Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ivancerovac

Marketing

VIŠESTRUKA INTELIGENCIJA

VIŠESTRUKA INTELIGENCIJA

1. Mjerenje inteligencije

Svjetovne škole za svu djecu vezane su uz razvoj industrijskog društva. Za industrijski način proizvodnje bili su potrebni radnici koji znaju pisati i računati, sve ostale individualne mogućnosti su bile manje važno.

1905. godine francuski psiholog Alfred Binet sa svojim suradnicima izrađuje prvi test inteligencije kako bi pomogao u otkrivanju učenika s teškoćama u učenju. Ti testovi su provjeravali upravo ono što je za škole tog doba bilo bitno, a to su jezična i matematičko-logička inteligencija.

Osnovni nedostatak

Bogatstvo čovjekovih mogućnosti se svodilo samo na jezičnu i matematičko-logičku inteligenciju za koju se smatralo da čini jedinstven faktor inteligencije. Taj jedan faktor je vrlo teško diskriminirao kako specifične darovitosti, tako i specifične teškoće pojedinih učenika.

2. Višestruka inteligencija
Teorijski ju je razradio Howard Gardner u knjizi «Frames of Mind».
Inteligenciju dijeli na:

1. Lingvističku:
• učinkovito korištenje riječi bilo verbalno ili pismeno,
• bogat rječnik,
• izražajnost govora,
• bogatstvo jezičnog značenja izričaja,
• korištenje riječi u rješavanju praktičnih problema.

2. Logičko-matematičku:
• učinkovito korištenje brojeva,
• dobro logičko zaključivanje,
• lako uočavanja logičke strukture i odnosa te uzročno-posljedičnih veza,
• sposobnost kategorizacije, klasifikacije, zaključivanja, generalizacije, računanja i provjere hipoteza.


3. Prostornu:
• točno opažanje i snalaženje u prostoru,
• sposobnost prostornog oblikovanja,
• osjećaj za boje, linije i oblike,
• sposobnost vizualizacije,
• mogućnost grafičkog prezentiranja ideja.

4. Tjelesno-kinestetičku:

• sposobnost služenja cijelim tijelom u izražavanju misli i osjećaja,
• mogućnost korištenja ruku pri izradi predmeta ili umjetnina,
• dobra koordinacija, ravnoteža.

5. Glazbenu:
• osjećaj za glazbu,
• razlikovanje glazbe,
• glazbena kreativnost,
• glazbeno izražavanje,
• osjećaj za ritam, dinamiku, melodiju, boju glasa ili instrumenta.

6. Interpersonalnu:

• uočavanje i razlikovanje raspoloženja, namjera, motivacija i osjećaja drugih ljudi,
• sposobnost neverbalnog izražavanja i prepoznavanje neverbalnih znakova,
• korištenje neverbalnog izražavanja u praktične svrhe.

7. Intrapersonalnu:

• poznavanje samog sebe i mogućnost djelovanja u skladu s tim,
• točno poznavanje svojih dobrih i loših strana, mogućnosti i ograničenja,
• svijest o vlastitim raspoloženjima, namjerama, motivima, temperamentu i željama,
• samodisciplina, samorazumijevanje, samopoštovanje.


Prenosimo:Mreža zajednica učenja,Slavobski Brod
Radni materijal pripremio mr. sc. Branko Bognar

Post je objavljen 27.04.2008. u 07:00 sati.