Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pilotgirl

Marketing

Upravljanje helikopterom

Bok!

u svijetu iluzija je predivno i sretno živjeti, ali problem je što traje kratko pa povratak u stvarnost bude gorak...što izabrati? Ovo sam iskusila na vlastitoj koži i mogu reći da dok iluzija traje, preeeeedivno je - bolje nego u raju - sigurno. Jako je lako živjeti, svi problemi se čine gotovo neznatni, pun si energije, samouvjerenja, optimizma, sreće...Nije te briga za ništa vani - oko tebe. I to je sve lijepo i divno i kada čuješ takvo nešto poželiš odmah početi živjeti tako...ali to nije kraj priče. To je samo prvi dio. Kada najmanje očekuješ, naravno tako to uvijek biva, iluziji dođe kraj i vraćaš se u stvarnost. Iluzija, pošto je sama takva, ne može dovoljno dugo trajati pa ti se počnu naplaćivati svi nezaboravni trenutci koje ti je dala. Povratak je u stvarnost je nezamislivo bolan...ako nemaš još nešto što će te držati, gotovo te uništi. U stvarnosti se zato nakon iluzije osjećaš prazno, bezvrijedno, beživotno, nesretno, bezvoljno...ukratko nije ti do ničega i nisi za ništa. Preteško je to sve proživljavati...ne, prebolno! Boli, jako boli! Gotovo nezamislivo...a bol ne prolazi. to je najgore. Vrijeme ne želi liječiti takvu ranu jer to nije rana koja ti se ureže samo u srce, nego i u razum i uvijek ćeš je se sjećati koliko god daleko bila. Druga negativna strana života u liuziji je to što tako zapravo izgubiš dio svog života. jer koliko dugo traje iluzija, toliko ti ne živiš svoj život. Iluzija zauvijek ostaje u prošlosti (nije kao neka stvarna uspomena na koju kad se sjetiš da je bila, bila je duga ili postoji mogućnost da je ponoviš), a tako i tvoj život, odnosno dio tvog života ostane izgubljen u nepostojećem vremenu i prostoru. Ali ipak nije u potpunosti istina da tako brzo možeš izaći iz iluzije...ona se vraća - u snovima. I tu se čini i postaje opet stvarna, ali onu sreću ne možeš u snovima proživjeti. Život u iluziji - da ili ne? NE! Živjeti stalno u stvarnosti nije uvijek predivno ni presretno, al bar nije toliko bolno kao kada izađeš iz iluzije. Jedan dobar frend mi je rekao jednu izreku: "sjećanje na sretne trenutke nije ponovno proživljavanje sreće"...i to je istina. Nemojte željeti živjeti u iluziji jer kada ona završi, sjećanja na sretne iluzijske trenutke neće biti ponovno proživljavanje te sreće. To je kao droksanje...dok doza traje, osjećaš se predivno, ali kasnije to prestaje i opet si onako depresivan i sve ostalo. Razlike između droge i iluzije je u boli koju proizvede iluzija. Drugim riječima, droksaš kome se naglo oduzme droga (npr. smjesti ga se u neku određenu ustanovu za liječenje ovisnosti) i osoba koja se iz iluzije vrati u stvarnost, osjećaju se isto.

To je prvi put da žalim za dijelom svog života, al opet, da mi netko ponudi da se vratim kroz vrijeme i da izaberem želim li to ponovno proživjeti ili nešto drugo, izabrala bih to...Čarima te iluzije ipak se ne bih mogla oduprijeti...kao što se sada ne mogu oduprijeti bolima koje su te čari proizvele.

Nisam baš puno pisala o helikopterima, pa evo nešto za promjenu:

Upravljanje helikopterom

Kako bi lakše razumjeli ovo što ću napisati o samom upravljanju helikopterom, najprije moram navesti nekoliko osnovnih komandi:
1. komanda (palica) cikličke kontrole - služi za upravljanje po "x" (uzdužnoj) i "y" (poprečnoj) osi zrakoplova naginjanjem glavnog rotora.
2. nožne komande (pedale) - služe za upravljanje po "z" (vertikalnoj) osi zrakoplova promjenom napadnog kuta lopatica repnog rotora.
3. palica kolektivne kontrole (skupnog koraka)
4. gas-snaga motora
5. kočnica rotora
6. isključivanje pogona rotora (autorotacija)

Pilot helikopterom upravlja mijenjanjem nagiba (kuta) krakova rotora. Uzgon glavnog rotora suprotstavlja se gravitaciji. Snaga repnog rotora suprotstavlja se momentu sile, koji teži zakrenuti zrakoplov u smjeru suprotnom okretanja glavnog rotora.

PENJANJE: Podizanjem palice kolektivne kontrole povećava se nagib krakova glavnog rotora. Uzgon se tada povećava, a zrakoplov se penje.
LEBDENJE: Držeći palicu kolektivne kontrole tako da krakovi imaju srednji nagib krakova, proizvodi se količina uzgona koja je dovoljna tek da se suprotstavi gravitaciji. Zrakoplov tada lebdi.
SPUŠTANJE: Spuštajući palicu kolektivne kontrole smanjuje se nagib krakova. Oni tada stvaraju mali uzgon i gravitacija uzrokuje spuštanje helikoptera.
LET NAPRIJED: Naginjanjem palice cikličke kontrole naprijed nagib krakova postaje veći kako se krakovi približavaju repu. Rotor se tada naginje prema gore stražnjim dijelom i zrakoplov leti naprijed.
LET NAZAD: Naginjanjem palice cikličke kontrole nazad nagib krakova postaje veći kako se krakovi približavaju nosu. Rotor se tada naginje prednjim dijelom prema gore i zrakoplov leti unazad.
BOČNI LET: Naginjanjem palice cikličke kontrole u jednu stranu podiže rotor na suprotnoj strani. Zrakoplov tada leti u smjeru u kojem je nagnuta palica.
USMJERENJE NAPRIJED: Ako nijedna nožna komanda nije pritisnuta, snaga repnog rotora poništava moment sile koji stvara glavni rotor. Helikopter je tada usmjeren ravno naprijed.
SKRETANJE LIJEVO: Pritiskanjem lijeve nožne pedale povećava se nagib, a tako i snaga krakova repnog rotora. Snaga repnog rotora tada okreće zrakoplov ulijevo.
SKRETANJE DESNO: Pritiskanjem desne nožne pedale smanjuje se nagib, a tako i snaga krakova repnog rotora. Moment sile tada okreće zrakoplov udesno.

Image Hosted by ImageShack.us


Pozdrav!

Post je objavljen 23.03.2009. u 20:44 sati.