Njemačka tvrtka Neander Motors bavi se konstruiranjem diesel motora za različite namjene, a njihovi su se inženjeri u posljednje vrijeme podosta zabavljali konstruiranjem pogonskog agregata za motocikl. Radi se o blago rečeno neobičnom zrakom hlađenom turbo-diesel agregatu s dva paralelno postavljena cilindra, koji iz ukupne zapremine od 1.400 ccm razvija ravnih 100 KS pri 4.200 okr/min, uz ogromni okretni moment od 200 Nm pri 2.600 okr/min.
Opremljen je intercoolerom, s dvije bregaste osovine i četiri ventila po cilindru, no ono po čemu je ovaj neugledan agregat doista poseban jest činjenica da posjeduje dvostruko koljenasto vratilo, odnosno radilicu. Koljenasta vratila se okreću u suprotnom smjeru i na taj način međusobno poništavaju vibracije koje bi inače kod ovog turbo-diesel paralelnog dvocilindraša vjerojatno bile nepodnošljive.
Kako bi dokazali smislenost svoje koncepcije, Nijemci su oko svojeg common rail agregata razvili cjelokupan custom motocikl koji bi trebao ući u nazovi-serijsku proizvodnju s godišnjim planom proizvodnje od 60-tak motocikala.
Ako ste pomislili da biste kupnjom ovog motocikla mogli uštedjeti pokoju kunu točenjem loživog ulja, moramo vas razočarati. Neander turbo-diesel košta gotovo 70.000 Eura, tako da bi vam se početno ulaganje vratilo tek nakon cca. 1.500.000 kilometara. Sretan put!
By: bassssssist, burn rubber not your soul!
Post je objavljen 08.02.2007. u 21:09 sati.