Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

Zašto cijena (ni)je najvažnija?

Zato jer sam ja uvjeren da još uvijek vrijedi ona: kolko para tolko muzike:)

Na ovaj tekst su me potaknuli prijatelji poduzetnici koji su mi se požalili kako nikako ne mogu prodati svoju uslugu jer je preskupa. Svi im stalno govore: cijena, cijena, cijena....

Kao poduzetnik početnik a ako se još bavite i uslugama morat ćete odrediti njihovu cijenu. Kako? Kako odrediti cijenu tako da budete u plusu, a da opet i dobijete posao. Nevjerojatno koliko ljudi i dalje misli kako je cijena najvažnija. Međutim dovoljno je da pogledamo u vlastiti život i skužit ćemo da sama cijena igra malu ili nikakvu ulogu u odlučivanju. Uzmimo primjer i pogledajmo što trenutno imamo na sebi od obleke, nakita i ostalih sitnica. Koju od tih stvari smo kupili SAMO ZATO jer je bila najjeftinija? Ako ste žensko najvjerojatnije nemate niti jednu takvu stvar na sebi, a ako ste muško možda su to čarape. Što nam to govori? Da je za odluku o kupnji potrebno puno više informacija od same cijene.

Kako sada sve češće komuniciram s poduzetnicima uviđam kako su spremni platiti PUNO VIŠE samo da riješe svoje probleme. Nitko ne traži najjeftiniju ponudu nego traže rješenje svojih problema. A za dobro rješenje bez problema će platiti malo više. I upravo je tu prilika za Vas da se zaradi novac. Potrebno je biti “malo” bolji od ostalih. Malo se više potruditi i uspjeh je zagarantiran. Jedini uvjet je naravno da uopće postoji stvarna potreba (problem) za uslugama koje nudite.

Prije nisam kužio zašto velike firme stalno angažiraju druge velike firme i plaćaju ogromne novce za njihove usluge kada ja “znam” i za dosta drugih tvrtki koje bi to možda i bolje odradile i sigurno znatno jeftinije. Razumijem kada se radi o velikim poslovima i kada manje tvrtke nemaju kapacitete kako bi odradile posao, ali i za obične stvari angažirati jako skupe “brand” tvrtke nema smisla. Fora je u tome da je menadžere “strah” od pogrešne odluke i osjećaju se sigurnije potrošiti gomilu para na poznatu tvrtku. Ukoliko ispadne neko sranje lakše će se obraniti rečenicom: pa uzeo sam najbolju firmu, nego: uzeo sam ovu firmu jer je bila najjeftinija.

Kada kao mlada tvrtka uletite negdje na razgovor i kažu vam da ste preskupi umjesto opravdavanja bolji je odgovor protupitanjem: U odnosu na što? Na konkurenciju? Na druge usluge? Recimo da tvrtka ima i neku ponudu koja je jeftinija od vaše? Zašto bi ipak trebali uzeti vas? Samo vi znate odgovor na to pitanje, ali ono što uvijek možete dodati je kako ste primijetili da NE voze najjeftiniji automobil niti ne nose najjeftinije odijelo, zašto bi se onda zadovoljili i nekakvom najjeftinijom uslugom?


Post je objavljen 17.04.2006. u 21:23 sati.