petar pan (music man)

ponedjeljak, 20.08.2007.

Glazbeni intermezzo

Za Delfinu
koja je poželjela malo countryja.

Beatlesi su moj omiljeni bend. Tom Waits omiljeni solist. A ako me pitate za omiljeni žanr, zove se "americana". Može imati i još dosta različitih imena, ali da bi skratio kompliciranje zovem ga samo ovako. Moj opis neće završiti u nijednoj enciklopediji, ali baš me briga. Americana je nešto što dobijete kad u isti lonac ubacite sve što čini glazbu američkoga juga: country, blues, gospel, folk, soul, rock, zydeco ... Ovisno o tome čega ste više ubacili drukčiji je završni okus, ali meni je to gozba za osjetila, a u idealnom svijetu bila bi soundtrack za čudesne priče Flannery O'Connor.

Negdje u unutrašnjosti knjižice u cd-u "Almost Blue" Elvisa Costello, stoji natpis:
Oprez! Ovaj album sadrži country glazbu i može izazvati radikalne reakcije kod uskogrudnih slušatelja".
Dovoljno rečeno.

Čak i my darling Kneginja, kako je zove Delfina, na koju se u popriličnoj mjeri odnosi ovo Costellovo upozorenje, dukčije gleda na americanu. Ne kaže mi "daj molim te stavi nešto drugo" na dosta toga, a to je za nju veliki napredak.

Nisu ovo njihove najbolje pjesme, You Tube nije savršen, ali poslužit će.
Evo za početak nekoliko briljantnih dama i par informacija za turiste, tek da se lakše orjentirate.

1. Patty Griffin; Makin' Pies

Patty je ono što zovu "late bloomer",
(sram me ali ne mogu se sjetiti baš dobrog hrvatskog izraza, nešto kao cvijet koji kasnije cvijeta,
nešto takvo, šeprtljavo sam ovo sročio, idemo dalje)
prvi album snimila je sa 34, Impossible Dream sa točno 40. Danas mislim da joj je to najbolji album, jučer je to bio "1000 Kisses", a dan prije "Children Runnung Through".



2. Shelby Lynne: Go With It

Trolist divnih albuma zajedničko je Patty i Shelby,
a u slučaju potonje zovu se "I am Shelby Lynne", "Suit Yourself" i "Identity Crisis".
I, evo sad vidim, svih šest je snimljeno u dvijetisućitima.

Za razliku od Patty, koja je počela pred tridesetima, Shelby je prije punoljetnosti pjevanjem pokušavala osigurati život sebi i mlađoj sestri kad su na stravičan način ostele bez roditelja.
Već sa dvadeset je pjevala duet s velikim Georgeom Jonesom, kojeg često nazivaju najboljim country pjevačem, ali do pravih rezultata je došla dvanaest godina kasnije i pokupila prestižni (meni beskrajno antipatični) Grammy za najboljeg novog izvođača.



3. Lucinda Williams: Right In Time

S obzirom da sam navikao stavljati po tri pjesme, sada sam u problemu.
Emmylou ili Lucinda za kraj? Odgovor na pitanje tko je kraljica americane?
Nema odgovora. Pa nije glazba natjecanje i nisamja žuti tisak.
Ovog puta ide Lucinda, beskompromisna, divlja, strasna "baš me briga što vi u diskografskoj industriji mislite" Williams.



- 21:13 - Komentari (21) - Isprintaj - #