< svibanj, 2005 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Ukupno online

Naslovnica bloga
Komentari da/ne?
Dodaj u favorites

Trenutak kada prestanete razmišljati o novcu vrijedi tog truda.

Hrvoje Prpić


O čemu se tu radi

O novcu, lovi, perju, cashu, kunama i ostalim devizama. Crta vodilja je sljedeća: zašto biste teško radili za svoj novac kad on može teško raditi za vas. Samo treba znati kako.

Savjete, pohvale, prijedloge ili pitanja uputite na e-mail ili na forumu. Hvala.

Sva mišljenja i savjeti na ovom blogu su moji osobni stavovi napisani u najboljoj namjeri, a rezultat su mojeg iskustva, znanja i literature koju čitam. Ja vam želim pomoći, ali u krajnjoj liniji svatko je odgovoran za sebe u svemu pa tako i u novcu.

blog.hr

Knjige koje mi se sviđaju

Retire young retire richNAJbolja knjiga koju sam pročitao o novcu i prva koju sam pročitao iz serije Richdad. Kasnije sam nabavio i ostale, ali ova mi je i dalje broj 1. Otvorila mi je oči i mozak.

E-mythKnjiga za one koji žele stvoriti biznis koji radi za njih, a ne da 24 sata oni rade u njemu.

How to be a billionare Priče i strategije nekoliko milijardera - izuzetno korisne informacije o tome kako su zaista uspjeli i što možemo naučiti od njih (nije sve onako kako piše u novinama)

Screw it let's do itRichard Branson (osnivač Virgina) priča o svom životu i biznisu. Fenomenalno inspirativna knjiga. Teško radite i istovremeno se zabavljajte.

Automatic WealthJako dobra (realna) knjiga za ljude koji se žele obogatiti. Slogan knjige: Bio sam bogat. Bio sam siromašan. Bolje je biti bogat. ( potpisujem :) )

The Richest Man in BabylonKLASIK! Jedna od prvih knjiga na temu bogatstva. Pisana u jednostavnim "biblijskim" pričicama. Super knjiga!

Investiranje I dioSuper knjiga za ulaganje u dionice. Pisana jednostavnim i zabavnim jezikom. Ko blog;)

Investiranje II dio
Million Dollar HabitsMi smo ono što radimo svaki dan. Promijenite to i promjenili ste sve. Fenomenalna knjiga. Želite li uspjeh u karijeri ili vlastitom biznisu - svakako pročitajte i shvatite da UVIJEK radite samo za sebe.


Advanced selling strategiesČovjek je uspio mene zainteresirati za prodaju, a mislio sam da se time bave ljudi koji ne mogu pronaći nikakav drugi posao. Kakva greška! Najbogatiji ljudi su odlični prodavači.

Money Is My FriendSimpa mala knjižica s praktičnim savjetima o novcu.

EUR ili CHF?

Objavljeno u nedjelja, 22.05.2005. u 23:57.

Da danas dižem kredit sigurno bih uzeo u švicarcima. Ionako ne želim vraćati kredit 25-30 godina, a najviše kamate se plaća na početku otplate. Razlika između CHF ili EUR po meni je kao i između KN i EUR. Uvijek su kunski krediti bili skuplji (veća kamata) nego oni u EUR. Svima je naravno jasno da banke uvijek zarađuju bez obzira koja je valuta i koja je kamata. Novac je roba kao i svaka druga i banka ga kupuje i prodaje. Švicarski franci su očigledno jeftini. Međutim ima tu još stvari na koje bi trebalo obratiti pažnju. Naime što se tiče tečaja KN/EUR on je više manje-stabilan i Hrvatska narodna banka ga intervencijama na tržištu održava što se ne bi moglo reći za KN/CHF. Moglo bi se dogoditi da moramo izdvajati sve više i više kuna za isti broj CHF-a, ali koliko se ja sjećam tečaj je uvijek bio cca 5 kn za 1 CHF. Osim toga kad pogledam tečaj zadnjih dana ni taj EUR baš ne miruje i ima velikih oscilacija usprkos HNB-u.

Ono što je meni tu zanimljivo je inflacija. Ukoliko je visoka s vremenom novac vrijedi sve manje i manje. Dok nije bilo kredita uz valutnu klauzulu i promjenjivu kamatu, a inflacija je bila ogromna - ljudi su na kraju vraćali kredit u mjesečnom iznosu kutije cigareta (ili šibica?). Danas se tako nešto ne može ponoviti, ali ipak ima razlike u inflaciji. U Švicarskoj je očigledno jako niska i kroz duže vrijeme CHF ne gubi na vrijednosti koliko npr. KN. Što bi prevedno moglo značiti da kunski kredit uz npr. kamatnu stopu od 8% na 30 godina i kredit u CHF uz kamatu 4% na 30 godina na kraju isto koštaju. Zašto? Zato što će 3.000 kn (mjesečna rata) za 30 godina vrijediti puno manje nego 600 CHF koji će isto vrijediti manje, ali ipak ne toliko manje. Ovo nisu znanstvene analize makorekonomiste već čisto moja razmišljanja;) Jednostavno mislim da je tržište pametno.

Negdje sam naletio na informaciju da banke daju kredite u CHF zato jer predviđaju porast tečaja i da će kakti tako zaraditi lovu. Iskreno sumnjam u takav scenarij jer tko može predvidjeti tečaj sljedećih 30 dana, a kamoli 30 godina. Prije bih rekao da su morali izaći s nečim novim na tržište kako bi ljudi i dalje uzimali kredite. Ako se banke žele «igrati» s valutama i ako znaju u kojem će smjeru ići koja valuta za to imaju pristup novčanom tržištu i mogu trgovati valutama do mile volje i vrlo lako i brzo mijenjati svoje pozicije dok to nije moguće ako su vam dali kredit u određenoj valuti na 30 godina. I na kraju, ne zaboravite da je kamata promjenjiva:))

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

21 sitnica koje bih volio da mi je netko objasnio kada sam krenuo u biznis

  • seminar za poduzetnike i one koji to tek žele postati
  • više detalja o seminaru potražite na www.imamnovac.com

LINKOVI

izbor tekstova

Razmjena linkova

Dnevnik nas 2+2
kuzushi
whyowhy
Miss Ann Thropea
biti bolji be better
Linux - bird of prey
Blog pozitivnog utjecaja
Internet zarada forum
moje inovacije

Obračun plaće - update s 1.7.2010

Made by Finesa d.o.o.

Uk. trošak:
Bruto:
1. stup:
2. stup:
Olakšica:
Dodatne o.:
Porez:
% prirez:
Prirez:
Neto:



Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.
Izrada i dizajn: Snd Design. Autorska prava zadržana.