Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/alkion

Marketing

MALO O ZRAKU

Pio sam da vas zaboravim, da me prestane proganjati vaša slika... Ali, u zao čas! Jer kad sam bio pijan video sam vas dvostruko. (Marcel Ašard)

U neko «davno» doba bavih se jednim uzvišenim pozivom: nastavnik letenja i nastavnik za školovanje budućih nastavnika letenja. Ne želim sebe hvaliti. Poanta ovog posta je obraćanje pažnje na najveće ograničenje u obavljanu ove djelatnosti: uskladiti zahtjeve i potrebe obuke i ostvariti principe sigurnosti u toj istoj obuci. Ne omalovažavam niti jednu profesiju i niti jedno održavanje nastave i obuke, ali? Jedan profesor, na primjer jezika, u smislu sigurnosti ograničen je «pažnjom» da pri ulasku u razred ne slomi nogu (karikirano). Profesor fizike, pri eksperimentima, treba dovoljno udaljiti polaznike i ako eksperiment ne uspije radi sigurnosti može se ponoviti. Čak i profesori medicine, gdje je direktna veza života i smrti, svoju nastavu obavljaju na životinjama, pripremljenim preparatima ili na mrtvacima.
Nastavnik letenja mora svog polaznika obučiti u svim elementima u stvarnim uvjetima, pri čemu se svaka greška «plaća» vrlo skupo, a u krajnjem, životom. Neko će reći: pa i nastavnici u obuci vozača to rade. Da, vrlo blizu, ali... Ne ide kako treba, zaustavite auto, razmislite, ponovite nekoliko puta, hajdemo ponovo. Kako to izvesti u zraku, ili još teže na slijetanju koje traje desetak sekundi. U vječnoj ste dilemi kada je i je li polaznik spreman za preuzimanje komandi i samostalan rad. Ako je potrebno desetak sekundi za slijetanje, koliko je nastavniku ostalo vremena za eventualnu reakciju i sprečavanje greške i onoga najgoreg, a pista je prekratka da sve to ponovite. Iz tih razloga, stvoriti «dobrog» nastavnika letenja prvenstveno znači naučiti ga gdje je granica između sigurnosti, opravdanog rizika i gubitka kontrole nad situacijom zbog prevelike vjere u polaznike ili prevelike želje za uspjehom. Takav nastavnik mora biti ne samo dobar metodičar da lako, sigurno i shvatljivo prenosi svoja znanja, nego mora u istoj mjeri biti i dobar pilot, siguran u svoje mogućnosti, granice kao i u brzinu reakcije u nepredviđenim, ali svakako očekivanim situacijama.

krik



Post je objavljen 26.08.2005. u 09:06 sati.