subota, 04.11.2006.

Povjerljivi trgovac i bogataš

Kur'anJedan mladi trgovac iz naroda Musaa a. s., tj. plemena Benu Israil propade sa svojom trgovinom i spade gotovo na prosjački štap. Međutim, nije očajavao, nego odluči da pokuša ponovo da se bavi kupovinom i prodajom robe ne bi li ovaj put bio bolje sreće. Ali, za novi početak trebale su mu i nove pare, koje on nije imao. Ponada se da će mu neko od njegovih poznanika trgovaca priteći u pomoć. Išao je od jednog do drugog i tražio hiljadu dinara da mu pozajme, a on bi im vratio za mjesec dana. Međutim, kod kog god bi došao, dočekao bi ga sa istim pitanjem: „Čime mi garantuješ, da ćeš mi vratiti pozajmljeni novac za mjesec dana? Šta ako ponovo propadneš, ko će mi isplatiti moj novac? Moraš imati svjedoka, kako bih bio siguran da ćeš mi novac vratiti!" On je odgovarao: „Allah dž. š. ti garantuje. Kunem se njime da ću novac vratiti u dogovorenom roku." Trgovci nisu bili zadovoljni sa ovim odgovorom i odbijali su da mu posude traženi novac. Mladi trgovac izgubi gotovo sve nade da može od nekoga dobiti pozajmicu i ponovo započeti sa trgovinom. Odluči da pokuša posljednji put, pa kako Allah odredi. Sa istim zahtjevom se obrati jednom starom trgovcu, dedi, duge, bijele brade. Dedo mu postavi isto pitanje kao i drugi trgovci: „Ko garantuje za tebe, da ćeš mi novac vratiti?" Mladić mu dade isti odgovor kao i drugima: „Allah dž. š. ti garantuje, kunem se njime da te neću prevariti i da ću tačno za mjesec dana vratiti sve što mi pozajmiš."
Za divno čudo ovaj trgovac pristade: „Vjerujem u Allaha dž. š.! Evo ti novac koji tražiš!" Mladić uze novac i zahvali se svom dobročinitelju, moleći Allaha dž. š. da ga nagradi.
Odmah potom se ukrca na trgovačku lađu, koja je kretala na put i za pozajmljeni novac kupi razne robe, koju po povratku kući odmah dobro prodade i ostvari finu zaradu.

Pošto je mjesec već bio na izmaku, zadnji dan dogovorenog roka, on požuri da vrati posuđeni novac. Međutim, na putu do trgovca, koji mu je dao pozajmicu morao je preći veliku rijeku. Tih dana su padale velike kiše, pa je rijeka nadošla, poplavila okolinu i odnijela most. U blizini nije bilo ni čamca, a do sljedećeg mosta mu je valjalo pješačiti nekoliko dana. Nije mogao nikako prijeći. Zabrinu se šta da uradi. Dogovoreni rok je isticao, a on se Allahom zakleo da će biti tačan. Pogleda u mutnu i nabujalu rijeku, koja je nosila panjeve i komade drveća. Dohvati jedan panj iz vode. lzdubi mu sredinu i u nju stavi kesu sa novcem. Uz novac stavi i ceduljicu na kojoj napisa svoje izvinjenje i žaljenje trgovcu što nije mogao biti tačan, kako je obećao. Nekoliko ljudi ga je posmatralo, i kad vidješe da hoće tolike pare da baci u vodu, pokušaše da ga odvrate: „Zar se ne bojiš da će ti novac struhnuti u vodi ili se zagubiti? Šta to radiš?" On im odgovori: „Ne, ne bojim se! Ja se uzdam u Allaha dž. š.," i još u sebi zamoli: „Dragi Allahu, ostavljam ovaj mal Tebi na čuvanje. Ti si mi bio garant kada sam ga i uzimao. Neka dođe onome kome je i namijenjen!"

Prouči bismillu i panj sa novcem baci u nabujalu rijeku.
Nekoliko kilometra nizvodno, sa druge strane rijeke, u gradu u kome je živio i stari trgovac dobročinitelj, ljudi su izašli pored rijeke i hvatali grane i drveće koje je sa sobom nosila nadošla voda. Zima se približavala i to drveće im je trebalo za ogrev. Taj dan je izašao i stari dedo, da i on uhvati koje drvo. Riječni talasi su sami nosili drveće prema njemu. Kada je došao kući, počeo je da cijepa drva koja je donio sa rijeke. Udario je sjekirom po prvom panju i gle čuda! Iz panja posuše novci. On se začudi: „Allahu ekber! šta je ovo?" Dohvati cedulju i pročita: „Pa ovo je moj novac! Subhanallah! Siroti trgovac je održao zadatu riječ."

Nekoliko dana poslije, kad su kiše prestale i rijeka se smanjila, mladi trgovac pođe da ponovo vrati dug. Kad vidje starog trgovca poče mu se izvinjavati i tražiti halala što dug nije vratio u obećano vrijeme. Dedo se samo nasmija i reče: „Allah dž. š. je učinio da mi se dug vrati. Panj su donijeli valovi... To drvo je bilo jedan od Allahovih vojnika. Voljom Svevišnjeg, sve mi je stiglo zdravo i čitavo. Elhamdulillah!!!" Mladić se duboko zamisli..

- 16:58 -

Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Musafira do sad:





Opis bloga

Zanimljive priče koje sa sobom nose puno
po(r)uka...
Hajmo, inšaAllah (ako Bog da), izvucimo po(r)uku...


Hvala Tebi Gospodaru

Hvala Tebi Gospodaru
što mi dade ruke dvije
i što imam ovo srce
u grudima što se krije

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Hvala Tebi Gospodaru
što mi razum podari
koji samo Tvojom Moći
zlo od dobrog odvoji

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Hvala Tebi Gospodaru
što me tako lijepog stvori
i dade mi jezik ovaj
koji Tebi hvalu zbori

Kad bi cijeli život svoj
ja na sedždi Tebi bio
ni tad ne bih Gospodaru
dovoljno Ti zahvalio

Odabrani stih

KAD BIH ZNALA


Kad bi znala Gospodaru Svjetova
Koja dova od nas ti je najdraža
Svakim trenom ja bih Ti je učila
Svakim dahom njome bih Te slavila

Kad bi mogla svijet bi probudila
Da Te voli…da Ti se pokorava
Ali i ja griješnica sam velika
Tvom rahmetu život svoj sam predala

Sama sebi štetu sam nanosila
Grijehe griješnim rukama sam grlila
I sad grlim al ne hrlim za njima
Jer bezgrješnik od insana ne ima

Da sam samo liska u Tvom Dzennetu
Sto će vječno da boravi u Njemu
I da vidim Tvoje sve džennetlije
Što iskreno vjerovaše u Tebe

Da sam gnjezdo ptica Tvojih zelenih
Što živote svoje nisu žalili
I što rane njihovi su ukrasi
U džihadu sto postaše šehidi

Da sam grana koja će im pravit hlad
Ili trava koja će ih milovat
Kaplja rose s kojom će se umivat
Ili kamen pokraj vječnih izvora

Da sam nitna odijelu Džennetskom
Ili treptaj na pogledu mu’minskom
Osjet kojim osjetiće mirise
Što pronose tvoje časne hurije

Ja Te molim o ljepoto vječita
Otvori i nama vrata Dženneta
I s mirisom da nam duša pohita
Kad pozoveš i nas s ovog svijeta

Svjedočenje

Vjetrovi njišu krošnje sve
Allahovu volju svjedoče

Kapljice kiše zikre sve
Allahovu Milost svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah

Lagane snježne pahulje
Allahovu blagost svjedoče

Visoke čvrste planine
Allahovu svemoć svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah

Gromovi jaki svjetlite
Allahovu snagu svjedoče

Mu'mini Kur'an kad uče
Allahovu mudrost svjedoče

Subhanallah vel-hamdulillah
ve la illahe illallah, hu vallahu ekber

Ya Rabbi, Ya Rabbi, Ya Allah


BUJRUM



eXTReMe Tracker