Društveno odgovorno poslovanje: što obuhvaća i što to zapravo znači?

nedjelja , 23.11.2014.

Kada smo dobili zadatak definirati i promisliti što je to društveno odgovorno poslovanje nekog poduzeća većinu je to automatski asociralo na razne humanitarne akcije i slična djelovanja. No zapravo, koncept je puno dublji i to je samo jedan od načina kojim poduzeća pokušavaju poslovati ''društveno odgovorno''. No o razlikama, o tome što to zapravo znači i kako to vidimo mi kao sporedni glumci ali i oni glavni zahvaćeni u toj priči, biti će u nekim kasnijim postovima i temama. Danas se koncentriramo na našu sveopću definiciju i pokušaj obuhvaćanja svojevrsne biti društveno odgovornog poslovanja. Naše mišljenje je da je društvena odgovornost poduzeća, odnosno njegovog poslovanja, jedan od načina postizanja konkuretske prednosti, a predstavlja ga nastojanje poduzeća ka ostavljanju što dubljeg pozitivnog otiska u društvu i što manjeg negativnog otiska u prirodi. Svi sudionici u poslovanju određenog poduzeća - uključujući dionike, zaposlenike, kupce, dobavljače pa i države u cjelini, preferiraju poslovanje s takvim poduzećima što dovodi do većih zarada i profita koji premašuju trošak društveno odgovornog poslovanja. Biti društveno odgovoran ne znači samo ispunjavati zakonske obaveze, već i preko toga, investirati u ljudski kapital, okoliš i odnose sa dionicima. Investiranje u tehnologije koje nisu opasne po okoliš može doprinijeti kompetitivnosti poduzeća. U socijalnoj sferi, ulaganje u edukaciju, radne uvjete te usvajanje dobrih odnosa sa zaposlenicima također može doprinijeti produktivnosti. Tako stvaraju pozitivnu sliku u društvu vezanu uz svoje poslovanje te na taj način ostvaruju povjerenje kod javnosti (uže i šire) i omogućuju veći interes i određeni osjećaj sigurnosti koji pobuđuju kod pojedinaca i grupa.

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.