štogod možemo pojedemo, a ostatak prodamo na vašaru u BABINOJ GREDI   cijene kn/kg 10. veljače   krave 9-12    bikovi 15    tele m. 30    tele ž. 27    krmače 10   odojci 22    tovljenici 14    kukuruz 0,8
Opis bloga

Blog jednog paora, ne samo u srcu i duši, nego i po zanimanju.

Više o meni na osobnim stranicama...

MAIL



FALI MI ...
Fali mi miris zemlje crne,
fali mi 'rast, nemam žira,
duša mi prazna, srce trne.
Nema bez tebe sreće ni mira.

Fale mi široki pusti drumovi,
fala mi konji i klopot kola,
fale mi sela topli domovi.
Sve mi to fali, umirem od bola.

Fali mi mjesec da snove krade,
fali mi pjesma da zore budi,
fali mi, fali al' nema nade,
fale mi moji dragi ljudi.

Fali mi njivâ, paorskog truda,
brez nji' mi tvoja slika ni cila,
žuljave ruke, tvrde ko ruda.
Ta cilu te volim Slavonijo mila!

Fali mi suncem obraz opalit,
umorne oči pune mu brige,
šta biće sutra, kog sveca slavit.
A glava puno kike side.

Fali mi šuma 'rastova stara,
fali mi stan, koljeba na Ritu,
fali mi sunce, đerma kraj bunara,
fali mi crveni mak u žitu.

Fali mi lepinja, friškog kruva,
fali i sajtluk, od dude bure,
fali mi avlije lipa duva,
fale mi tvoje pijane tambure.

Fali mi tvoje zlatno ruvo,
fali mi inat, tvoja dika,
fali mi sve štaj dida sačuvo.
Fališ mi cila, Šokadijo lipa!

Sve mi to fali, godinama tražim,
umirem dugo, na rate al' zbilja,
praznu dušu lažima blažim.
Ta fališ mi draga, Slavonijo mila!

06.listopada 2005.
 

17.08.2006., četvrtak

Globalna tržišna kretanja u svinjarstvu



Prošla godina beleži apsolutni rekord u proizvodnji svinjskog mesa od 103,7 miliona tona. Evropska proizvodnja sve više ''seli'' ka Aziji. Azijske perjanice su svakako Kina i Vijetnam, dok kod Latino američkih zemalja najveći proizvođači Brazil i Meksiko nastavljaju sa porastom proizvodnje.

Sagledavanjem svih izveštaja, 2005. godina beleži apsolutni rekord u proizvodnji svinjskog mesa od 103,7 miliona tona, što predstavlja rast od 3.27 miliona tona u odnosu na 2004. godinu (+3.25%). Ukupna proizvodnja svinjskog mesa 2005. godine je 15% veća u odnosu na 2000. godinu, odnosno 48% veća u odnosu na 1990.

Prekoračenje od 70 miliona tona prvi put dostignuto 1991, od 80 miliona tona 1995, 90 miliona tona u 2000 godini, dok je 100 miliona tona premašeno 2004.


Analiza regionalnog učešća u svetskoj proivodnji svinjskog mesa u periodu 2000-2005. godine. prikazuje trend da se Evropska proizvodnja sve više ''seli'' ka Aziji. Sa druge strane regionalni udeli zemalja Američkog kontinenta (Sev/Cent/Latin), kao i Afrike nisu značajnije odstupali u ovom periodu. Predhodni naši godišnji izveštaji i prognoze manje više potvrđuju da je kod 10 vodećih zemalja evidentan linerani porast proizvodnje svinjskog mesa.

Najveće odstupanje u odnosu na naše predviđanje prošlogodišnjeg TOP TEN-a desio se kod Vijetnama. Naime naše prognoze predviđale su poziciji broj 10, međutim nakon upoređivanja sa stvarnim stanjem, Vijetnam se pomerio za tri mesta napred, ispred Poljske, Kanade i Danske. Proizvodnja svinjskog mesa u Vijetnamu u odnosu na 2000 godinu porasla je za 56%, odnosno za poslednje tri za 22.5%. Poljska je pala iza Kanade nakon teške 2004. godine. Azijske perjanice su svakako Kina i Vijetnam, dok kod Latino američkih zemalja najveći proizvođači Brazil i Meksiko nastavljaju sa porastom proizvodnje. SAD beleže veći rast u odnosu na Kanadu od 2000 naovamo. Nekoliko starih članica EU zabeležilo je rast proizvodnje, dok za Poljsku kao novog člana možemo reći tek da je uspela da povrati raniji nivo proizvodnje od pre ulaska u EU.


- 22:09 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Komentari On/Off --------------------- This is my Google PageRank™ - SmE Rank free service Powered by Scriptme




program za izradu obroka namjenjenog hranidbi mliječnih krava

------------------------

Image Hosted by ImageShack.us







Photobucket