Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ivancerovac

Marketing

Dokazi višestruke inteligencije


Djelomična oštećenja mozga uzrokuju poremećaje nekih sposobnosti dok druge ostaju neizmijenjene. Npr. oštećenje lijevog prednjeg režnja uzrokuje probleme u govoru i pisanju (lingvistička inteligencija). Ozljede desnog sljepoočnog režnja mogu uzrokovati smanjenje glazbenih sposobnosti i sl.

Postojanje ljudi s izdvojenom jednom vrstom inteligencije – «savanti».

Implikacije teorije višestruke inteligencije na školsko učenje

• Svi ljudi imaju određenu razinu razvijenosti svih sedam vrsta inteligencije.
• Većina ljudi može razviti svaku inteligenciju do odredbene razine kompetentnosti.
• Inteligencije su međusobno povezane i njihova međusobna kombinacija čini čovjekovu osobnost.
• Postoji mnogo načina na koje možemo biti inteligentni unutar svake kategorije.
• Nemaju svi velike koristi ako su u nastavi zastupljene aktivnosti koje potiču samo neke inteligencije
(npr. lingvističku ili matematičko-logičku).
• Djeca mogu učiti na različite načine, različitom brzinom i zbog različitih razloga.

Prednosti za učenike

• Vrednovanje i njegovanje individualnih razlika.
• Autentična procjena učenja.
• Razvojni, raznolik i integrirani kurikulum.
• Znatan napredak u akademskim postignućima – mišljenju, rješavanju problema i pamćenju.
• Unapređivanje samopouzdanja zbog mogućnosti korištenja različitih vrsta inteligencija.
• Priprema za život, rad i cijeloživotno učenje u 21. stoljeću.
• Izjednačavanje mogućnosti postizanja uspjeha za sve učenike.
• Uočavanje razlika između učenika s obzirom na načine učenja, a ne s obzirom na njihove nedostatke.

Prednosti za učitelje

• Rad u pozitivnom nastavnom ozračju koji omogućuje razvoj svih sudionika
• Unaprijeđen i proširen repertoar nastavnih strategija
• Orijentacija na potrebe i mogućnosti djeteta umjesto na program i nedostatke učenika
• Povećana suradnja s roditeljima
• Planirano i stalno stručno usavršavanje učitelja
• Povećano uključivanje učitelja u donošenje odluka u školi
• Oživljavanje osjećaja profesionalnosti.

Promjene u nastavi

• Osposobljavanje učenika da samostalno uočavaju svoje mogućnosti u pojedinoj vrsti inteligencije.
• Organizacija nastave tako da se koriste različite aktivnosti i sadržaji koji omogućuju razvoj pojedinih
inteligencija.
• Tematsko planiranje koje obuhvaća sve vrste inteligencija.
• Primjena različitih nastavnih strategija.
• Uređenje učionice tako da omogućuje poticanje svih vrsta inteligencija (kutići, panoi i sl.).

3. Sedam vrsta stilova učenja




Prenosimo:Mreža zajednica učenja,Slavobski Brod
Radni materijal pripremio mr. sc. Branko Bognar

Post je objavljen 28.04.2008. u 07:00 sati.