piskaralo Tixi

četvrtak, 31.05.2007.

nosim...

pramen jutra u kosi
stabljike duge oko vrata
i smiješak na licu
tvoj...

Copyright © by Tixi, 2007.

- 09:12 - Komentari (17) - Isprintaj - #

utorak, 29.05.2007.

sunce

na listu novog dana
izranja
privlači me kao dječja igračka
lopta velika crvena
ispisana pozdravima sa istoka
približava mi se
lica užarenog

okrećem se i
spuštam glavu

skrivam tvoj lik
iza zavjese tankih trepavica

Copyright © by Tixi, 2007.

- 19:00 - Komentari (21) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 28.05.2007.

čuj…

idem si kupiti sok
pije mi se sok
pravi gusti
marelica.

a ja?

ti se pobrini za šlag!

Copyright © by Tixi, 2007.

- 17:44 - Komentari (18) - Isprintaj - #

nedjelja, 27.05.2007.

Uz sitnu kišicu prisluškujem, pa dodajem pola teglice mašte...


- Tata! - vikne iznenada četverogodišnji dječak, lagano poskakujući uz svoga oca, prateći njegove velike korake.
- Da, sine? – odgovara otac, pogledavajući prema cesti: čvrsto drži dječaka za ruku, jer promet je gust, a cesta skliska od laganih, ali dosadnih, jutarnjih kišnih kapi.
- Ja ne bih išao danas u vrtić! - odlučno izjavi dječak.
- Isto si govorio i jučer, a kada sam došao po tebe, ti si gradio svemirski brod i morao sam te čekati u garderobi dobrih dvadeset minuta. Sjećaš se?
- Aha. Ali danas bih baš želio ostati s tobom kod kuće - kaže dječak.
- Ne može! - ne gledajući ga, nervozno vikne otac. - Sine, imam puno posla! Uostalom, tebi bi sa mnom kod kuće bilo dosadno!
- Ne bi! Crtati ću! - predloži dječak.
- Baš kao i zadnji put, kada si pošarao pola mojih spisa s posla, a nakon toga ih ukrasio mrljama soka i čokolade! – oštrim ga glasom podsjeti otac.
- Biti ću u svojoj sobi i gledati crtiće. Molim... - Dječakove usne lagano zadrhte: na samom je rubu plača.
- Ne dolazi u obzir! - grubo ga prekine otac. - Ovako ili onako gledaš previše crtića, a to nije dobro za tvoje male oči!
- Pa i ti, kad dođeš s posla gledaš televiziju - kroz suze vikne dječak.
- Kad budeš velik kao ja, gledaj televiziju cijeli dan! A do tada, će biti onako kako ja kažem! - mrzovoljno kaže otac.
- Tata...molim te...biti ću dobar… - Niz dječakovo lice teku potočići suza.
- Ne! Ideš u vrtić i točka! Tamo ćeš se lijepo igrati s prijateljima! Da nemam toliko posla, ja bih išao danas u vrtić – kaže otac ljutito, ali se na kraju, ipak nasmiješi svojim riječima.
- A što bi ti tata radio u vrtiću? - upita dječak sumnjičavo, brišući suze u rukav jakne.
- Igrao bih se sa kockicama, onim malima, koje i ti voliš. Kako li se već zovu?
- Lego kockice! – procijedi dječak kroz zube.
- Ili bih se igrao kuhara, u onom vašem kutiću, gdje vi djeca kuhate!
- U kutiću kuhinje! Pa ti tata zbilja ništa ne znaš! - dječakovo se lice ozari. - Ja idem u vrtić, a ne ti!
- Ali ja želim ići u vrtić - javi se otac, pa napravi grimasu, kao da će zaplakati.
- Ne može! - dječak mu se veselo nasmije.
- A zašto ne? – upita otac i namršti se uvrijeđeno.
- Jer bi tebi tata, u vrtiću bilo dosadno!

Copyright © by Tixi, 2007.

- 18:00 - Komentari (17) - Isprintaj - #

četvrtak, 24.05.2007.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

- Kad teta K. ode u mirovinu, ti ćeš još raditi u vrtiću, samo ćeš dobiti novu kolegicu - rekla je djevojčica M.
- Misliš kako ću uvijek raditi u vrtiću?
- Naravno, osim ako ne dobiješ živčani slom, pa se razboliš i umreš - Vragolasto se nasmiješila na "živčani slom", ali kada govori o umiranju, njezino lice poprima ozbiljnost odrasle osobe, pa je brže bolje odmahnula glavom, i veselo dodala: - Ti nećeš umrijeti. Još dugo ćeš živjeti!
- A, kako ti to znaš?
- Znam, jer se stalno smiješ i nemaš bore - izjavila je lukavo, mudrica mala.
- Ma daj, pa ne smijem se baš stalno! - dodala sam šaljivo, iako, moram priznati, njezine su mi riječi ugrijale dušu.
- Nekad se ne smiješ cijeli dan, pa se nešto dogodi i, onda se jako počneš smijati. A, kad se ne smiješ oči su ti zelene - obratila mi se ozbiljnim glasom, no nakon tri sekunde tišine nastavila je u veselom tonu: - Ti si teta koja se najviše smije.

M. je nastavila bojati crtež, koji mi je kasnije poklonila. Posjedujem pravo malo bogatstvo njezinih crteža, a mnogi od njih prikazuju mene i Mrvixa. Mislim kako me nikada nije nacrtala bez osmijeha. Kada sam kolegici V., za rođendan, poklonila uvezenu kopiju svojih pjesama M. me je nacrtala s papirom u ruci, na kojem piše: «Tihanine pjesme». Taj mi je crtež najdraži.

*****

- Znaš Tihana, mislim kako ću nakon završne svečanosti ići kod bake na more i više neću dolaziti u vrtić. A, na jesen odlazim u školu - rekla je veselo, no u njezinom sam glasu osjetila nježan tračak tuge.
- Kad kreneš u školu, možemo se i dalje družiti - predložila sam joj.
- Možemo! Imam ja tvoj broj mobitela, pa ću te nazvati - prihvatila je prijedlog, i zapečatila ga osmijehom.

Pomislila sam kako i ja uskoro odlazim, ali joj nisam imala snage reći.
Ako misao oblikuje budućnost, nas dvije ćemo se ponovno sresti.

- 08:36 - Komentari (23) - Isprintaj - #

utorak, 22.05.2007.

iz vlaka...

u zelenom hladu
trešnje dozrijevaju
patka pliva uzvodno

samoća je crvena

Copyright © by Tixi, 2007.

- 18:21 - Komentari (20) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 21.05.2007.

ako je život priča
imam ti još toliko toga za ispričati
znam
priča treba nekoga
tko će je pričati
a mene večeras
glas izdaje

Copyright © by Tixi, 2007.

- 05:40 - Komentari (20) - Isprintaj - #

nedjelja, 20.05.2007.

fotografijom iz prirodoslovnog muzeja




MEGALODON je najveća riba koja je živjela na Zemlji.
Živio je u morima i oceanima diljem svijeta u miocenskom razdoblju neogena, prije 20 milijuna do 5 milijuna godina.
Tog je psa paleontolog l. Agassiz 1843. godine nazvao Carcharodon megalodon, naglašavajući "prezimenom" megalodon njegove velike zube.
Danas mnogi misle kao "ime" ovog psa ne treba upotrebljavati naziv Carcharodon već ga treba zvati Carcharocles.
Misli se da je bio sličan danas živućem "velikom bijelom".
Hranio se kitovima i drugim velikim morskim sisavcima, ribama, kornjačama, glavonošcima.
Fosilno su ostali sačuvani samo njegovi zubi.
Živio je i u "Panonskom moru", moru iz dijela kojeg su poslije izniknuli i naši sjeverni krajevi.


BOGINJA SREĆE TIHANA. Zaštitnica naroda i ljudi pojedinačno. Kći je Sritane i Godeslava. Bila je udana za Svanimirova sina Krijesimira i s njim imala sina Vitinu, boga mudrosti. Prikazana je kao lijepa djevojka, s rogom izobilja u ruci. Premda je po prirodi bila nestalna, štovali su je i ljudi i bogovi. Posvećena joj je ptica strijež što se vješto provlači živicom. Iako je strijež od svih ptica najmanji, on u cik zore pjeva snažnije od svih želeći pozdraviti izlazak sunca. Otud u narodu i izreka: «Tko rano rani, dvije sreće grabi!»

Tražila sam u muzeju, među izloženim primjercima ptica, svoju strijež ptičicu, ali je nisam pronašla. ; ((



Dodatak
TIHA—jedno od sudbinskih božanstava, boginja slučajnosti i sreće.
Po Hesiodu, kći Okeana i Tetide, a po Pindaru, jedna od Mojri. Tiha je ćudljiva, nepredvidljiva i ponekad nepravedna. Njeni atributi su krma (koja označava upravljanje ljudskom sudbinom), kugla (koja stoji za promjenljivost sreće) ili rog izobilja (za bogatstvo i darove sreće).
Palamed je Tihinom svetilištu u Argu podario kocke koje je bio izmislio. Tiha je tada bila slabo posjećivano božanstvo. Ali jednog dana će svi u njoj prepoznati sliku najpribližniju prirodi.
Kult Tihe je naročito procvjetao u helenističko doba, kad se ona — u vrijeme velikih promjena u svijetu i afirmacije pojedinačne inicijative — smatrala za najvažnije božanstvo. Kod Menandra i njegovih suvremenika, Tiha je osnovno načelo koje određuje ljudski život, pa i sudbinu grada; stoga je ona i personifikacija (poznata je skulptura Tihe Antiohije). Ona je imala svoje javne i privatne kultove, podizani su joj hramovi i statue, a prinošene krvne i beskrvne žrtve.
Kod Rimljana je poistovjećena sa vrlo poštovanom Fortunom.
O omiljenosti Tihe svjedoči i činjenica da su osobna imena koja sadrže taj korijen (u značenju našeg Srećko) vrlo česta, (Tihomir, Tihana, Tijana, Tiho Brahe itd.) naročito od I vijeka p.n.e.

- 15:56 - Komentari (11) - Isprintaj - #

subota, 19.05.2007.

misao na neispunjene snove izaziva mučninu
pomanjkanje snova popraćeno je gubitkom apetita
u kupaonici vaga treperi crvenim očima
tjednima pokazuje četrdeset i osam kilograma
lagano laže jer
ja sam sebi sve teža i teža

navečer ću je premjestiti u sobu

Copyright © by Tixi, 2007.

- 19:25 - Komentari (19) - Isprintaj - #

četvrtak, 17.05.2007.

trenutak

tvoje…riječi
moji…pogledi
naši dodiri
i
ti više nisi… Ti
niti sam ja više… Ja
Ti si Ja
Ja sam Ti

Copyright © by Tixi, 2006.

- 22:20 - Komentari (24) - Isprintaj - #

srijeda, 16.05.2007.

Roxi Sun...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Nije sunce, ali je žuto!

- 00:05 - Komentari (23) - Isprintaj - #

utorak, 15.05.2007.

dječji biseri

- Na koga si ti tako pametan? - iz znatiželje postavljam nepedagoško pitanje trogodišnjem dječaku, dok mu pomažem obući čarape.
- Na mamu, tatu i tebe. - odgovara lukavo.

*****

- Jesi ti meni prijateljica za cijelo ili na pola? - za vrijeme ručka, uz juhu od rajčica, upita djevojčica J. iznenada djevojčicu D.

*****

- Ajde budi drug, pa obriši stolove - s mokrom krpom u ruci, obraćam se dječaku P.
- Tihana! - Iza sebe začujem glas djevojčice M. - Kad kažeš drug, da li ti misliš na druga Tita?

*****

- Što je ovo teško! To se zove život koji se radi! - komentira djevojčica M., dok reže traku selotejpa na komadiće.

- 05:35 - Komentari (19) - Isprintaj - #

nedjelja, 13.05.2007.

oči su zrcalo
svih mojih
dolazaka odlazaka

rezervirala sam kartu
u jednom smjeru
ne dolazim

vraćam se

Copyright © by Tixi, 2007.

- 21:32 - Komentari (19) - Isprintaj - #

subota, 12.05.2007.

bez inspiracije

volim te...

Copyright © by Tixi, 2007.

- 16:55 - Komentari (18) - Isprintaj - #

petak, 11.05.2007.

Na mojim dlanovima
Minijature drijemaju
Ako ih preklopim
One zajedno snivaju
Kada dlanove rastavim
Hoće li opet drijemati
Ili će i dalje slatko snivati?

Copyright © by Tixi, 2007.

- 04:22 - Komentari (18) - Isprintaj - #

četvrtak, 10.05.2007.

nije sve u riječima


telefonska žica
osjetljiva je na najmanje pomake šumove
skenira mentalne vibracije

izgovoraš
mislim na tebe

uzdah te izdaje

Copyright © by Tixi, 2007.

- 00:05 - Komentari (19) - Isprintaj - #

srijeda, 09.05.2007.


Sljepoća je benigno stablo moje duše.

Copyright © by Tixi, 2007.

- 00:05 - Komentari (11) - Isprintaj - #

utorak, 08.05.2007.

ispijam šalicu toplog čaja


dovoljno je što
osjećam težinu praznog kreveta
i što je koža
nakostriješena pod njegovim hladnim noktima
gledati u njega cijelu noć

gasim mjesec u oku

Copyright © by Tixi, 2007.

- 00:05 - Komentari (20) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 07.05.2007.

Telefonski razgovor


- Plačeš?
- Ne. Kiša pada.

Copyright © by Tixi, 2007.

- 00:05 - Komentari (17) - Isprintaj - #

nedjelja, 06.05.2007.

dan kada


sitnim koracima koračam s hladnim kapima
moje se cipele igraju vodenim brežuljcima
tramvaji odvoze neznance majke očeve ljubavnike
ogledavam se u sivim uplakanim izlozima
pramen kose lijepi mi se za usne sišem ga
bezobzirna šetačica pekinezera uzdiše pod krošnjom kestena
proljeće je izblijedjelo poprima tamnu boju ljeta
djed mraz sam darovala sam si knjigu i akvarijskog puža
za sjećanje za trag za smijeh
u drugom gradu na stolu spava moj životopis
vozeći se u autobusu krišom pozdravljam drage ulice
iza ugla dolazi mi u susret dan kada
odlazim

Copyright © by Tixi, 2007.

- 00:08 - Komentari (26) - Isprintaj - #

subota, 05.05.2007.

koračam koracima prolaznika i...


nosim
zlatnu prašinu na očima
sunce sam
na mojim usnama
topi se jagoda
crvena sam

slijedi me
u jutru noći
jebi me

Copyright © by Tixi, 2007.

- 00:21 - Komentari (11) - Isprintaj - #

petak, 04.05.2007.

jutro piše susrete


ispod duge
stanuju
novi pogledi

znam li
dugu prepoznati?

Copyright © by Tixi, 2007.

- 07:58 - Komentari (17) - Isprintaj - #

četvrtak, 03.05.2007.

lovice


ti čitaš novine
ja čitam tebe

skidam se i kradem ti
slovo

Copyright © by Tixi, 2007.

- 06:21 - Komentari (16) - Isprintaj - #

srijeda, 02.05.2007.

klinka


mogla bih
šapatom modelirati
buketiće suglasnika samoglasnika
lijepiti ih jezikom
po tvojim ušnim resicama
mogla bih se
u mirisnim mjehurićima
izležavati
satima rukama nogama pričati
cijelog te smočiti
mogla bih
pod nevidljivim pokrivačem
tijelom brbljati
natoči mi piće
sa kriškom mjeseca

mogla bih i
poput klinke
točkastu haljinicu obući
lopaticu u kanticu spremiti
u pijesku se igrati!

Copyright © by Tixi, 2007.

- 00:05 - Komentari (18) - Isprintaj - #

utorak, 01.05.2007.

ne diraj moj kruh


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Čestitam svim radnicima, a posebno neradnicima: Međunarodni praznik rada!

- 00:28 - Komentari (13) - Isprintaj - #