Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/paor

Marketing

Tomislav Galović osniva Muzej slavonskog kulina

"Jutarnji list"



Proizvođač kulina Brođanin Tomislav Galović, direktor tvrtke Kulin d.o.o. i potpredsjednik priznate Svjetske asocijacije proizvođača proizvoda sa zaštićenim zemljopisnim porijeklom, nastavlja s daljnjim osvajanjem tržišta kvalitetnim slavonskim proizvodima. Tako, nakon što je ovih dana s Privrednom bankom Zagreb potpisao ugovor o kreditiranju svojih kooperanata, Galović već sada razvija nove poslovne ideje. Jedna od njih je projekt Muzej slavonskog kulina u koji se nada krenuti već iduće godine.

- Bit će to suvremeni muzej u kojem će kupci moći probati i kupiti sve naše slavonske proizvode. Od slanine, švargla, čvaraka, do slavonske šljivovice i slavonskih vina - najavio je Galović, koji je još 1997. godine u Muzeju Mimara upriličio prezentaciju prvog hrvatskog zaštićenog proizvoda - slavonskog kulina.

Kulin je, kaže Galović, umjetnički proizvod. U procesu proizvodnje, koji u njegovoj tvrtki traje od 2. studenoga do 28. veljače, ove je sezone preradio oko 550 svinja koje za njega uzgaja 30 kooperanata. Image Hosted by ImageShack.us

- Bitan uvjet za kooperante je da imaju dovoljno zemlje za proizvodnju hrane za svinje koje moraju hraniti na otvorenom da bi ih sa 12 do 18 mjeseci starosti uputili na klanje. Sve se odvija pod kontrolom tako da sam samo u prošlom mjesecu za preglede na trihinelu izdvojio 17 tisuća kuna - kaže Galović, dodajući kako je hranidba na otvorenom hrvatska tradicija i kulturna baština. I ukoliko se ta baština pravno regulira i u cijelom postupku uvedu mjere sanitarno veterinarske kontrole, neće biti prepreka da Hrvatska svoje proizvode (sir, maslac, kulin, šljivovicu) proizvodi i nakon ulaska u EU, čije tržište pokazuje zanimanje za kvalitetne proizvode bez obzira na cijenu.

- Dokaz za to je da sam nedavno u Toskani u samo dva sata prodao čvarke i krvavice po 15, te kulin po 50 eura - pojašnjava Galović kome je cilj od Slavonije kao regije stvoriti prepoznatljiv brend na europskom i svjetskom tržištu. A to se može, tvrdi, postići jedino ako cjelokupan proces od uzgoja svinja do prerade, sušenja dimljenja i konačnog plasmana bude do kraja tradicionalan, autohton, ali kontroliran te pravno zaštićen i vjerodostojan.

Aleksandra Primorac

Post je objavljen 02.03.2006. u 00:09 sati.