links

The Aviation Forum
Alpi Aviation
Aeromodelarstvo
meteo-info
Zrakoplovna tehnička škola
Airwar.ru
KnAAPO
Suhoj-official site
Rusjet
Key.Aero

Upload slika




Image Hosting by imagefra.me

KOMENTIRANJE:
NAPOMENA #1:
molim sve koji dođu na blog na neki stariji post da komentiraju na najnovijem zato što je velika vjerojatnost da komentare na starijim postovima neću vidjeti, pa tako neću moći ni odgovoriti na upite.

NAPOMENA #2: u komentarima molim da ne spamirate i da ne pišete bzvz 15 komentara za ono što se vrlo lijepo i lagano može reći u jednom. više cijenim jedan kvalitetan komentar nego 10 bezvrijednih. postove NE pišem zbog komentara i oni mi nisu bitni. pišem ih zbog sebe, a moji najbolji prijatelji znam da čitaju blog iako i ne komentiraju. Svaka kritika (negativna ili pozitivna) je dobrodošla. Svaki spam ili vrijeđanje neke treće osobe brišem istog trena, a možda i prijavljujem administratoru. hvala

Free Web Site Counter


Prvi piloti motornog aviona nisu bili braća Wright, nego njemac Karl Jatho.

Njemački inžinjer Otto Liliental naziva se "ocem" jedriličarstva, a izvršio je više od 2000 uspješnih letova na vlastitim konstrukcijama u blizini Berlina od 1891.-1896.

rtlurz9m5nrwfmpsdn9m.jpg

Francuz Louis Bleriot je sagradio jednokrilac i prvi izvršio prelet kanala La Manche motornim zrakoplovom 25.7.1909. s modelom "Bleriot XI".

Prve vojne jedinice naoružane avionom stvorene su u Francuskoj 1914. god.

15.5.1918. ostvarena je prva redovita linija poštanskog prometa: New York - San Francisco.

pxwuoz8duxxsw0owi798.jpg

8.2.1919. ostvarena je prva međunarodna zračna linija: Pariz-London.

1919. god Pariskom konvencijom doneseni su pvi propisi vezani uz zračni promet.

14.6.1919. engl. piloti Alcock i Brown izvršili u prvi prelet Atlantika za 16 sati.

najaockfzn90tf728xi.jpg

9.5.1926. Byrd i Bennett preletjeli su Sjeverni pol.

1928. ostvarena je prva linija zračnog prometa Zagreb-Beograd avionima "Potez-29" avioprijevoznika "Aeroput".

U svibnju 1928. pilot Smith Kingsford s tri člana posade izvršio je prelet Tihog oceana zrakoplovom "Fokker".

9qmw91fxrnn0k99ulyy.jpg



16.1.1930. englez Frank Whittle patentirao je mlazni motor.

20.6.1939. poletio je prvi zrakoplov na rakteni pogon - Heinkel He-176.

20.8.1939. poletio je prvi zrakoplov na mlazni pogon - Heinkel He-178.

1943. god u operativnu upotrebu ušao je raketni lovac Me-163 Komet, a godinu poslije i mlazni lovac Me-262.

bi63kjkt2hbmoawkzevx.jpg

U drugom svjetskom ratu avijacija se dijeli na tranportnu, desantnu, izviđačku, lovačku i mornaričku.

6.8.1945. iz aviona B-29 bačena je prva atomska bomba na Hirošimu.

17.10.1947. Chuck Yeager prvi je probio zvučni zid.

4.10.1957. lansiran je prvi umjetni zemljin satelit Sputnjik-1 (SSSR).


Image Hosting by imagefra.me


Faust Vrančić iz Šibenika (1551.-1617.) projektirao je i konstruirao padobran.

David Schwarz je oko 1890. konstruirao zračni brod - diržabl (kasnije popularno zvan cepelin).

1908. godine Penkala je patentirao konstrukciju zrakoplova s motorom, a 23.2.1910. je uredio prvi hrvatski aerodrom na vojnom vježbalištu u Črnomercu. Te godine je počeo i s prvim letovima.

Dragutin Novak je svoju zrakoplovnu karijeru započeo kao mehaničar kod Penkale, a kasnije je i sam počeo letjeti. Pilotski talent i vještinu dokazao je 1912. pobijedivši na natjecanju u Budimpešti pri teškim vremenskim uvjetima.

jwvmmbeiyuoofxsw8iu.jpg

Rudolf Fizir bio je najznačajniji hrvatski konstruktor zrakoplova koji je u 47 godina rada konstruirao 18 različitih tipova zrakoplova.

1928. utemeljen je aeroklub "Zagreb".

1908. Madame Therese Peltier bila je prva žena koja je samostalno letjela avionom.

Baroness Raymonde de la Roche je bila prva žena koja je dobila pilotsku dozvolu 1910.

Noćne vještice bile su izvanredne ruske eskadrile ženskih lovačkih vojnih pilota u Drugom svj. ratu koje su noću letjele iznad Kavkaza i napadale Njemce.


Image Hosting by imagefra.me

Objavljeno: 30.03.2009., ponedjeljak

MSA: Gustoća zraka

proljetna kiša

sunce je na obzorju, a niz prozore mojeg srca slijevaju se kapljice kiše. potaknute tugom, razočarenjem i bolom, teku danima - bez stajanja. Sasvim tiho, neprimjetno, dok mi sunce obasjava obraze i pokušava razvedriti moje tužne oči. Ali bol je jača, kiša neprestana, a srce, eh, ono jadno krvari na sve strane, pitajući se zašto je sve moralo tako završiti. zar nije moglo biti drugačije? hoće li ikada moći? ali ljudi se prerijetko mijenjaju, a uspomene iz prošlosti blijede...vrijeme ide dalje i uništava prošlost kako bi mogla nastati budućnost. a kapljice se još uvijek slijevaju niz moje obraze, ne ispirući ni jedan trag njegovih dodira. oblak, izvor moje kiše, ne nestaje, ne smanjuje se, ne prolazi, ne ide dalje. obavijen je velom sjećanja i uspomena, a otamo zajedno s kišom prolaze ispred mojih tužnih prozora. vrijeme i dalje prolazi. sve oko mene ide dalje. samo ja ne mogu. nemam snage kročiti naprijed. bojim se, jer ako padnem, nemam nikoga blizu da mi pruži ruku da ustanem. ne želim ići, želim ostati u snovima. tamo jedino kiše nema. tamo imam sve svoje srušene snove ostvarene i iluzije iz života stvarne. zašto, zašto se moram probuditi svako jutro? jer - kiša i dalje pada, i dalje se kapljice slijevaju niz prozore mog srca, i dalje nema onog sunca koje je dopiralo do mog srca i obasjavalo mu put. kiša - tiha, neprimijetna, proljetna - pada, i pada, i pada - bez prestanka.


Gustoća zraka

GUSTOĆA ZRAKA je masa zraka po jedinici volumena. Iz formule = m/V = p/RT vidimo da se gustoća povećava s porastom tlaka, a smanjuje s porastom temperature. Gustoća suhog zraka veća je od gustoće vlažnog. S porastom visine gustoća zraka stalno opada. Tako do 5 km visine imamo 50% ukupne mase zraka, do 10km 75%, a do 30 km 99% mase atmosferskog zraka.

Gustoća zraka izravno utječe na let zrakoplova budući da o njoj
ovisi:
• sila uzgona i sila otpora na letjelicu
• točnost pokazivanja brzinomjera
• količina kisika koja ulazi u motor letjelice

pozdrav

- 20:31 - Say somethin' (11) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 23.03.2009., ponedjeljak

Upravljanje helikopterom

Bok!

u svijetu iluzija je predivno i sretno živjeti, ali problem je što traje kratko pa povratak u stvarnost bude gorak...što izabrati? Ovo sam iskusila na vlastitoj koži i mogu reći da dok iluzija traje, preeeeedivno je - bolje nego u raju - sigurno. Jako je lako živjeti, svi problemi se čine gotovo neznatni, pun si energije, samouvjerenja, optimizma, sreće...Nije te briga za ništa vani - oko tebe. I to je sve lijepo i divno i kada čuješ takvo nešto poželiš odmah početi živjeti tako...ali to nije kraj priče. To je samo prvi dio. Kada najmanje očekuješ, naravno tako to uvijek biva, iluziji dođe kraj i vraćaš se u stvarnost. Iluzija, pošto je sama takva, ne može dovoljno dugo trajati pa ti se počnu naplaćivati svi nezaboravni trenutci koje ti je dala. Povratak je u stvarnost je nezamislivo bolan...ako nemaš još nešto što će te držati, gotovo te uništi. U stvarnosti se zato nakon iluzije osjećaš prazno, bezvrijedno, beživotno, nesretno, bezvoljno...ukratko nije ti do ničega i nisi za ništa. Preteško je to sve proživljavati...ne, prebolno! Boli, jako boli! Gotovo nezamislivo...a bol ne prolazi. to je najgore. Vrijeme ne želi liječiti takvu ranu jer to nije rana koja ti se ureže samo u srce, nego i u razum i uvijek ćeš je se sjećati koliko god daleko bila. Druga negativna strana života u liuziji je to što tako zapravo izgubiš dio svog života. jer koliko dugo traje iluzija, toliko ti ne živiš svoj život. Iluzija zauvijek ostaje u prošlosti (nije kao neka stvarna uspomena na koju kad se sjetiš da je bila, bila je duga ili postoji mogućnost da je ponoviš), a tako i tvoj život, odnosno dio tvog života ostane izgubljen u nepostojećem vremenu i prostoru. Ali ipak nije u potpunosti istina da tako brzo možeš izaći iz iluzije...ona se vraća - u snovima. I tu se čini i postaje opet stvarna, ali onu sreću ne možeš u snovima proživjeti. Život u iluziji - da ili ne? NE! Živjeti stalno u stvarnosti nije uvijek predivno ni presretno, al bar nije toliko bolno kao kada izađeš iz iluzije. Jedan dobar frend mi je rekao jednu izreku: "sjećanje na sretne trenutke nije ponovno proživljavanje sreće"...i to je istina. Nemojte željeti živjeti u iluziji jer kada ona završi, sjećanja na sretne iluzijske trenutke neće biti ponovno proživljavanje te sreće. To je kao droksanje...dok doza traje, osjećaš se predivno, ali kasnije to prestaje i opet si onako depresivan i sve ostalo. Razlike između droge i iluzije je u boli koju proizvede iluzija. Drugim riječima, droksaš kome se naglo oduzme droga (npr. smjesti ga se u neku određenu ustanovu za liječenje ovisnosti) i osoba koja se iz iluzije vrati u stvarnost, osjećaju se isto.

To je prvi put da žalim za dijelom svog života, al opet, da mi netko ponudi da se vratim kroz vrijeme i da izaberem želim li to ponovno proživjeti ili nešto drugo, izabrala bih to...Čarima te iluzije ipak se ne bih mogla oduprijeti...kao što se sada ne mogu oduprijeti bolima koje su te čari proizvele.

Nisam baš puno pisala o helikopterima, pa evo nešto za promjenu:

Upravljanje helikopterom

Kako bi lakše razumjeli ovo što ću napisati o samom upravljanju helikopterom, najprije moram navesti nekoliko osnovnih komandi:
1. komanda (palica) cikličke kontrole - služi za upravljanje po "x" (uzdužnoj) i "y" (poprečnoj) osi zrakoplova naginjanjem glavnog rotora.
2. nožne komande (pedale) - služe za upravljanje po "z" (vertikalnoj) osi zrakoplova promjenom napadnog kuta lopatica repnog rotora.
3. palica kolektivne kontrole (skupnog koraka)
4. gas-snaga motora
5. kočnica rotora
6. isključivanje pogona rotora (autorotacija)

Pilot helikopterom upravlja mijenjanjem nagiba (kuta) krakova rotora. Uzgon glavnog rotora suprotstavlja se gravitaciji. Snaga repnog rotora suprotstavlja se momentu sile, koji teži zakrenuti zrakoplov u smjeru suprotnom okretanja glavnog rotora.

PENJANJE: Podizanjem palice kolektivne kontrole povećava se nagib krakova glavnog rotora. Uzgon se tada povećava, a zrakoplov se penje.
LEBDENJE: Držeći palicu kolektivne kontrole tako da krakovi imaju srednji nagib krakova, proizvodi se količina uzgona koja je dovoljna tek da se suprotstavi gravitaciji. Zrakoplov tada lebdi.
SPUŠTANJE: Spuštajući palicu kolektivne kontrole smanjuje se nagib krakova. Oni tada stvaraju mali uzgon i gravitacija uzrokuje spuštanje helikoptera.
LET NAPRIJED: Naginjanjem palice cikličke kontrole naprijed nagib krakova postaje veći kako se krakovi približavaju repu. Rotor se tada naginje prema gore stražnjim dijelom i zrakoplov leti naprijed.
LET NAZAD: Naginjanjem palice cikličke kontrole nazad nagib krakova postaje veći kako se krakovi približavaju nosu. Rotor se tada naginje prednjim dijelom prema gore i zrakoplov leti unazad.
BOČNI LET: Naginjanjem palice cikličke kontrole u jednu stranu podiže rotor na suprotnoj strani. Zrakoplov tada leti u smjeru u kojem je nagnuta palica.
USMJERENJE NAPRIJED: Ako nijedna nožna komanda nije pritisnuta, snaga repnog rotora poništava moment sile koji stvara glavni rotor. Helikopter je tada usmjeren ravno naprijed.
SKRETANJE LIJEVO: Pritiskanjem lijeve nožne pedale povećava se nagib, a tako i snaga krakova repnog rotora. Snaga repnog rotora tada okreće zrakoplov ulijevo.
SKRETANJE DESNO: Pritiskanjem desne nožne pedale smanjuje se nagib, a tako i snaga krakova repnog rotora. Moment sile tada okreće zrakoplov udesno.

Image Hosted by ImageShack.us


Pozdrav!

- 20:44 - Say somethin' (9) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 16.03.2009., ponedjeljak

MSA:temperatura zraka

pozdrav! evo nisu prošla ni dva dana a ja već pišem novi post. ali u ovom neće biti puno filozofiranja i gluposti nego ću objaviti svoje dvije nove pjesme. Jednu sam napisala jučer i na engleskom je, a druga je na hrvatskom i pisala sam je maloprije u putu zapisujući svaku strofu koju smislim u mobitel.

Secret of my life

Look - deep down,
in my eyes,
there is a secret-
of life mine.

Please tell me it,
before the dawn,
so my life-
could go on.

So much problems,
and painful things,
don't let me breathe-
they're drowning me.

So help me,
let me out,
I still don't want to-
go on the other side.


zbog ove na engleskom mi je drago što sam ju napisala jer nije ljubavna, a takvu pjesmu već dugo nisam napisala...a ova druga je ljubavna ;)

Iluzija ljubavi

...zašto suze teku,
zašto rane peku,
zašto srce boli,
kad me on ne voli.

on je samo jedna,
iluzija sreće,
u srce je urezana,
izaći neće.

u snove mi dolazi,
ljubav tamo ne prolazi,
ali kad se probudim,
on opet odlazi.

zašto ga sad nema,
a bio je tu,
ljubio me je u javi,
nije morao u snu.

zašto ga ja volim,
kada ne postoji,
povrijediti samo,
on mene nastoji.

želim da se vrati,
neću nikog drugog,
zauvijek će biti,
srce srca mog.

bio je savršen,
i bio je tu,
srce mi obuzeo,
i reko mu put.

grlio me nježno,
i ljubio slatko,
zašto je postojo,
zašto tako kratko.

zašto mi je uzeo,
srce ovo jadno,
njemu ništa ne znači,
a meni je važno.

bol mi dušu raspara,
rana je sve dublja,
svaki dan bez njega,
tiho mene ubija.

nema više onog,
oblaka sreće,
otišo je sa njim,
mene više neće.

zašto suze teku,
zašto rane peku,
zašto srce boli,
kad on ne postoji...


nadam se da vam se pjesme sviđaju. Kao i inače, svaka strofa nastala je u vrlo kratkom roku zbog udara inspiracije potaknuta kojim sam sročila osjećaje. Napomenut ću samo, iako mislim da nije potrebno, da je svaka riječ u obe pjesme iskrena i iz srca.

Temperatura zraka

TEMPERATURA ZRAKA je mjerilo zagrijanosti zraka. Promjena temperature osnovni je pokretač vremenskih procesa. Atmosfera propušta do Zemljine površine mnogo Sunčeva zračenja. Iz toga proizlazi da se vrlo malo zagrijava izravno od Sunca. Grije se posredno i to odozdo, tj. prima energiju od podloge, što je vrlo važno za procese u atmosferi - to je dijatermalna osobina zraka. Stoga u troposferi s visinom temperatura zraka opada. Na našim, umjerenim zemljopisnim širinama temperatura opada 0,6 °C na svakih 100m. Vrijednost za koju temp. zraka opada na svakih 100 m visine
zovemo vertikalni termički gradijent.

Od kulminacije Sunca treba 1-2 h da tlo dostigne najvišu temperaturu i još 1 h da se zrak zagrije do najviše temperature (mjereno na h = 2 m od tla).


danas nema nikakve slike jer nemogu surfat baš po netu zbog limitiranog interneta.

pozdrav!

- 16:58 - Say somethin' (14) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 14.03.2009., subota

MSA/ISA

pozdrav! eo ovaj post pišem samo zbog jednog starog frenda koji mi se prije sat vremena javio sms-om.bilo mi je baš drago kad sam vidjela od koga je sms. pošto je rekao da svraća na moj blog i čita ga, odlučila sam njemu u čast napisati post. također sam omogućila i komentiranje anonimnim korisnicima.

ono što je također novo na mom blogu je ovaj karbonski dizajn. otkad se bavim modelarstvom svidio mi se karbon tak da sam blog prilagodila izgledu svog interface-a na kompu ;).

prošli vikend sam bila u žu i iznenadila se kako su se svi promijenili...cure jedva da i mogu prepoznati kolko kurvasto izgledaju, a i dečki su se dosta promijenili. sve se promijenilo tamo...ništa više nije kako je bilo. a tako i treba biti. život ide dalje, a promjene su najčešće dobre, pa kakve god one bile. polako shvaćam da više žu nije moj dom. za par godina to mjesto više neću ni poznavati kao nekada. sada zagreb postaje moj grad. nije da sam oduševljena time, ali to je činjenica koju ne mogu mijenjati. izabrala sam ovaj način života i zrakoplovstvo, a u žu ga ne mogu živjeti.

zadnjih tjedan dana i više mi je bilo izrazito teško zbog nekih događaja i problema koji su me snašli, sad sam malo bolje, ali sumnjam da će završiti na dobro...bar tako izgleda po svemu sudeći. [osoba koja zna o čemu se radi prepoznati će se.]

nadam se da vam se sviđa ovaj novi logotip, sama sam ga radila, kao i inače. usput, što se tiče zrakoplovstva, imam simulator leta flanker 2.5 i skužila sam čak kak da pokrenem avion XD i još neke stvarčice poput uvlačenja i izvlačenja stajnog trapa ili flapsa. još puno moram učit prije nego krenem na misije hehe. valjda ću naučit jednog dana sve...šteta nema manual na hrvatskom jer u tome piše baš sve o suhoju i instrumentima...ma sve...

tema posta - jako važna kompomenta u zrakoplovstvu koju ću razraditi malo detaljnije, a sad samo osnovno:

MSA/ISA - Međunarodna standardna atmosfera/International standard atmosphere

Definicija: zamišljen model atmosfere u kojem tlak, gustoća i temperatura na razini mora imaju određenu vrijednost, a s visinom se mijenjaju po određenim pravilima.

Primjena: kalibriranje instrumenata, uređaja i opreme, aerodinamička ispitivanja i proračuni zrakoplova, motora, uređaja i opreme pri istim uvjetima.

Parametri:
1. 0m MSL (mean sea level, iliti srednja morska razina), h=0m
2. vrijeme bez vjetra
3. tlak zraka: p0=1013 hPa(mb), 760 mmHg
4. gustoća zraka: Ro0=0,12kgs2/m4
5. specifična težina zraka: gama0=1,225 kg/m3
6. temperatura zraka: t0=15°C=288,15°K=59°F
7. pad temerature po visini: 0,65°C/100m, 6,5°C/1000m

eo neke definicije i objašnjenja nekih jedinica:
Tlak zraka je težina zračnog stupa čija je visina jednaka visini atmosfere, a presjek 1cm2.
Gustoća zraka je masa 1m3 zraka.
Temperatura zraka je stupanj zagrijanosti zračne mase.
m3=kubični metar
m2, s2=kvadratni metar/sekunda
m4=metar na četvrtu

Image Hosting by Picoodle.com


Kako sam rekla da ovaj post posvećujem starom jako dobrom prijatelju Filipu, evo jedna slika za njega:

Image Hosting by Picoodle.com
sjećaš se ovoga? ;) :P

hvala i frendu Ivanu M. koji vjerojatno neće pročitati ovaj post, ali je stavio ove fotke na facebook.

pozdrav! Frende, čuvaj se!


EDIT: evo par minuta nakon objavljivanja posta pišem edit da objavim jednu fotomontažu s kojom sam se zabavljala čim sam kupila miš za laptop prošli tjedan. slika se povlači već tjedan dana i više na mojim messengerima i facebooku (koji je sranje koje ne mogu skužit):

Image Hosting by Picoodle.com
i stihovi jedne pjesme prevedeni na hr koji mi se također povlače po istima:
"želim zaspati jer znam da ćemo tamo ja i on postojati"


- 23:12 - Say somethin' (5) - Print - ovaj post-

Objavljeno: 01.03.2009., nedjelja

Aerodrom

ejj! eo malo idem tu po tuđim blogovima i komentiram i dođem na zanimljivu ideju da bi bilo dobro da i ja napišem post XD... konačno treći mjesec pa mogu na net, i to mogu čak i slike imati uključene hehe :D .

Kako god bilo, dosadno mi je i ne da mi se učiti više prije ručka pa ubijam dosadu na netu. Konačno je došlo malo toplog vremena ovamo, a skupa s njim sam i ja skoro pa potpuno ozdravila. Jupi više neću morat ić u školu s povišenom temperaturom i tako pisati testove!!! Mislila sam do proljetnih praznika ostati ovdje u zagrebu, ali mislim da ću sljedeći vikend ako dobijem novce ipak ići u slavoniju...Postoji nekoliko razloga...1. znam da bi moji voljeli da dođem, a loše se osjećam jer sam prošli put kad sam mogla biti više od 3 dana, došla kasnije i otišla ranije. 2. frend iz varaždina će također otić tam, a nismo se vidjeli još od ljeta pa da se mal ispričamo. 3. da malo obnovim energiju svježim zrakom i hranom.

Joj tak ne znam više o čemu da pišem...niš mi se ne da, najradije bih išla na pistu ljenčarit.... Tak je lijepo vaniiiiiii a ja moram učiti..........To nije fer :'( . A ovo vrijeme ovako je tako izazovnoooo. Aj bar sam nacrtala već radionički za elektrotehniku.

Aerodrom

Glavna podjela: a) civilni b) vojni c) mješoviti (civilno-vojni)

Vrste civilnih:
1. aerodromi za javni zračni saobraćaj (za domaći i za međunarodni promet)
2. aerodromi za sportsko zrakoplovstvo i vlastite potrebe
3. hidrodromi (za hidroavione)
4. heliodromi (za helikoptere)

Civilni aerodromi dijele se u klase i kategorije:
KLASA AERODROMA: određuje se prema dužini i širini poletno-sletne staze, veličini rulnih staza i ostalim teničkim uvjetima za sigurno polijetanje i slijetanje zrakoplova.
KATEGORIJA AERODROMA: određuje se prema opremljenosti aerodroma uređajima i sredstvima za sigurno polijetanje i slijetanje zrakoplova

PROSTOR AERODROMA:
1. manevarske površine - poletno-sletna staza, rulnice, spojnice
2. pristanišni kompleks - platforma-stajanka, pristanišna zgrada, toranj kontrole leta
3. ostali aerodromski objekti - garaže, radionice, skladišta, energijske stanice, itd.

AERODROMSKE SLUŽBE:
1. prihvat i otprema zrakoplova i tereta
2. prihvat i otprema putnika i prtljage
3. vatrogasna služba
4. služba hitne medicinske pomoći
5. služba kontrole letenja
6. sluba snabdijevanja zrakoplova gorivom i mazivom
7. služba održavanja aerodroma
8. služba održavanja zrakoplova
9. meteorološka služba

Image and video hosting by TinyPic
perth

eto toliko za sad... pozdrav!

- 11:11 - Say somethin' (7) - Print - ovaj post-

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>


web blog

About...

ovo je blog na kojem pišem o zrakoplovstvu općenito i zrakoplovima zasebno. zaljubljena sam u avijaciju, zbog čega sam završila zrakoplovnu tehničku školu. najdraži zrakoplovi su mi ruski Suhoji Su-37, Su-27 i Su-47.

Kontakt:
Skype ( caspix37 ),
e-mail ( pilotkinja@mail.ru )

Image Hosting by imagefra.me
facebook: alice ex caspix

Postovi o zrakoplovstvu

Zašto avion leti
Zrakoplov
Sile koje djeluju na avion 1/2
Sile koje djeluju na avion 2/2
Aerodrom
MSA/ISA
MSA:Temperatura zraka
MSA:Gustoca zraka
MSA:Vlaznost zraka
MSA:Tlak zraka
MSA:Vjetar
Upravljanje helikopterom
Opasne pojave za zrakoplovstvo, olujni oblaci kumulonimbusi
Opasne pojave: Magla i vidljivost
Opasne pojave: Turbulencija
Opasne pojave: Zaledjivanje
Moje misljenje o zrakoplovnim nesrecama
Zrakoplovni motori
Stapni zrakoplovni motori
Mlazni zrakoplovni motori
Raketni motori
Akrobatsko letenje
Lovački avioni u Drugom svjetskom ratu
Najčešće primjenjivani materijali u izradi aviona
Instrumenti s kapsulom
Brzinomjer
Visinomjer

Moj referat - Mig-21 - ponosni vitez HRZ-a i PZO-e

Mig-21: Razvoj
Mig-21: Mane i problemi, proizvodnja
Mig-21: Nastanak,motor i naoruzanje
Mig-21: Trup, krila, rep, poklopac i stajni trap
Mig-21: Korisnici i borbeno djelovanje
Mig-21: HRZ i PZO
Mig-21: Varijante

Predstavljeni zrakoplovi
(od najstarijeg posta do najnovijeg)

MiG-21
MiG-29
F-16
F/A-18 Hornet
MiG-35
Sukhoi Su-27
F-22 Raptor
XB-70 Valkyrie
F-8 Crusader
MiG-31
North American X-15
F-15E Strike Eagle
JAS-39 Gripen
SR-71
SAAB-35 Draken
Hawker Hunter
Pilatus PC-9
Dragon Lady
f117 Nighthawk
Panavia Tornado
CASA C-212 Aviocar
Dissault Mirage 2000
Hawker Hurricane
V-22 Osprey
Airbus a320
Avro Vulcan
T-37 Tweet
Eurofighter Typhoon
B-2 Spirit
General Dynamics F-111
B-2 Condor
Suhoj Su-24
Suhoj Su-34
Suhoj Su-37
mikrolaki avion - motorni zmaj
Bell 206
F-14 Tomcat
Zivko Edge 540
Suhoj Su-47
Douglas DC-3
Iljušin Il-28
Tupoljev Tu-22M
Tupoljev Tu-98
Suhoj T-4

Image Hosting by imagefra.me

Nekoliko pjesmi koje sam napisala:

Taj dan sve nestaje

Najprije je sve bio san,
Dok nisam shvatila jedan dan,
Da snovi nisu samo noć,
Nego želje za kojima moram poć.

Tada neće biti bitno,
Da l' mi je ulica postala dom,
Ni ima li kruha na stolu mom.
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Koga želim, a kog sanjam,
Ni da li je on uistinu stvaran.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Strah od ljubavi lažne,
I sudbine poznate bolne.
Sve nestat će taj dan.

Tada neće biti bitno,
Da li mi brat još u oči laže,
Ni sestra gdje mi nestala je,
Sve bit će nebitno.

I neće biti važno,
Ko su prijatelji pravi,
Ni gdje su oni stari.
Sve bit će nevažno.

I nestat će onaj znan,
Miris lijepih uspomena,
I gorkih sjećanja.
Sve nestat će taj dan.

Ničega neće biti,
Kada k nebu krenem,
Toga dana brat će reći:
Daj poleti i za mene.

Jer taj dan - sve nestaje...

a9810twcbr25yp7118.jpg


Gube se nade

gledam u nebo,
posve sama,
grije me jedino,
ponoćna tama.

pogled mi izgubljeno luta,
tješi me povjetarac blagi,
u srcu mi avijacija,
u mislima dragi.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

čuva me od gore,
to zvjezdano more,
suze mi sa lica briše,
a u srce opet stare želje piše.

avione pratim,
pa u maštu svratim,
ali onda se probudim,
u okrutnu stvarnost vratim.

baš kao i zvijezde,
moji snovi imaju sjaj,
al gube se nade,
bliži se kraj.

gn6vfycuexb9okaplatm.jpg


Jesenje jutro

Mraz je zabijelio ledine,
a hladnoća srce moje,
ne volim više srce tvoje.

Magla obavija ulice grada,
baš kao sjećanja mene ovih dana,
sjetim te se, sjetim,
ljubavi stara.

Sunce se skrilo iza oblaka,
tako i moje srce u grudima,
ne traži nikog i nikog ne treba.

Hladnoća se uvukla u ulice,
kao bol u rane sve ove,
i još me boli kad te se sjetim,
davno moje.

I sunce će se vratit,
ali ljubav neće.
I hladnoća će otić,
ali rane sve ostat će.

12y81koy9gqxr3xlddd.jpg

Staroj ljubavi

dragi moj, opet sam te sanjala
i ove tihe, hladne noći.

uz sve druge sam mislila,
da preboljet ja ću tebe moći.

al sad kad njih više nema,
vidim da nisam, nisam uspjela.

još uvijek te želim jako,
još uvijek u moje snove ulaziš lako.

o nesuđena moja ljubavi,
želim te kraj sebe ove noći.

ali i danas, ja liježem u samoći,
u mislima vidim, samo tvoje oči.

i onaj osmijeh, što sneno me prene,
pa sjeti, da ti još uvijek nemaš mene.

a ja te još uvijek želim jako,
još uvijek u moje snove ti ulaziš lako.

309i8yatz0l8203i7i.jpg


btw >>> svi moji tekstovi i pjesme zasticeni su autorskim pravom (copyright) i bez izvora je nedozvoljeno kopirati bilo sto osim tekstova o zrakoplovima koje nisam sama sastavljala


ncmdai96xbve6v89t9z.jpg