri),
• vizualni medijski centar (videovrpce, slajdovi, kompjutorska grafika),
• prostor za vizualno mišljenje (karte, grafikoni, slagalice, zbirka slika, trodimenzionalni građevni
materijal).

Tjelesno-kinestetički centri:

• otvoreni prostor za kreativno kretanje (gimnastičke sprave i predmeti za žongliranje),
• centar za ručni rad (glina i plastelin, tesarski alat, građevni blokovi),
• prostor za taktilno učenje (reljefne karte, primjeri različitih tekstura, pisma od pijeska),
• dramski centar (pozornica, kazalište lutaka, kazalište sijena).

Glazbeni centri:

• glazbeni laboratorij (kasetofon, slušalice, glazbene vrpce),
• glazbeni instrumentarij (udaraljke, kasetofon, metronom),
• laboratorij za slušanje («zvučne» bočice, stetoskop, walkie-talkie).

Interpersonalni centri:

• okrugli stolovi za grupne diskusije,
• stolovi za učenje u paru,
• društveni prostor (društvene igre, udoban namještaj za društveno okupljanje).

Intrapersonalni centri:

• boksovi za individualno učenje,
• skrovišta (kutići i pregrade za skrivanje i osamljivanje),
• kompjutorski centri za samostalni rad.

Literatura:
1. Armstrong, Thomas (1994) Multiple Intelligences in the Classroom, ASCD, Alexandria, USA
2. Gardner, Howard (1993) Frames of Mind, Fontana Press, London.
3. Gardner, Howard, Mindy L. Kornhaber, Warren K. Wake (1999) Inteligencija različita gledišta,
Naklada Slap, Jastrebarsko
4. *** (1994) Celebrating Multiple Inteligences: Teaching For Success, The New School, Inc. St.
Louis, Missouri

Prenosimo:Mreža zajednica učenja,Slavobski Brod
Radni materijal pripremio mr. sc. Branko Bognar

Post je objavljen 30.04.2008. u 07:00 sati.