< veljača, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

TRECA seljcka minijaturna buna
1.981 godine dosao sam sa zenom Rozom u posjetu nakon 14 godina izbivanja u svijetu.
I pravili posjete familiji i tako jedne veceri gdje sam stanovao preko ceste kod suseda su dosli neki nepoznati ljudi sa autom, i malo se zadrzali i otisli za Srednji Vrh u jedan is, i tu su raspravljali to oni znaju kaj? I nije dugo proslo da su se drugovi pobrinuli za njih? Tj. prekopali sve po kucama i kod jednog nasli pusku i municiju koju je morao odsluziti na robiji a drugi su kaznjeni na njihov nacin? Cuo sam namjeru tih ljudi ali nemogu navesti jer nemam korpus delikt. Svakako da je bila minijaturna seljacka buna.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr

rastoki
26.02.2007., ponedjeljak
Brisani prostor

Sudbina covjeka je svakojaka, bio sam u braku 40 godina zivot je tekao normalno dok nije doslo ono najgorje, zapravo zena mi se razboljela od neumoljive bolesti koju je ponasala 9 godina da bi kroz to vrijeme obisla mnoge bolnice, ali uzalud? Podigli smo djecu i bili smo sami u kuci jer su se djeca poozenila i pokupovala si kuce. Ostao sam sam u kuci, i tako tugu tugovao oko 3 godine i odlucim da ne mogu sam? Krenuo sam za Hrvatsku da si dopeljam suputnicu kojom sam napravio kontakt preko novina. Tesko je naci osobu jer sve se po udalo izbora nema, ali i nece osobe u svijet a da ostave svoj rod. Nasli smo se i vjencali crkveno i svjetovno i zivimo zivotom koji mozemo da ga sprovadamo, doslo vrijeme da se vratimo iz svijeta u svoju rodenu zemlju, ja sam u tudini preko 40 godina dok mi je zeni preko 12 godina i red je da se smirimo i da uzmemo ritam zivota koji vlada u nasoj zemlji. ostavit cu svoj rod jer oni su pustili korijen u svijetu i nemogu da se vrate? Kako ce u stare dane to ja necu znati jer me nece biti. Covjek mora da gradi si zivot kako njemu odgovara.Covjek je roden da zivi ili pati, tko je kakve zivotne srece. jaska.
- 11:09 - Komentari (0) - Isprintaj - #
Hrvatsko Zagorje

Jedno od najljepsih brezuljastih predjela svakako je Hrvatsko Zagorje, koje je u zaledu Zagreba. Uz to zagorci dobivaju zeljeznicu 1.886 uz pomoc Mirka Josipovica koji je forsirao da se pravi zeljeznica radi rudnika uglja u Konscini. Ali taj cug je bio za zagorce sve u zivotu. Sa tim zagorskim cugem zagorci su vozili u Zagreb sve povltarstvo, mlijeko u limenim kantama a najpoznatiji su bili zagorski purani, kao i ostala perad da bi dobili koji novcic za zivljenje. E sada; dok cug fucka i vozi vesele ljude i mladez na izlete sa popevkama cajta ima i za muzikase koji te gane u v srceko, sakaj se tu dogodilo
ti nas dobri i stari nas cug turisticka atrakcija, cug masina iz Zagreba krece kroz zagorje seljake nam domek voze. Vrag te dal zdignimo kupice bumo sve zaboravili.
Isto se dogodilo i sa Samoborcekom koji je bio sve za Zagrebcane za proci na izlet u Samobor za staro i mlado da dobiju predaha kroz svoj rad, i doslo vrijeme da se ukinu ta veselja retorikom da nisu rentabilni, i tako Zagreb gubi ritam zivota ukidanjem tih zeleznica. Ja se sjecam tamo iz drugog svetskog rata kako su snadbjevali Zagreb; seljanke po zeleznicama noseci mlijeko iz slavonije,Jaske, Zagorja i Samobora to su bili snadbjevaci uz svakako i nasih Sestincanki sa kosarama na glavi koje su popunjavale plac Dolac i zbilja bilo je to sve u nekoj romantiki onog doba. I svi su bili veseli zadovoljni prijateljski i gostoljubivi i ako ih je rat stiskao. Hodao sam ulicama Zagreba bos bez obuce ali i opet zadovoljan i veseo. Kako to vrijeme nosi covjek nebi mogao zamisliti. Nisu se dogadala samoubojstva,
Budi zadovolja sa onim kaj mozes imati, i nemoj misliti na ono do cega nemozes dokuciti. Bit ces zdraviji i veseliji, voli sve oko sebe i ne budi mrzan. jaska.
- 09:31 - Komentari (0) - Isprintaj - #
21.02.2007., srijeda
Politicko ponizavanje

Danas sam ugledao svoj blog 'rastoki' medu prvih deset i kad sam napisao novi post Ratni zlocini, vise mog bloga nema na ekranu? Napisao sam istinu koju sam morao i sam preboljeti, jer su tako htjeli drugovi partizani. Neznam mozda je koga boljela istina koja se dogodilo u drugom svetskom ratu?
Bilo kako bilo ja taj zlocin ne nosim a neka se stide oni koji su ga pocinili. Ali mi osteceni nismo to zaboravili i dok se ne rasciste ta strahote tesko ce se u Evropu. Sa krivat svoje grijehe ne idu u korist nikome. Kaj smo napravili za to moramo i odgovarati. Ponizavanje bilo sa koje strane je malodusje i covjek se ne moze na metnut drugom covjeku kao diktator. A ja cu pisati i dalje postove , ne kako macke legu, vec ozbiljne postove koji ce nesto vrijediti. Vele; narodna daj im igara i sve ce zaboraviti?
Ali prosla povijest se neda zbrisati, kako got to mi zeljeli, a da bi mogli egzestirati.
- 13:05 - Komentari (0) - Isprintaj - #
Ratni zlocini

Bez obzira vremenski ali za sve, ne postoje Hrvati od 1990 vec i za drugog svetskog rata i prije, ne vadimo se samo na Srbe vec treba i pogledati i u proslost od 1941-1945 to se vrijeme nekako izmice? zasto zato; kaj ima kumova koji jos djeluju u vodstvu Hrvatske i oni koji su tukli sami svoj narod? Pozivljem se na ubojstva 1944 seljaka Ban Jandre iz sela Rastoki od strane partizana, Cvetan Josipa seljaka iz sela Petrovine,ubijen po partizanima, Cvetan Poldica iz sela Petrovina po partizanima,
Ivan Cirevic (cizmesija) iz sela Petrovina ubijen po partizanima, ima i drugih samo bi trebalo prekopati po proslosti. A ne samo na jednu stranu, treba sve procesuirati koji su ubijali. I dok se to ne provede Hrvatska stoji na klimavim nogama. Zakon mora biti za sve jednak, i neobilaziti zlocine koji su napravljeni bilo kada i bilo po kim. Jer nitko na svijetu nesmije oduzeti silom zivot nikome, svi smo jednaki kod Boga. I svi volimo zivjeti, a politika na stran.
jaska.
- 03:53 - Komentari (1) - Isprintaj - #
20.02.2007., utorak
Jemen

Potaknulo me; otmica nasih ljudi u Nigeriji? Bio sam i sam u slicnoj situaciji; Da bi popunio u kuci stvari koje su nam bile potrebne dao sam se i sam na taj risk, jedan dio puta smo se vozili u vojnom avionu koji je vozio i streljivo i kad bi bilo potrebno radi ravnoteze morali smo cas pozadi cas napred da se mjestimo u avionu, Zemlja u koju smo isli bila je u gradanskom ratu? I rekao nam u hotelu nas predhodnik dok vas nije bilo spavao sam ispod kreveta, da me nebi u noci nasli oni drugi? I kad smo bili na radu cuvali su nas mitraljezi. Roba koja je dosla za nama brodom, dovezli su ih kamioni ali bilo ih je isprepikani sa metcima. Radili smo ali sa skepsom, ali zavrsili smo posao nakon par mjeseci i vracamo se; ali u nekom avioncicu koji je upao u nevreme, tako da smo se ljuljali u zraku kao ljuska od oraha.
Moglo je biti najgore ali nas je Bog cuvao i vratili se zdravo, nismo si ni brijali brkove a dabi zdravo i sretno stigli. Hvala Bogu. Covjek nezna po nekad u kakvoj se opasnosti nalazi, a radi novaca? Tako su i sada ovi nasi u Nigeriji, ali u losoj situaciji. Za mene je to lijepo sjecanje i vidio sam zemjlu iz doba kad je Isus hodao zemljom. Narod je prijateljski siromasan ali i lijepi grad su napravili u ono doba. SANNA.
- 07:17 - Komentari (2) - Isprintaj - #
14.02.2007., srijeda
U OKRUZENJU

Bez obzira na razlicitih ideja, mi Hrvati moramo gledati na svog nacionalnog opstanka. Zasto? Prvo mi smo malen narod,i nismo neki veci cimbenik medu narodima, i zato nas svi susjedi drepaju sa svih strana. Idemo redom; Ban Jelacic je pripojio Medimurje koje su prisvojili Madari, Istra kvarnerski otoci i Zadar sa zaledem kao i Rijeka su prisvojili Talijani, pripojeno u wwll ratu k drzavi jugoslavija. Poslije republiki Hrvatskoj.Slovenci jos i danas drze Gerovo i nemir na Piranskom zaljevu, sa juga smo imali Crnogorce i Muslimane, koji su nas tukli. A sa istocne strane da i ne govorimo, nametnuli nam se za tutora, i jedva se otrgnuli od njih. Jos uvijek imamo oduzete; Banat, Backu, Zemun, Bosanska Posavina, Boka Kotarska kao i jedan veci dio Bosne i Hercegovine. Mi Hrvati moramo biti jedinstveni kako vi kod kuce tako i mi iz vana, jer smo tako jaci na svim poljima. Ne optuzivajmo sami sebe ne saljimo najbolje sinove u tude i svoje zatvore, cijenimo svoje ne rasprodajmo najbolje u zemlji, Otklonimo tude ideologije nenametajmo se bilo kome ali i sami sebi napravimo medu sobom pravdu i postenje, sila Boga ne moli. Iduci Hrvatski izbori moraju biti posteni, sa ljudima koji nemaju bilo kakvog politickog optericenja, bez puno stranaka. I tako ce mo najprije krenuti naprijed punim plucima. Ovaj post sam iznio jer vidim da nas stiskaju ljudi bez milosti.
jaska.
- 02:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #
12.02.2007., ponedjeljak
MATO PALJUG Prorok prigorskih vrleti

Mato Paljug roden u selu Hrasce 19 prosinca 1.911 od roditelja Pavao Paljug i Marije rodene Berc
Za svecenika zareden 1934/35. Svecenstvo vrsio 11 godina, ubijen u 35 godini zivota. 1946 zadnji put viden kod Varazdinskih Toplica.Tjerala ga Slavonskog Broda Ozna? Otac mu stradao u Americi tako da oca nije ni osjetio. Imao poocima koji ga je brigoval i skoloval. osim svecenstva bavio se literalnim radom pisao pjesmice i druge priloge za objavu u publikacijama. Bio je vojni kapelan u Hrvatskoj vojsci u Varazdinu, predavao je oficirima Hrvatske vojske, Bio je vrli Hrvatski rodoljub i prvi svecenik roden u Slavetickoj fari nakon 300 godina. Vrlo drustven, zabavan, i veseo. Selo Hrasce ga izbacilo na dan zivota na koje se moze ponositi, jer redki su takvi koje drzava trazi da ih unisti da im ne smetaju. Bio je od Boga poslan da stiti svoj narod. Njega su ubili ali nisu kod Boga koji ce sve to nagraditi prema zaslugama. Nasa cijela pokrajina se moze ponositi takvim sinovima takvog kapaciteta.
Pogledajte malo i ovo: Nikola Zrinski Ozaljski, Biskup Borkovic Domagovicki, Biskup Lang Novacki, Biskup Nezic Recki, Kardinal Alojzije Stepinac Krasicki, Kardinal Franjo Kuharic Pribicki, naslednik Stjepana Radica; Vladko Macek i mnogi drugi koji sacinjavaju Jaskansku okolicu bogatu sa rodoljubima. Ponosimo se cijela Hrvatska sa time.
jaska
- 01:29 - Komentari (0) - Isprintaj - #
11.02.2007., nedjelja
HRASCA I VJERA U NJOJ Spominje se 1.264 God.

Dogadaj iz wwl rata koji se dogodio u selu Hrasca- Jaska. Pred kraj rata trebalo je matrijala za izradu municije; U to vrijeme smo bili u sastavu AustroUgarske carevine. I dosao nalog da se sabire mesing za izradu municije. Tako je dosla vojska i u selo Rasu odnosno do kapele Sv. Vida na brijegu; Turnisce, naslonili lojtre sa vanjske strane na turanj i popeo se po lojtrama jedan vojnik da skine zvono, i culi to Rasincani posebno zene i pojurili ka Sv. Vidu da obrane zvono? Kako je vojnik vec bio na vrh lojtri, dosla; Kata Voljak Tominka i bacila kamen na vojnika dok su drugi srusili lojtre i vojnik je pao, kako je bilo sa njim nije opisano ali se na taj slucaj vojska povukla i zvono je ostalo, zvono je bilo preneseno iz propale kapele Sv. Kriza, dok ga Rasincani nisu zakopali u zemlju u jednom hisu na Vranicki dok rat nije prosao. Kapela Sv. Kriza bila je do 18 stoljeca propala je i na njenom mjestu sagradili kapelu Sv.vida. U selu na raskrscu sagradili kapelu Majke Boze 1.890 godine.
1.732 godine. Iz bivse kapele spaseno i preneseno u novu kapelu staro Raspelo. Rasanci su sagradili i kapelu Pila- Panjenog Isusa.Rasanci su svi bili clanovi Radiceve stranke HSS.
Rasincani koji su jurnuli Sv. Vidu; Bara Sostaric,Kata Voljak,Antonija Sostaric,Bara Samarin, Mara Samarin, Ana Zidaric,Bara Zidaric, Jela Kozlovic, Vid Kopriva, Juraj Paljug, i Franjo Kozlovic. Kroz sredinu sela Hrasce protjece planinski potocic Golica. A selo je kao u kotlini zaklonjeno sa svih strana brdima samo k jugu je otvor. U selu ima par vodenih mlinova. Sada su izgradeni bazeni za kupanje na domak Hrascu. Eto to je u kratko, ali se vidi kako su u tom selu seljaci bili Bogumoljni.

- 22:56 - Komentari (0) - Isprintaj - #
Zagrebacko zivljenje

U ratno vrijeme wwll rata podkraj rata, kako se u Zagrebu zivjelo: Obzirom da za deterdzene nismo ni znali, kako su kuharice prale sude? Bio jedan covjek navodno zagorac i on je nosio preko ramena svezanj u vrecici bijeli sitni pijesak cim bi kuharice iz ribale lonce ako bi se primila hrana. I kako se to odvijalo: zasao bi taj covjek u haustor kuce i zaviknuo:BIJELI PESKOM i odmah bi kuharice izasle iz stanova i kupile pijeska, bio je to covjek na sesiru sa nekim znackama i znali smo za njim viknuti bijeli peskom, bio je to Samoborski fini bijeli pijesak.
Drugi slucaj; kako su se pojedini gradani grijali: Isle bi kumice iz sestina sa ocifranim carapa i fertuva i marame na glavi kao i ambrela na sestincki nacin i nosile na glavi pune kosare vec usitnjena drva za sporet ili pec, i tako se na malo kupovala drva u Zagrebu, najvise se prodavalo na trznici Dolcu.
Za rata bi kolpoter novina nosio pred sobom torbu novina i tako isao ulicama i vikao kako se novine zovu; kao, dojce cajtung, narodni list itd. Cesce smo trcali u podzemna sklonista kad bi sirene zasvirale uzbunu. Ja sam trcao onu u Dugoj ulici (Radiceva) mislim broj 32. To mi je bilo najblize, poslije je napravljen i tunel ispod gornjeg grada izlaz i u Tkalcicevu ulicu. Jos jedan izlaz na Ilicu i cetvrti u Mesnicku ulicu. Vidjele su se srusene zgrade u Tkalcicevoj ulici od bombardiranja. Dopeljivao sam matrijal za radionu na rucnoj dvokolici pjesice bos. Nekad sam isao cak na RK kolodvor po kisik.
jaska
- 04:49 - Komentari (0) - Isprintaj - #
Poratni zivot

U samom preokretu wwll ratu sam zivio sam na selu i Zagrebu. Kroz rat su morali seljaci hraniti partizane, jer oni nisu imali vojne kuhinje za sobom jer se moralo bjezati po sumama. I kad je zavrsio rat stegnuli su seljake preko ministra Kidrica i nametnuli seljaku takozvani OTKUP i ako nisu seljaci imali, morali su se pobrinuti, Drugi potez; ogranicili su seljacima zemlju koju nisu smjeli imati preko 10 jutara, ostalo su oduzeli, trece; proglasavali su seljake kulacima, nacionalizirali su imovine, oduzeli crkvama imanja, i najzadnje su uzeli seljacima zemlju i stvarali seljacke zadruge i drzavna dobra. I dosli prvi izbori, Stepinca su na plakatima prikazali sa lisicom oko vrata, ali seljaci su glasovali za opozicijsku kutiju zvanu po njima crna kutija. I nisu mogli seljake upokoriti. Jer im je bio cilj napraviti sve o ovisnosti njima kao po tvornicama napraviti takozvani proliterijat. Kad nista nemas moras ga slusati. Posekli su svu stoljetnu sumu koju su prodavali u Italiju. A sume su bile vlasnistvo opcinskih zajednica i ona ih je odgajala. Poslije rata su mijenjali kune za dinare u Hrvatskoj zamjena: tisucu kuna za 7 dinara partizanskih a u srbiji za ticucu dinara 14 dinara partizanskih? I kad su sve upropastili ljudi su gledali na koji nacin da bi pobjegli iz juge u inozemstvo za boljim zivotom. Eto to vam je partizansko oslobodenje. Da se ne zaboravi.
- 03:27 - Komentari (0) - Isprintaj - #
02.02.2007., petak
Domovinski rat

Kako sam prozivjavao jedan dio domovinskog rata?
Kada sam pokojnu zenu Rozu dopeljao avionom u lijesu na Zagrebacki erodrom Pleso, 1.991 godine
na ulazu u zgradu na erodromu kod pregleda putnih isprava vidimo jugo zastavi ali i hrvatsku, nismo se mogli odmah snaci i nismo bili sigurni. Izasli nas troje iz zgrade i trazimo lijes od Roze zene i majke dvoje sinova, i izvukli su ga sa traktorom na nekakvoj prikolici i njime manevrirali i smijali se oni koji su to radili? Bio sam odmah zatecen, i cekao nas nas prevoz koji je lijes vozio sve do sela Petrovine tu smo zastali malo kod roda, i krenuli za selo Rastoki i tu je bio docek Rasticana sa svijecama i primitivni podij od dasaka povisen za jedan metar gdje smo stavili lijes, pomolili se svi Oce Nas, krenuli malo dalje i opet stali na putu red njezine kuce i dalje krenuli za selo Slavetice do crkve Sv. Antuna i tu smo pred crkvom malo cekali da bi se crkva otvorila vec u starije vecer i pred crkvom je bilo vise ljudi i unjeli lijes u crkvu kroz noc jer svoje kuce nismo imali gdje bi bili lijes kroz noc drzali.i drugi dan je bio sprovod o kojemu cu posebno pisati.
I kako sam dosao po drugi put u jesen za Sesvete na grob zeni Rozi, cujem na groblje kako u Karlovcu su detonacije? Jos vojska nije izasla van iz Karlovca, i bilo je par dana krenuo sam pjesice iz sela Rastoki za Petrovinu i ulazom u selo cujem visoko u zraku avion, i bila jedna zena vani ispred kuce i velim ide avion ;upita ona gdje je? Ja joj velim ali ona trceci ode u opcinu nisam znao zasto? Doznao sam poslije? Kako je bilo sve dobro organizirano, u opcini je bila radio stanica sa dezurstvom petrovcaka i oni su odmah javili na vojnu komandu hrvatsku, kretanje aviona.
Proslo je par dana u vecer se skupili ljudi u vatrogasnom domu Petrovina i jedan je donesal ruckastu kosaru kutijice puscane municije, a drugi narucaj vojnih pusaka, i to su podjelili; za petrovinu 4 puske za Pastike i Brezare po dvije puske radi obrane ako bi trebalo?
Proslo je opet par dana, i bilo na radio da ce vojska iz Jaske izaci u 9 sati u jutro, Bio sam znatizeljan otisao sam u Jasku da vidim, tom prilikom sam se osisao kod brijaca kod mosta kako se ulazi u vojni garnizon i vidim na cesti na asfaltu nesto okruglog par komada po razmesteno cik cak. Pitam brijaca kaj je to? Veli to su vam protutenkovske mine. kod tih mina su bila par gardista, cekamo izlaz vojske ali se to otegnulo negdje oko podneva. i zlaze prvi plavci sa zastavom i bijelom bojom, mislim da je bio dip, za njima vojna oklopno naoruzanje, do njih su bili blizu na cesti razni fotoreporteri a bilo je i nas civila oko 50 i psovali na njih ali oni ih nisu culi uslijed jake buke tenkova.Bio je tu i jedan bunker sa vrecama od pijeska sa strane seste, bilo nas je par u bunkeru. Njprije su prolazili tenkovi borna kola zeljezni prenosni mostovi a u sredini kolone su isla, osobna kola sa zenama i djecom od vojske. Ja sam nabrojio iznad 90 ratnih vozila tenkova gusjenicara. Nekoji su izasli van uz zgradu sumarije i policije uz jednu kucu na uglu za koju sam mislio da ce je srusiti kako su blizu vozili i ocekivao sam da ce starom cestom za Krlovac kad su oni prosli autoputom. za kolonom su opet bili plavci, svu su cestu u Jaski zrovali narocito na zaokretima. i pokupili sve naoruzanje ostalo je par tenkova koji su bili pokvareni. Drugi dan velim Paseckomu i prosla vojska ? Da fala Bogu da nije bilo exidenta. Da napomenem; Jaska od Zagreba je samo 35 kilometra i oni da su se zainatili bili bi Zagreb unistili, koliko su imali jaku silu u Jaski. Iz Jaske su bili isli i na Sloveniju. Jaskanci su ih sa jajima ispratili.
- 00:01 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.