Komad iz matematike U ovom ću slučaju vjerovatno biti bar mrvicu subjektivnija nego u nekim drugim postovima. Ne zato što radim u školi, jer ne radim. Nego možda zato što mi je to svojevremeno bila velika ljubav. Ali i neostavareni san, koji je u međuvremenu prestao biti san. Iako sam postala profesor, splet okolnosti odveo me u neke druge vode. No, mentalni sklop mi je prilično senzibilan na obrazovanje uopće, i školsko, i visokoškolsko.Nemam namjeru u postu pisati o današnjem štrajku profesora. Iako mu se kad sam već spomenula, protivim. Ne kažem da su plaće dovoljne, jer nisu, ali kako sam i prije govorila – mi ne živimo u Francuskoj, Švedskoj, Italiji da bi svakome mogli priuštiti neku adekvatnu i pristojnu evropsku plaću. Ali to je cijena koju trebaju platiti svi, i liječnici, i činovnici, i učitelji, i suci, i da ne nabrajam dalje. Danas sam htjela pisati o nečemu drugome, nečemu što je postala današnja stvarnost. U vrijeme moga školovanja (a nisam baš neka stara bakica Danas imamo nešto drugo. Sasvim drugo. Mnogi profesori su dovedeni u situacije da NE smiju dati 1. Ili pak smiju cijelu godinu (jer znanje ne da je za 1, nego za 0), ali na kraju te kečige treba nekim čudom transformirati u dvojke. Svakakvih tu razloga ima. Ponekad, jer se profesor sažali ili bolje reći smiluje, ponekad jer dobije naputak da je učenik prekapacitiran komadima (i da se u protivnom pada razred), ponekad jer dobije naputak nadređenoga (a ovaj pak pozna nečijeg oca koji je u nadzornom odboru seoske firmice), ponekad, jer se BOJI agresivnih reakcija pojedinih učenika, itd. I onda, kada se pojavi profesor koji se uspije protiv svega toga izboriti stavom i kada kaže da totalno neznanje može značiti samo – jedinicu pa čak i ako je riječ o maturantu, imamo, možda već pogađate – novu medijsku aferu. Zamislite, jedna profesorica matematike zaključila nekolicini učenika 1 iz matematike, koje su značile pad razreda (jer to nisu bile jedine jedinice). I što imamo? Novinsku senzaciju – profesorica onemogućila učenicima upis na fakultet. Heeeeej???? Baš mi pada napamet kako visokoobrazovni svijet gubi studentsku «elitu». I tako otac jednoga od spomenutih učenika koji nikad nije bio u školi na roditeljskom sastanku ili informacijama, ili majka koja je bila par puta na kraju godine i pri tome samo neprijateljski prijetila medijskim linčom, dignu «revoluciju» u kojoj ispada da su profesori zvijeri koje muče njihovu djecu. Ista ta majka sa drugim mužem ili ljubavnikom (nisam zapamtila taj detalj Jasno vam je kolika je moć u rukama trećerazrednih novinara kada slučaj dospijeva i do samoga Ministarstva. I što da čovjek kaže? Kao i inače u životu, neki ljudi koji nisu sami rješavati svoje probleme i koji nisu svjesni da su problemi radi njih samih, UVIJEK traže krivce u drugome. Nažalost, u odgoju djece, čini mi se, to poprima sve šire dimenzije. Jer neki roditelji jednostavno nisu u stanju shvatiti da im dijete nije savršeno. I da je problem lošega školskog uspjeha uglavnom posljedica karaktera učenika, kućnog odgoja i radne nesposobnosti, a tek rijetko neadekvatnog ponašanja profesorskoga kadra. Mislim da ocjena nije uvijek mjerilo znanja, a inteligencije još manje. No, kada se skupi više ocjena, one su ipak svojevrsni pokazatelj (ne)znanja i (ne)rada. Sigurno da savršenog ocjenjivanja nema, a da je to tako, sigurna sam da bi svatko od nas mogao posvjedočiti vlastitim primjerima. No, baš nitko ne može reći da je cijelu godinu učio i pao razred, ili pak da nije uopće učio, a bio redovito izvrsnog uspjeha. Kad se malo zamislite nad svojim davnim ili ne tako davnim ocjenama, uvidjet ćete da su one u prosjeku ipak bile pravične. Ako se varam, jedva čekam da me razuvjerite. |


|
Zato, hvala Freestyleru.