< kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Ukupno online

Naslovnica bloga
Komentari da/ne?
Dodaj u favorites

Trenutak kada prestanete razmišljati o novcu vrijedi tog truda.

Hrvoje Prpić


O čemu se tu radi

O novcu, lovi, perju, cashu, kunama i ostalim devizama. Crta vodilja je sljedeća: zašto biste teško radili za svoj novac kad on može teško raditi za vas. Samo treba znati kako.

Savjete, pohvale, prijedloge ili pitanja uputite na e-mail ili na forumu. Hvala.

Sva mišljenja i savjeti na ovom blogu su moji osobni stavovi napisani u najboljoj namjeri, a rezultat su mojeg iskustva, znanja i literature koju čitam. Ja vam želim pomoći, ali u krajnjoj liniji svatko je odgovoran za sebe u svemu pa tako i u novcu.

blog.hr

Knjige koje mi se sviđaju

Retire young retire richNAJbolja knjiga koju sam pročitao o novcu i prva koju sam pročitao iz serije Richdad. Kasnije sam nabavio i ostale, ali ova mi je i dalje broj 1. Otvorila mi je oči i mozak.

E-mythKnjiga za one koji žele stvoriti biznis koji radi za njih, a ne da 24 sata oni rade u njemu.

How to be a billionare Priče i strategije nekoliko milijardera - izuzetno korisne informacije o tome kako su zaista uspjeli i što možemo naučiti od njih (nije sve onako kako piše u novinama)

Screw it let's do itRichard Branson (osnivač Virgina) priča o svom životu i biznisu. Fenomenalno inspirativna knjiga. Teško radite i istovremeno se zabavljajte.

Automatic WealthJako dobra (realna) knjiga za ljude koji se žele obogatiti. Slogan knjige: Bio sam bogat. Bio sam siromašan. Bolje je biti bogat. ( potpisujem :) )

The Richest Man in BabylonKLASIK! Jedna od prvih knjiga na temu bogatstva. Pisana u jednostavnim "biblijskim" pričicama. Super knjiga!

Investiranje I dioSuper knjiga za ulaganje u dionice. Pisana jednostavnim i zabavnim jezikom. Ko blog;)

Investiranje II dio
Million Dollar HabitsMi smo ono što radimo svaki dan. Promijenite to i promjenili ste sve. Fenomenalna knjiga. Želite li uspjeh u karijeri ili vlastitom biznisu - svakako pročitajte i shvatite da UVIJEK radite samo za sebe.


Advanced selling strategiesČovjek je uspio mene zainteresirati za prodaju, a mislio sam da se time bave ljudi koji ne mogu pronaći nikakav drugi posao. Kakva greška! Najbogatiji ljudi su odlični prodavači.

Money Is My FriendSimpa mala knjižica s praktičnim savjetima o novcu.

MORATE se pobrinuti za svoju mirovinu (penziju) i to danas

Objavljeno u petak, 04.08.2006. u 18:32.

Od čega ćete živjeti u penziji? Od penzije? Ha, ha, ha. Od mrvica koje će vam baciti država ovisno koliko će novaca biti u proračunu? Većina mojih frendova NE ramišlja o tome. To je još daleko. Neki čak i vjeruju da će se obogatiti puno prije. I ja sam (bio) jedan od tih. No stvarnost nas tjera da se suočimo sa nekim činjenicama. Nedavno ste mogli pročitati vijest kako su obavezni mirovinski fondovi malo zaradili ove godine. Negdje oko 0,5 do 1%. Ja bih bio zadovoljan kada bi u konačnici nakon 20-30 godina prosječno ostvarili malo veći rast od inflacije. To bi značilo da nam novac nije izgubio na vrijednosti već imamo otprilike onoliko koliko smo i uplatili, ako ne i malo više.

Kao što znate 20% naše plaće se odvaja za mirovinu. Izgleda puno, ali nije. 15% od toga se izdvaja za isplatu sadašnjim penzionerima (1. stup), a 5% ide na spomenute obavezne mirovinske fonodove (2. stup). Ne znam jeste li računali kolika će vam biti penzija, ali meni se to nikako ne čini dosta. U najboljem slučaju, ukoliko ste imali dobru plaću i bili prijavljeni na taj iznos, mislim da će 1. i 2. stup pokriti nekakvih 50-70% potrebne mirovine. Treba pogledati u reklamama za treći stup šta oni kažu :))

Lijekovi i bolnice će poskupiti. Netko iz obitelji će možda otići u starački dom, a njihove cijene su veće nego penzije. Morat ćete nadoplatit od svoje plaće. Nedaj Bože da se netko razboli od opake bolesti i «potroši» cijelu obiteljsku ušteđevinu na liječenje. Ni ja ne volim razmišljati o tome, ali događa se.

Morate početi štedeti/investirati dio sadašnjeg novca za mirovinu. Od danas. Nitko se neće pobrinuti za vas. Nemojte pasti na teret svojoj djeci koja će onda trošiti novac na vas umjesto na svoju djecu odnosno vaše unuke. Ukoliko imate životno osiguranje ili razmišljate o ulagajnu u dobrovoljno mirovinsko osiguranje (3. stup) vodite računa o nekoliko stvari.
a) koliki vam ciljani iznos treba i kada ćete ga dobiti. Ima li smisla osigurati se npr. do 50. g života, dobiti lovu u 50-toj i sve to potrošiti do 65 kada zaista odete u penziju? Ne znam kako vi, ali ja planiram živjeti barem do 80. (idealno stotka :)) To je još 15 godina «obične penzije»

b) Ulaganjem u treći stup također možete podići novac već u 50-toj. Kakva je zarada? Trebala bi biti ok. Mislim da će biti na nivou životnih osiguranja ili malo viša (?) Trenutno država daje i 1.250 kn poticaja na 5.000 kn uplaćenih godišnje. Koliko će to još dugo trajati? Ne znam. Ja ništa ne uplaćujem jer mislim kako se može više zaraditi na nekim drugim ulaganjima.

c) Idealno bi bilo sakupiti toliki novac da kada bi godišnje dobivali 5% od iznosa da je to dovoljno za naše godišnje troškove. Npr. treba vam mjesečno 3.000 kn. Pomnožimo to sa 12 mjeseci i dobimo 36.000 kn godišnje. Huh! Za taj iznos trebali bi imati oko 700 tisuća kuna casha. No niti puno manje nam ne bi trebalo kada bismo samo htjeli trošiti 36 tis kn godišnje od ušteđenog novca.

d) Troškovi života će sigurno narasti, a država će sigurno pokušati platiti minimalno što znači da veći dio penzije moramo sami osigurati. Što više to bolje.

e) Ne možete «previše» novaca ostaviti za penziju iz jednostavnog razloga: ako ustanovite da imate «višak» odite u penziju par godina ranije:)

f) Nije loša ideja niti kupnja još jednog stana (ako si možete priuštiti) koji se onda kasnije može prodati/iznajmiti i od tih novaca super živjeti u penziji.

g) Investicijski fondovi su također dobra opcija s time da nekoliko godina prije odlaska u mirovinu novac prebacite u neki od konzervativnijih fondova (obveznički ili novčani) kako se ne bi dogodilo da baš prije nego vi idete na zasluženi odmor vrijednost fonda naglo padne za nekakvih 20-50%. Brrrrrrrr.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

21 sitnica koje bih volio da mi je netko objasnio kada sam krenuo u biznis

  • seminar za poduzetnike i one koji to tek žele postati
  • više detalja o seminaru potražite na www.imamnovac.com

LINKOVI

izbor tekstova

Razmjena linkova

Dnevnik nas 2+2
kuzushi
whyowhy
Miss Ann Thropea
biti bolji be better
Linux - bird of prey
Blog pozitivnog utjecaja
Internet zarada forum
moje inovacije

Obračun plaće - update s 1.7.2010

Made by Finesa d.o.o.

Uk. trošak:
Bruto:
1. stup:
2. stup:
Olakšica:
Dodatne o.:
Porez:
% prirez:
Prirez:
Neto:



Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.
Izrada i dizajn: Snd Design. Autorska prava zadržana.