Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dubai2

Marketing

Dok jednom ne smrkne...

...drugom ne svane - kaze narodna. Ja ja imam primjer za to, vezan uz cijene nafte. Kao sto znamo, americka intervencija u Iraku je lansirala cijene nafte u nebeske visine, a neizvjesnost Iraka i prijetnje Iranu odrzavaju rastuci trend cijene. Kao rezultat, cijene nafte u Europi su vec negdje oko 1.50$ za litar, u Hrvatskoj su preko 8 kuna, a znatno su porasle i u Americi. Pogledajte kako su na to reagirale 3 svjetske Vlade:

Vlada Republike Hrvatske nema nikavog utjecaja na cijene nafte na svjetskom trzistu i ne moze nikako biti kriva za rast cijena. Odnosno, cijena nafte ne moze biti predmet unutrasnje politike. Medjutim, Vlada se sama uhvatila u zamku jer su njezini istaknuti predstavnici jos u predizbornoj kampanji optuzili prethodnu Vladu, da je u cetiri godine mandata digla cijene goriva sa 3.50 kune na 5.50 kuna. Uvodeci ovo pitanje kao temu unutrasnjopoliticke rasprave, sada se sama dovela u situaciju da se opravdava za povecanje sa tih 5.50 kuna na 8.50 kuna unutar samo 2 godine svog mandata, a situacija bi mogla biti jos teza, pa imamo karikutaralna objasnjenja da ce se reagirati kad cijene predje 8 kuna, onda kad je prosla 8 kuna premijer je rekao da je mislio na Super95. Pretpostavljam da se sada cijene Eurosupera95 i Eurosupera98 otici u na 10 kuna, jer se morati kompenzirati zamrznutu cijenu Supera95.
Vlada UAE nema izbore i nikad nece biti podvrgnuta tom testu popularnosti. Ona vlada duboko podjeljenom drzavom u kojoj drzavljani UAE nece osjetiti nikakvo povacanje cijene jer su bogati, a povecanje ce osjetiti samo nizi slojevi, koji su ionako u Emiratima samo potrosna roba. Tako je vlada povecala cijene goriva za 30% prosle 1.10.2005. opravdavajuci to troskovima proizvodnje, cinjenici da UAE nemaju vlasite rafinerije i rastom cijene na trzistu. Odnosno, sve sto je uz profit od 100% prodano u UAE je prikazano kao trosak jer je moglo biti prodano na svjetskom trzistu uz profit od 300%, a gramzivost je karakteristika dubajskog trzista. Unatoc tome, za 9 kuna u Dubaiju jos uvijek mozete uliti galon, odnosno, litar je oko 2.25 kuna.
Vlada Kraljevine Saudijske Arabije takodjer nikad nece imati izbore, ali nositelji saudijskih putovnica i temelj kraljevog suvereniteta nije bolesno bogata manjina od 13% stanovnika (kao u Dubaiju), nego siroke mase od kojih su neke osjetljive na promjene cijena nafte. Saudijska Arabija ima puno nizi postotak doseljene radne snage, i njihovi nizi slojevi su isto Saudijci. Zato je kralj prekjucer navecer objavio priopcenje da "zbog iznenadnog povecanja cijena nafte na svjetskom trzistu, na koje Saudijska Arabija ne moze utjecati jer nisu proizvodno-troskovne prirode, dolazi do ekstraprofita saudijskih naftnih kompanija kojeg je kralj odlucio rasporediti po cijelokupnom stanovnistu, te ce od sutra (od 1.5.2006.) cijena jednog litra goriva biti spustena za 30%, sa 90 halalaha na 60 halalaha." Drugim rijecima, od jucer Saudijci, ni krivi ni duzni, zbog naftne krize gorivo placaju oko 90 lipa za litar, odnosno 40 lipa za litar dizela. Njima je svanulo...



Post je objavljen 02.05.2006. u 13:48 sati.