petak, 15.02.2008.

O MIRISNIM ŠTAPIĆIMA




Oduvijek sam volio mirisne stapice. Iako ih u vrijeme moje ranije mladosti nije bilo tako lako za nabaviti kod nas, nekako sam s vremena na vrijeme uspijevao doci do njih. U danasnje vrijeme to je puno jednostavnije, a izbor je poprilicno velik. Iz mojeg prethodnog posta vidljivo je da trenutno radim u jednom od Ethno ducana, gdje su mirisni stapici ne samo artikl koji se prodaje, vec ih svakodnevno palimo da bi se upotpunio ambijent izrazito finim aromama, a i samim time uskladio u hamoniji.

U izboru svakojakih mirisa ima i onih koji mi osobno ne odgovaraju poradi vrste arome, ali to je tako i onako subjektivni odabir.

Prije nekoliko dana zaintrigiralo me na koji se nacin uopce izradjuju ti stapici, pa sam malo prosurfao Internetom i naisao na zanimljivi video zapis tehnologije izrade i ugodno se iznenadio kad sam vidio da se stapici izraduju rucno i poprilicno jednostavno (tako barem izgleda).

Nisam siguran da li se stapici iskljucivo izradjuju rucno (pretpostavljam da postoji i industrijska metoda), ali mislim da se na pakiranju naznacuje da li je u pitanju rucni rad.

Da ne bi sve ostalo samo na video zapisu naisao sam na opcenite informacije o mirisnim stapicima i kako se izradjuju:

"An incense stick is a natural product of fragrance when lit. The product holds the base of Bamboo and the top coating over the stick is a blend of aromatic herbs derived from the pure and the fresh nature. In ancient times, the incense sticks had a religious significance as they were lit during the prayer services and festivals. Today the concept has changed and from the religious site they have entered into ones personal life too. In this busy world people use them as mood enhancers as the soothing fragrance relaxes the muscles. It is also utilized during the aromatherapy treatment where the different fragrances are released during the treatment to relax the tight body and to release the physical and the mental tension. Most of the fragrances are chemical free as they are blend of the natural aromatic herbs. The spectrum of incense stick is very wide as they are also used as a disinfectant and room refreshers.

The purifying influence is very powerful and the burning capacity of the stick depends on the size of product which varies from 20 minutes to two hours."

Prema onome sto sam zapazio tijekom godina, a i samim odabirom od strane kupaca u ducanu najtrazeniji i najomiljeniji stapici su: Nag Champa, Darshan, Kanabis, Pachouli, Spiritual Guide, Sandal.

Osobno i sam preferiram spomenute, a tko zna, mozda se izbor prosiri i na neke druge vrste mirisa.

U svakom slucaju obozavam stapice i svakodnevno ih palim, ne samo u ducanu, vec i kod kuce. Osim toga, kako sam pusac, mogu reci da odlicno neutraliziraju smrad nikotina, a i unose neku harmoniju u prostor. Uostalom nekad su se, a i danas se generalno koriste za vrijeme meditacija i drugih slicnih tehnika, te osobito, ceremonija na Istoku. Oni su obavezni kad i osobno meditiram ili pak radim Reiki.

Pogledajte spomenuti video zapis kako se izraduju stapici:



A koji je vas omiljeni mirisni stapic?

- 09:14 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>