Novi dizajn je tu i to sa vrlo dobrim razlogom pošto se za nekih 8 minuta vozi prvi slobodni trening za GP Velike Britanije...vremena sa tih slobodnih treninga nisu uvijek pokazatelj omjera prave snage na stazi jer se na njima zapravo tek podešava bolid ali povremeno netko zna iznenadit(što odličnim vremenom,što izljetanjem).Neću za sve počinjati novi post jer bi zatrpala vlastiti blog editor kratkim izvještajima-postovima za cjeli vikend,samo ću proširivat ovaj...
raspored vožnje:
Petak
1. slob. tren. 11:00 - 12:30
2. slob. tren. 15:00 - 16:30
Subota
3. slob. tren. 11:00 - 12:00
Kvalifikacije 14:00
Nedjelja
Utrka 14:00
ukratko:
PRVA UTRKA: 13. svibnja 1950.
DUŽINA KRUGA: 5 141 metara
UKUPNO KRUGOVA: 60 (308.355 km)
NAJBRŽI KRUG: M. Schumacher - 1:18:739 (2004, Ferrari)
POSTOLJE 2007: 1. K. Raikkonen - 2. F. Alonso - 3. L. Hamilton
povijest staze:
Prva V.N. Velike Britanije održana je na ovoj stazi 1948. godine i trebala je to biti samo jedna utrka pošto je staza bila improvizirana tj. u originalu ona je bila aerodrom. Giuseppe Farina pobijedio je u prvoj utrci za Svjetsko prvenstvo 1950. godine vozeći Alfa Romeo.1973. godine Jody Scheckter se okrenuo u zavoju Woodcote izazivajući višestruki sudar. Woodcote zavoj je desni zavoj prije startno-ciljne ravnine. Nakon te nesreće Woodcote zavoj je doživio jednu izmjenu 1975. godine kada mu je dodana šikana. Bila je to i prva izmjena nakon dvadeset i pet godina korištenja staze. Silverstone je staza na kojoj je 1979. godine Clay Regazzoni po prvi put pobijedio za Williams.1987. godine kompleks mijenja šikanu u Woodcote zavoju i te godine Nigel Mansell pobjeđuje svog timskog kolegu Nelsona Piqueta u jednoj od najboljih utrka koje su vožene na toj stazi. Staza je ponovno modificirana 1991. godine ali to nije bilo dugog vijeka jer staza nove izmjene ponovno doživljava već 1994. godine.Britanski navijači su bili van sebe od veselja kada je Damon Hill pobijedio na stazi 1994. godine. Johnny Herbert je pobijedio godinu dana poslije vozeći Benetton. Jacques Villeneuve je bio dva puta za redom uspješan na stazi Silverstone i to 1996. i 1997. godine kada je obje pobjede osvojio vozeći domaći Williamsov bolid. 1998. godine ostvarena je jedna od najkontroverznijih pobjeda uopće, kada je Michael Schumacher osvojio pobjedu za Ferrari praktički u boksu pod prilično neobičnim okolnostima.1999. godine Michael Schumacher doživljava nesreću na stazi već u prvom krugu, u kojoj lomi nogu i ta ga ozljeda ostavlja van natjecanja sve do posljednje utrke u toj sezoni. Naravno mnogi su od njegovih obožavatelja i navijača rekli da ga je ta nesreća koštala naslova svjetskog prvaka za 1999. godinu.Iako se u sezoni 2000.-toj vratio na stazu odlučan da zaboravi prošlost i nezgodu koju je doživio na stazi, ne uspijeva pobijediti. Pobjedu odnosi David Coulthard ispred svog timskog kolege Mike Hakkinena dok se Michael morao zadovoljiti plasmanom na treću najnižu stepenicu pobjedničkog postolja.Unatoč strahovima da će se izbaciti sa kalendara Formule 1, Silverstone je opstao i u 2001. godini. Te sezone je pobjednik bio Mika Hakkinen, no Michael Schumacher se pobjede ponovo domogao 2002.Iduće je godine za vrijeme utrke na stazu izletio jedan prosvjednik u kiltu, noseći brojne poruke na sebi. Prosvjednik se zvao Cornelius Horan,a upadanje na sportske priredbe mu nije bilo strano jer je u prošlosti mnogo puta bio remetio kriket i ragbi utakmice. Zbog upada na jedan od najbržih dijelova staze, gdje bolidi idu preko 200 km/h, Britanac je dobio kaznu od dva mjeseca zatvora.Utrka je nakratko bila prekinuta te je izlazak sigurnosnog automobila omogućio Rubensu Barrichellu da se sa začelja probije do najviše stepenice postolja. Preostala dva mjesta na postolju su zauzeli Juan-Pablo Montoya i Kimi Raikkonen.2004. se za pobjedu vodila velika borba između Kimija Raikkonena i Michaela Schumachera. Bitku je izgubio Raikkonen nakon što je mnogo vremena izgubio na pretjecanju zaostalih bolida. Na kraju je Schuamcher pobijedio sa 2 sekunde prednosti u odnosu na Kimija i 3 sekunde prednosti u odnosu na trećeplasiranog Rubensa.U 2005. pobjedu na engleskoj stazi slavio je Juan-Pablo Montoya ispred Fernanda Alonsa u Renaultu i momčadskog kolege Kimija Raikkonena. Kolumbijac je na ovoj stazi ostvario svoju prvu pobjedu za McLaren otkako se pridružio momčadi početkom sezone.Pobjedu na britanskoj stazi 2006. godine slavio je Fernando Alonso. Španjolac od samog početka pa do kraja utrke nije izgubio vodstvo, da bi na kraju kroz cilj prošao sa 14 sekundi prednosti u odnosu na drugoplasiranog Michaela Schumachera, odnosno 18.6 sekundi prednosti u odnosu na trećeplasiranog Kimija Raikkonena.Iduće godine, Ferrari je s Kimijem Raikkonenom odnio pobjedu McLarenovim vozačima - Fernandu Alonso i Lewisu Hamiltonu.
Welcome to the British Grand Prix at Silverstone, the ninth round of the 2008 FIA Formula One World Championship
Kimi Raikkonen je mjenjao motor i iskoristio jocker po FIA-inim pravilima za ovu sezonu,sljedeći put(nadam se da ga neće biti uopće)ako promjeni motor zaradit će kaznu.Što se tiće pravila sa tim promjenama motora ove sezone FIA je zbilja zasrala pošto su besmislena i dovode do situacija npr.kada jedini put Vettel završi utrku zaradi kaznu jer su poslje utrke promjenili šasiju,tj.napokon je Torro Roso završio bolid i motor što se podrazumjeva kao promjena motora.Većina F1 kolega se slaže da je to glupost ali to je opet dio pravila pa ma kolika glupost bila već smo naviknuti na takve situacije...ipak je sve to dio najvećeg cirkusa na svijetu.Još je bitno napomenuti da se za vrijeme cijelog GP-a predviđa kiša što bi moglo dovesti do loma na stazi...
_________________________________________
PRVI SLOBODNI TRENING-petak,04.srpanj,2008
Na prvom slobodnom treningu Felipe Massa je postavio najbrže vrijeme 1m 19.575s,no par trenutaka kasnije na ulasku u Stowe izgubio je kontrolu zbog ulja na stazi koje je ostalo iza Fernanda Alonsa i pri punoj brzini se zabio u gumeni zid.Massa je prošao neozljeđen ali je bolid totalno uništen.Nekoliko trenutaka prije Massinog izljetanja sa istom mrljom je imao problema i Timo Glock ali se uspio izvući.Suci su nakon Massine nesreće 18 minuta čistili stazu i izvlačili Ferrari iz pješčane zamke što se vjerovatno ne bi ni dogodilo da su upozorili pravovremeno na ulje koje je ostalo nakon Alonsovog otkazivanja motora.Nakon povratka na stazu uvjeti nisu bili pretjerano bolji tako da je Massin krug ostao zabilježen kao najbrži,poslje njega ide krug Heikkija Kovalainena,pa Lewis Hamilton,Kimi Raikkonen,Robert Kubica,Fernando Alonso i poprilično dobar krug Sebastian Vettel-1:20:588
________________________________________
DRUGI SLOBODNI TRENING-petak,4.srpanj,2008
Drugi slobodni trening u potpunosti je pripao Heikkiju Kovalainenu koji je odvezao najbrži krug od 1m 19.989s koji bi u jutarnjem terminu zapravo bio dovoljan za 5 mjesto.Vozači su se većinom fokusirali na set-up za utrku tako da su vremena zapravo poprilično neobična sa obzirom na razmake među vozačima.Felipe Massa se fokusirao na podešavanje svog popravljenog F2008,dok se Kimi fokusirao na dugačke krugove,tako da se Mark Webber u svom Red Bullu smjestio na p2 i tako onemogućio McLarenovcima pozicije jedan-dva pošto je bio brži od p3-a Lewisa Hamiltona.Trening je bio katastrofalan za Toyotu pošto je Glocku riknuo bolid na ulazu u zavoju Club,a Trulli je proklizao,izveo piruetu i slomio krilo na svom TF108.
__________________________________________
TREĆI SLOBODNI TRENING-subota,5.srpanj,2008.
Treći slobodni trening je započeo na mokroj stazi od jutrašnjeg pljuska koja se polako sušila do kraja treninga tako da je u ovim uvjetima najbolje prošao Renault Fernanda Alonsa i postavio p1 od 1m 20.740s.Drugo mjesto je zauzeo poprilično brzi Mark Webber,dok je Heikki Kovalainen završio treći.P4 je zauzeo ipresivno brzi krug Sebastiana Vettela koji praktički briljantno vozi sva tri treninga.Hamilton je završio peti ispred Nelsona Piqueta, Sebastiana Bourdaisa i Tima Glocka. Krug vodeće desetorice zatvorili su Kimi Raikkonen i Rubens Barrichello.Zbog mehaničkih problema Škot David Coultard svoj Red Bull je morao parkirat nakon samo odvoženih 4 kruga i ostatak treninga pratiti sa TV ekrana.
Kvalifikacije se voze u 14h.
__________________________________________
KVALIFIKACIJE-subota,5.srpanj,2008.
1 23 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:19.957 1:19.597 1:21.049
2 10 Mark Webber Red Bull-Renault 1:20.982 1:19.710 1:21.554
3 1 Kimi Räikkönen Ferrari 1:20.370 1:19.971 1:21.706
4 22 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:20.288 1:19.537 1:21.835
5 3 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:21.022 1:19.802 1:21.873
6 5 Fernando Alonso Renault 1:20.998 1:19.992 1:22.029
7 6 Nelsinho Piquet Renault 1:20.818 1:20.115 1:22.491
8 15 Sebastian Vettel STR-Ferrari 1:20.318 1:20.109 1:23.251
9 2 Felipe Massa Ferrari 1:20.676 1:20.086 1:23.305
10 4 Robert Kubica BMW Sauber 1:20.444 1:19.788
11 9 David Coulthard Red Bull-Renault 1:21.224 1:20.174
12 12 Timo Glock Toyota 1:20.893 1:20.274
13 14 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:20.584 1:20.531
14 11 Jarno Trulli Toyota 1:21.145 1:20.601
15 8 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:21.407 1:21.112
16 17 Rubens Barrichello Honda 1:21.512
17 16 Jenson Button Honda 1:21.631
18 7 Nico Rosberg Williams-Toyota 1:21.668
19 20 Adrian Sutil Force India-Ferrari 1:21.786
20 21 Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 1:21.885
Što reći?lude kvalifikacije-Raikkonen odvezao briljantan krug,potom Webber odvezao mrvicu briljantniji i na nekoliko sekundi bio vlasnik pole-positiona,potom došao Kovalainen odvezao bolji krug od Raikkonenovog i Webberovog i došao do svog prvog pole-positiona u karijeri...Odlične kvale su bile i za mladog Vettela za kojeg postajem sve uvjerenija da ga jednog dana čeka naslov prvaka.Grozne kvale za Massu i Kubicu...Massin sudar još od petka ujutro ostavlja posljedice jer Felipe iznimno čuva bolid,a Kubica je imao problem sa stražnjim djelom bolida na početki treće runde tak da nie ni sudjelovao u Q3 i sutra starta 10.
_________________________________________
2008 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX
Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 22 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 60 Winner 4 10
2 3 Nick Heidfeld BMW Sauber 60 +68.5 secs 5 8
3 17 Rubens Barrichello Honda 60 +82.2 secs 16 6
4 1 Kimi Räikkönen Ferrari 59 +1 Lap 3 5
5 23 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 59 +1 Lap 1 4
6 5 Fernando Alonso Renault 59 +1 Lap 6 3
7 11 Jarno Trulli Toyota 59 +1 Lap 14 2
8 8 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 59 +1 Lap 15 1
9 7 Nico Rosberg Williams-Toyota 59 +1 Lap 20
10 10 Mark Webber Red Bull-Renault 59 +1 Lap 2
11 14 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 59 +1 Lap 13
12 12 Timo Glock Toyota 59 +1 Lap 12
13 2 Felipe Massa Ferrari 58 +2 Laps 9
Ret 4 Robert Kubica BMW Sauber 39 +21 Laps 10
Ret 16 Jenson Button Honda 38 +22 Laps 17
Ret 6 Nelsinho Piquet Renault 35 +25 Laps 7
Ret 21 Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 26 +34 Laps 19
Ret 20 Adrian Sutil Force India-Ferrari 10 +50 Laps 18
Ret 15 Sebastian Vettel STR-Ferrari 0 Spin 8
Ret 9 David Coulthard Red Bull-Renault 0 Spin 11
Posljednju utrku na legendarnom Silverstonu je obilježila kiša koja je povremeno prelazila u pravi pljusak uzrokujući aqua planing i nebrojeno puno izljetanja i pirueta,al aj..iem iz početka...Odličan start Hamiltona koji već u 4. krugu prelazi vodećeg Kovalainena dok u istom krugu izljeću ravno u šljunak i odustaju Vettel i Coulthard.Loš start tjera Webbera u borbu sa nekolicinom ispred sebe tako da u seriji od nekoliko krugova prelazi Fisicellu,potom Nakajimu,Bourdea,Sutila i Buttona.Počinje se pojačavat kiša i u 6. krugu Kovalainena zaobilazi i Raikkonen kojem se počinju zagrijavati gume na radnu temparaturu i tako omogućuju da počne nizati najbrže krugove izmjenjujući najbolja vremena sa vodećim Lewisom Hamiltonom.U međuvremenu Hamilton odlazi daleko ispred svih i praktički počinje svoju savršenu utrku.Potom zbog vode na stazi Sutil gubi kontrolu nad bolidom zbog aqua planinga i izljeće bočno ravno u šljunčani bazen i tako mora odustati.U 19. krugu počinje prvi ulazak u box i to Kovalainen,nekoliko sekundi kasnije potom i Alonso,te preostali vodeći.U 24. krugu nastaje troboj Heidfelda koji prelazi Alonsa i Glocka.Tri kruga kasnije u dvoboju Kovalainena i Raikkonena najbolje prolazi Heidfeld koji pretjeće oba vozača sa vanjske strane i tako dolazi do 2.mjesta kojeg zadržava sve do kraja utrke.U 33.krugu nastaje dvoboj Kovalainena i Kubice koji uspješno dobiva Kubica...tri kruga kasnije počinje pravi potop na stazi i odnosi prvu žrtvu,mladi Piquet Jr.gubi kontrolu i završava u šljunku,te odustaje.Krug kasnije na stazi nastaje prava drama sa gomilom izljetanja i pirueta koje više-manje završavaju bez veće štete.U istom krugu Hamilton odlazi u box sa 29.686s prednosti ispred Heidfelda.U 38.krugu Kimi Raikkonen nekoliko puta gubi vozačku putanju i odlazi van sa staze kroz piruete i manja izljetanja ali uspješno zadržava bolid i vraća se na stazu.Krug kasnije Barrichello na full wet gumama počinje raditi izvanredan posao i nakon odlaska u box dolazi do 3.mjesta koje zadržava do kraja utrke,te tako dolazi na postolje prvi put nakon 2005.godine.U 40.krugu pljusak uzrokuje izljetanje Roberta Kubice,te sudar Rosberga i Glocka.Potom sljedi nekoliko većih pirueta Glocka i Masse,Barichellov prelazak Heidfelda(Heidfeld vraća poziciju kasnije pri Barrichellovom ulasku u box).U 48.krugu Alonso upada u probleme i prolazi ga Kovalainen koji se u sljedećem krugu izvrti zbog čega ga prelaze i Alonso i Raikkonen.Krug kasnije sljedi još jedna pirueta Masse,te Hamiltonovih nevjerovatnih 63 sekunde prednosti ispred Heidfelda.Sedam krugova prije kraja odlično pretjecanje Raikkonena nad Alonsom,potom nekoliko krugova kasnije Alonsa prelazi i Kovalainen za 5 mjesto.Odlična utrka se na kraju pokazala i za Rosberga koji završava 9.,te Kazukija Nakajimu koji završava 8. gubeći 7. mjesto u posljednjem krugu i to odličnim pretjecanjem Jarna Trulija.Sve u svemu dosada najbolja utrka sezone.
|