Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/coldman

Marketing

Dodge Viper

Image Hosted by ImageShack.us
Najsnažniji spider koji dolazi s američkog kontineta nije izdao svoje korijene, koje obilježavaju jednostavnost, spartanska tehnologija i ogromna moć iz tenkovskog obujma. Kod Vipera nema sredine - ili ga obožavate, ili ga mrzite. Ma koliko bili očarani automobilima, elemenata koji će vas natjerati da ga u najmanju ruku ne zavolite ima napretek. Počevši od pozicije za upravljačem. Papučica gasa nalazi se na mjestu gdje bi po svim pravilima trebala biti papučica kočnice, a papučica spojke još je više pomaknuta u lijevo i odurno je tvrda.

Iziskuje silu veću od 200 N, dovoljno da iz koljena izbacite svu vodu, ako je imate. Ručica mjenjača postavljena je previše visoko. Na to su konstruktori bili prisiljeni, jer mjenjač impozantnih dimenzija doslovce ulazi u putnički prostor, a sjedalo je spušteno tek nekoliko centimetara iznad poda. Zanemarili smo sve neugodnosti i pritisnuli prekidač s natpisom start. Ogroman motor V10, uz kratko zastajkivanje zambrundao je potmulim opakim zvukom.
Na minimumu čini se da ni jedan klip ne ide prema predviđenom rasporedu. Kao kod starih trkaćih bolida, koji su jedva radili ispod 3000/min. Motor istiskuje više od 500 konja, što nije zasluga posebne sofisticirane tehnologije. Rezultat je to obujma, za koji je malo reći da je monstruozan. S ove strane Atlantika motori od 8,3 litre su nepojmljivi. Kad stisnete gas, od zvuka se zemlja zatrese. Enormna snaga uništava asfalt pod stražnjim kotačima i odmah postaje jasno da Viper nije za svakoga. Što prije to vozaču postane jasno bolje je, jer američka otrovnica djeluje potpuno neobuzdano. Ne ulijeva povjerenje i u početku se čini da automobil radi sve po svojoj volji, bez obzira na želje onoga koji je za upravljačem.



Vrlina Vipera je što snaga izvire iz ogromnog obujma. Nema tu velike filozofije. Motor V10 tenkovskog obujma od 8277 ccm (promjer x hod je 102,4 x 100,6 mm) ima klasičnu američku koncepciju sa središnjim bregastim vratilom (kao nekadašnji Ford Taunus 12m/15m/17m/20 m) i samo dva ventila po cilindru. Zbog toga se najveća snaga od 517 KS razvija pri samo 5600/min, a više od snage oduševljava okretni moment od 725 Nm pri 4200/min. U kombinaciji s, američki netipičnim ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva postižu se izvrsne performanse.

Viper gazi brutalno u svakom stupnju. Do stotke ubrzava u četiri sekunde, a najveća je brzina čak 306 km/h. Na našim cestama taj se potencijal teško može iskoristiti, no već šaltanje prva tri stupnja pokazuje da se s ovim automobilom nije šaliti. Puca od snage u svakom stupnju i treba samo biti oprezan pri kontroliranju snage Dobro je što je neovisan ovjes sprijeda i straga te se Viper dobro nosi s velikom snagom motora. Za vožnju ovakvog automobila treba iskustva, jer snaga može lako izbjeći kontroli. Velik obujam i ogromna snaga nužno za posljedicu ima potrošnju od 12,4 do 30,5 litara. No, u ovakvom automobilu, čija bi cijena (zbog velike trošarine) bila oko 120.000 eura teško može biti mana.

Viper je namijenjen samo znalcima, odnosno onima koji ne trebaju elektroniku kako bi gospodarili sirovom snagom. No, i oni trebaju biti spremni na činjenicu da eventualne greške neće biti oproštene.
To je i dalje jedan od teških automobila za vozača, ali istodobno zna podići količinu adrenalina u krvi do nezamislivih granica.
Image Hosted by ImageShack.us
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: benzinski, V10, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda uzdužno, kućište, blokovi i glave od lakog lijeva, središnje bregasto vratilo (lanac), dva ventila po cilindru
Obujam: 8277 ccm
Provrt x hod: 102,4 x 100,6 mm
Snaga: 380 kW/517 KS pri 5600/min
Moment: 725 Nm pri 4200/min
Pogon: na stražnje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: samoventilirani diskovi 355 mm, ABS+EBV
Gume: sprijeda 275/35 ZR 18, 345/30 ZR 19
Karoserija: roadster, 2 vrata, 2 sjedala
Dimenzije: 446 x 191 x 121 cm
Osovinski razmak: 251cm
Prtljažnik: 192/1042 L
Masa/nosivost: 1565/260 kg
Spremnik goriva: 70 l
Krug okretanja: 12,3/12,9 m
Najveća brzina: 306 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 4,0 s
Potrošnja: grad 30,5 / otvoreno 12,4 / kombinirano 19,4 l/100 km
CIJENA: oko 120.000 eura


Post je objavljen 20.06.2007. u 14:12 sati.