Stanje maloprodajnih kvadrata
|
U istraživanju se navodi i da se prosječne mjesečne zakupnine za novogradnja Samobor suvremene trgovačke centre u Zagrebu kreću od 20 do 22 eura po kvadratu, da je prosječna mjesečna zakupnina za prostore u središtu Zagreba 85 eura po četvornome metru te da je tijekom druge polovice ove godine prosječna stopa nepopunjenosti u hrvatskim trgovačkim centrima iznosila oko 15 posto. Na razini regije ponuda maloprodajnih prostora porast će za dodatnih 2,5 milijuna četvornih metara do 2013. godine, a samo u sljedećoj godini pojavit će se 45 novih trgovačkih centara, što pokazuje da će ponuda biti proširena s velikim brojem prvoklasnih i visokokvalitetnih nekretnina, piše u izvještaju. Popularni trgovački centri Navodi se i da trgovački centri osvajaju tržišta diljem regije i postaju poželjan način širenja poslovanja te daje franšiza popularni poslovni model za širenje tržišta u nove zemlje, no izazov i dalje predstavlja pronalazak i odabir pravog partnera za franšizu s potrebnim iskustvom i nužnim financijskim zaleđem. Odluka o tome ovisi o općoj strategiji pojedinoga maloprodajnog lanca jer dok neki brendovi preferiraju izravan ulazak na nova tržišta, kao što to primjerice čine H&M, C&A, NewYorker, Deichmann, Takko i Humanic, drugi se istodobno razvijaju isključivo preko franšize, kako se širi Debenhams. |
