Dubai2

utorak, 02.05.2006.

Dok jednom ne smrkne...

...drugom ne svane - kaze narodna. Ja ja imam primjer za to, vezan uz cijene nafte. Kao sto znamo, americka intervencija u Iraku je lansirala cijene nafte u nebeske visine, a neizvjesnost Iraka i prijetnje Iranu odrzavaju rastuci trend cijene. Kao rezultat, cijene nafte u Europi su vec negdje oko 1.50$ za litar, u Hrvatskoj su preko 8 kuna, a znatno su porasle i u Americi. Pogledajte kako su na to reagirale 3 svjetske Vlade:

Vlada Republike Hrvatske nema nikavog utjecaja na cijene nafte na svjetskom trzistu i ne moze nikako biti kriva za rast cijena. Odnosno, cijena nafte ne moze biti predmet unutrasnje politike. Medjutim, Vlada se sama uhvatila u zamku jer su njezini istaknuti predstavnici jos u predizbornoj kampanji optuzili prethodnu Vladu, da je u cetiri godine mandata digla cijene goriva sa 3.50 kune na 5.50 kuna. Uvodeci ovo pitanje kao temu unutrasnjopoliticke rasprave, sada se sama dovela u situaciju da se opravdava za povecanje sa tih 5.50 kuna na 8.50 kuna unutar samo 2 godine svog mandata, a situacija bi mogla biti jos teza, pa imamo karikutaralna objasnjenja da ce se reagirati kad cijene predje 8 kuna, onda kad je prosla 8 kuna premijer je rekao da je mislio na Super95. Pretpostavljam da se sada cijene Eurosupera95 i Eurosupera98 otici u na 10 kuna, jer se morati kompenzirati zamrznutu cijenu Supera95.
Vlada UAE nema izbore i nikad nece biti podvrgnuta tom testu popularnosti. Ona vlada duboko podjeljenom drzavom u kojoj drzavljani UAE nece osjetiti nikakvo povacanje cijene jer su bogati, a povecanje ce osjetiti samo nizi slojevi, koji su ionako u Emiratima samo potrosna roba. Tako je vlada povecala cijene goriva za 30% prosle 1.10.2005. opravdavajuci to troskovima proizvodnje, cinjenici da UAE nemaju vlasite rafinerije i rastom cijene na trzistu. Odnosno, sve sto je uz profit od 100% prodano u UAE je prikazano kao trosak jer je moglo biti prodano na svjetskom trzistu uz profit od 300%, a gramzivost je karakteristika dubajskog trzista. Unatoc tome, za 9 kuna u Dubaiju jos uvijek mozete uliti galon, odnosno, litar je oko 2.25 kuna.
Vlada Kraljevine Saudijske Arabije takodjer nikad nece imati izbore, ali nositelji saudijskih putovnica i temelj kraljevog suvereniteta nije bolesno bogata manjina od 13% stanovnika (kao u Dubaiju), nego siroke mase od kojih su neke osjetljive na promjene cijena nafte. Saudijska Arabija ima puno nizi postotak doseljene radne snage, i njihovi nizi slojevi su isto Saudijci. Zato je kralj prekjucer navecer objavio priopcenje da "zbog iznenadnog povecanja cijena nafte na svjetskom trzistu, na koje Saudijska Arabija ne moze utjecati jer nisu proizvodno-troskovne prirode, dolazi do ekstraprofita saudijskih naftnih kompanija kojeg je kralj odlucio rasporediti po cijelokupnom stanovnistu, te ce od sutra (od 1.5.2006.) cijena jednog litra goriva biti spustena za 30%, sa 90 halalaha na 60 halalaha." Drugim rijecima, od jucer Saudijci, ni krivi ni duzni, zbog naftne krize gorivo placaju oko 90 lipa za litar, odnosno 40 lipa za litar dizela. Njima je svanulo...

- 13:48 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...