Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/watergate

Marketing

MEDIJI? BITNO JE DA SE ISPLATI...

Čista je šteta što današnji in memoriam Erichu Schumannu, članu uprave i suvlasniku WAZ-a, objavljen u Jutarnjem listu na 20. stranici, nije našao svoje mjesto i na portalu Jutarnjeg. Samo tako bi se mogla i šire od uobičajene publike lista mogla vidjeti sva dubina poslovne politike u Jutarnjem i sva širina koncepcije kvalitetnog i slobodnog novinarstva koju tamo gaje. Osim toga, na taj način bi mi smanjili trud - ovako sam bio toliko očaran da ga jednostavno moram prekucati.
Autor teksta je Jadran Kapor, donedavni novinar, a danas direktor Jutarnjeg, koji je očito našao načina kako se odužiti ruci koja ga hrani. Dakle, ovako (uz povremene komentariće): u prvom dijelu teksta Kapor uglavnom piše o Schumannovoj biografiji, i to je uglavnom nesporni dio, jer, o mrtvima sve najbolje. No, onda počinje predstava.
"Kao novinar, toga sam velikog čovjeka upoznao radeći intervju za Globus. Iznenadio sam se tada skromnošću WAZ-ove upravne zgrade. Njegov ured i konferencijska dvorana bili su skromnije uređeni od ureda naših glavni urednika. Začudio se što smo fotograf i ja došli u Essen samo zato da bismo napravili taj jedan intervju, ali kad malo bolje razmislim, imao je pravo (KAO ŠTO ZNAMO, ŠEF JE UVIJEK U PRAVU).
- Vodite računa da samo financijski zdrave novine mogu osigurati kvalitetno novinarstvo. Vodite računa o tome da se stvar isplati, ponavljao mi je kada sam vodio jedan od WAZ-ovih projekata u regiji. No, u novinarska pitanja, u uređivačku politiku, nikada se nije miješao."

To je dakle citat koji nas zanima. Cijela priča o kvalitetnom, slobodnom i neovisnom novinarstvu po tko zna koji put se svodi samo na jedno - DA SE TO ISPLATI. Baš tom devizom u EPH su se rukovodili i prilikom realizacije ideje o novinskoj i foto agenciji (da ne duljim sad o tome, vidi moj post na pollitika.com - http://pollitika.com/cuvajte-se-agencija-stize), jer nije bitno koliko će novine patiti od nedostatka autorstva i kvalitetnijih tekstova, kad ionako novinari imaju funkciju puniti ono nešto malo prostora što je preostalo oko oglasa. Ono nešto vijesti ćemo ukrcati, kad baš moramo, ali molim, ne pretjerivati. A što se tiče "nemiješanja u uređivačke politike", zar netko doista još u to vjeruje? Možda i neće to raditi, ali će zato potpisivati platne naloge svima koji bi se mogli umiješati. A i to je novinarstvo, zar ne? Ili ipak ne, dokle god se to sve skupa isplati? A kad smo već kod WAZ-a, tone su papira ispisane o štetama koje je izazvao njihov ulazak na tranzicijska tržišta i preuzimanje monopolskih položaja na tim tržištima.


Post je objavljen 24.01.2007. u 15:51 sati.