vjetarugranama https://blog.dnevnik.hr/penetenziagite

subota, 24.09.2022.

Razgovor

O mladima bješe riječ u mome posljednjemu postu; dapače, ono što me se posebno dojmilo – bilo je mladih koji su mi zahvaljivali na tome što vide da ima nas, starijih, koji ne misle kako je mladima – samima od sebe – lakše. Kada sam izvan kuće, među ljudima, često se uhvatim kako rado slušam što naglas, da se čuje - govore mladi; nisu svi i uvijek samo posvećeni svojim mobilnim uređajima; ima ih koji razgovaraju – i to sasvim ozbiljno. Iz njihovih razgovora može se jako puno naučiti: oni su budućnost i sol ovog svijeta, najsigurniji znak njegova smjera i vrijednosti.
Glavni junaci ove pričice su dvojica momaka od šesnaest ili sedamnaest; jednome je zazvonio mobitel pa me prenulo to što sam čuo uvod u davnu pjesmu „Paint It Black“ Stonesa; godinama tu stvar uopće nisam čuo; momaka vjerojatno bliskih – bližih nego što bi čovjek odmah pomislio; razgovor se odvija u javnosti – očito su jedan kod drugoga već spavali, ručali; dobri su prijatelji – puno toga mogu jedan drugome reći, a možda najvažnije jest pri tome ono što nisu rekli, nego zajedno prešutjeli i o tome promislili:
- Zašto vi doma za ručkom molite - a ti ne ideš u crkvu? Nisi bio nego jednom, na Polnoćki, otkada smo krizmani?
- Kakve to veze ima; zašto ti ideš u crkvu a vi doma za ručkom ne molite?
Nakon toga njihove su se oči srele u dugom pogledu i šutnji – možda i kakvom skrivenom osmijehu; čekao sam još neko vrijeme da netko od njih nešto kaže, ali stigla je stanica, i nastupio žamor, i prilično sam siguran da još dosta dugo među njima nije bilo niti riječi, a onda su počeli razgovarati o nečemu drugome.

- - - - - - -

*Mt 6,1-6.16-18: „… naprotiv, kad moliš, uđi u svoju sobu, zatvori vrata i pomoli se svomu Ocu, koji je u skrovitosti. I Otac tvoj, koji vidi u skrovitosti, uzvratit će ti.“ – Ovo nisu kazali oni; toga sam se sjetio ja - misleći o razgovoru - ne samo one dvojice, nego i o razgovoru s bogom; možda baš i ne sasvim slučajno – čitajući nedavne napise o broju vjernika, katolika, kršćana u ovoj zemlji izjašnjenih na popisu stanovništva.

24.09.2022. u 17:53 • 13 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.