< siječanj, 2012 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
kontemplacije




Arhiv




Poveznice...
alkion
annaboni
aquaria
boccaccio
brod u boci
catcher
čiovka
dinaja
ed hunter
espadrila
ely
e.p.
fanny
foto brlje
fra gavun
freestyler
greentea
gustirna
justawoman
koraljka
mela
metamorfoza
morska zvijezda
odmak
pametni zub
pegy
pjaceta
plavozeleni
plokmin
primakka
pubertetica
putopis
shadow of soul
simple minds
slavonchica
sredovječni
tražeći sebe
trill
uspomena
vacaguare
valcer
viviana
žubor vode
wall
walkingcloud
012station



Napomena: neke slike objavljene uz postove našla sam na Webu; naveden je izvor ili je sama slika link do stranice s koje je preuzeta. Prepozna li tko svoje djelo,
neka zna da ga ne prisvajam i ne podmećem kao svoje.


Copyright © Big Blue




free hit counter javascript

Jure Kaštelan

Volio bih da me voliš

Volio bih da me voliš
da budem cvijet u tvojoj kosi.
Ako si noć, ja ću biti zora
i bljesak svjetlosti u rosi.

Volio bih da me voliš
i da svi dani budu pjesma.
Ako si izvor, i ja ću biti
u živoj stijeni bistra česma.






Kome treba građanski odgoj?

08.01.2012., nedjelja

Obožavam kad na televiziju dovedu personu iz neke prosvjetne agencije s imenom iza kojeg se obično kriju sinonimi za trice i kučine (i čija je veza sa stvarnim životom najbliža apsolutnoj nuli). I onda dotična osoba s mnogo samouvjerenosti i nimalo smisla i osjećaja za komunikaciju sa srednjoškolcima bahato odgovori na postavljeno pitanje: "Ne mogu ja ovdje nastupati kao prorok..."

A zašto?
Zato što su učenici pitali hoće li taj građanski odgoj biti uveden kao obvezni ili izborni predmet u sve škole ili će na kraju biti kao i sa spolnim odgojem, hoće li im to biti dodatno opterećenje u već preopterećenoj satnici, zašto se ta edukacija ne bi provodila u obliku predavanja koja bi se održavala u određenim razmacima, a o temama bi govorili stručnjaci iz različitih područja. Postavljali su vrlo logična i konkretna pitanja o svemu što ih se izravno tiče.

Ne mislim da netko mora biti prorok, ali ako već radi u jednoj takvoj instituciji u kojoj se zaposleni bave odgojno-obrazovnim planovima, programima, temama i dilemama, mislim da treba znati nešto i o pristupu mladima, o komunikaciji s njima i o tome kako oni jako dobro primjećuju kad netko počne objašnjavati akademskim rječnikom s mnoštvom praznih fraza i prestručnih izraza, a da pritom vrlo često ne kaže - ništa.

Najapsurdnije je u cijeloj priči što se toliko vremena i novca troši na kojekakve prijedloge, rasprave, kampanje, brošure, što se brojni takvi cijenjeni stručnjaci vrte oko svoje osi u svojim uredima i žive u nekom paralelnom svemiru. Za cijelo to vrijeme život se događa negdje drugdje. Stvarni život u kojem ti mladi ljudi u svijetu u kojem žive nailaze na previše izazova i problema s kojima se ili ne mogu ili ne znaju nositi.

Najviše konkretnih poslova, rekla bih, obave neke nevladine udruge i organizacije, a upravo one najčešće nestaju sa scene jer ih nema tko financirati.

U međuvremenu se u odgojno-obrazovnim agencijama i inim ustanovama i dalje mlati prazna slama, lome se koplja (i jezici) na kojekakvim kurikulumima od kojih je najočitiji rezultat - hrpa papira, a one kojih se to najviše tiče i koji najbolje poznaju stvarno stanje – gotovo nitko ništa i ne pita.

Ipak, čini mi se da je došlo vrijeme u kojem će se mlade generacije napokon pobuniti protiv neprestanih pokusa kojima su podvrgnuti od raznih agencija i sveznajućih-neznajućih kojima u pojedinim situacijama isto tako treba malo više građanskog odgoja.

- 11:46 - Komentari (19) - Isprintaj - #