just keep walking....and breathe.

08.03.2007., četvrtak

Da, ˝Mimesis˝ od Andreja Nikolaidisa je odlično djelo. I više od toga. A početak ovog mog teksta sa svojim krajem ima veze kao Dukat sa Vindijom.

Večeras sam slušala Legena i čitala Dragutina Domjanića. Uzela sam knjigu u ruke po dužnosti ali me odnijelo na livadu neku i oči su blago zasuzile a nisam alergična na livadno cvijeće. Nema tu pretencioznosti niti duboke intelektualne patnje. Njegove pjesme su kao krasni drveni kipići koje izrađuju dedeki po zagorskim selima ali ne radi prodaje.

Oslepele budu mi jenput te oči,
Kaj tak su mi gledale rade
I leta ti v cvetju i jesenih žalost
I sneg i protuleti mlade.

Na zadnju molitvu mi sklopili budu
Te ruke, kaj dragat su štele
I zlatni tvoj klas i črlene ciklame
I sence i lilije bele.


... (Ima još strofa ali teško je tipkati skoro kao i švercati šit preko granice. Ovom rečenicom razbijam napetost pjesme.)

Znam, skoro me ne bu i ja bum pozabljen,
I samo popevke te male
Još dale se budu spominjale z vami,
Tak same si zvonele dale.

I štel bi, da v vsakoj živi moje srce.
I štel bi, da vsaka ti vraća
Vsu ljubav, vse lepo, kaj ti si mi dala,
Ti draga, ti reč mi domaća!


Kažu mi da nije potrebno analizirati pa ću se truditi ne razmišljati o tome jesu li ovo prvi znaci ludila, kriza radi odricanja od izlazaka i opijanja ili je ovo najnormalnija reakcija. Ja ne znam što je to normalno, da napomenem samo.
E, a njegova je i ona ˝Fala˝ što se svira na svim mogućim sprovodima.
Fora je što je Supek htio da objave njegovu smrt tek nakon sprovoda i što je tako spriječio gomilu govana da se pojave.

Dakle, kažem vam, reklama je reklama. Čak i kada Benetton tvrdi da je namjerno stavio krvavu vojničku odjeću na jumbo plakate kako bi kontrirao svim tvrtkama koje koriste samo lijepe slike kako bi prodali svoje proizvode i kada taj isti Benetton kaže kako je njima bio cilj upozoriti ljude da ima tamo negdje neki rat u Bosni. Čak i tada, u dnu zelenoga plakata, ispod krvave odjeće i izjave oca poginulog mladića piše: United Colors of Benetton.
Danas je Dan žena i vozeći se u autu čula sam na radiju da u Konzumu prodaju ruže za 5 kuna komad. Hipnotizirano sam skrenula u prvi megaveliki Konzum i kupila sam majci tri ruže jer je ona žena. Iako je majka.
Unatoč svemu, ili baš radi svega, ignorirat ću sve što proizlazi iz ove izjave, a odnosi se na prethodni odlomak, i jedino što su ostaviti u sjećanju će biti osmijeh moje majke koja je ujedno i žena.

Dakle, treba uzeti nekog snimatelja i snimiti kratki film sa izuzetno zahtjevnom kamerom. I to samo zato da se ne može gledati dok se čitaju novine ili se pegla. Samo zato da zahtijeva potpunu pažnju gledaoca i da te potpuno uvuče u svoj svijet. Kako sam još kao dijete vjerovala da bi i trebalo biti sa filmovima. Da barem malo ponuka ljude da se pokrenu i da ostavi onaj osjećaj poslije koji će možda čak trajati neko vrijeme. Dovoljno vremena da stavi osmijeh na barem još jedno lice. I da, zaista je moguće na pasivan način primiti impuls za pokretanje. Ali je nemoguće pasivno proživjeti konstruktivno kretanje, ma koliko se mi svi lijeni ljudi svijeta tješili.
Ljudi se grupiraju kako bi bili više učinkoviti. A poznato je da su ljudi u grupama manje učinkoviti. Neka mi sada netko ovo objasni.
Dane u jednoj nevladinoj udruzi želim zaboraviti. Kao što ne želim misliti na aktiviste koji plaču zbog ljudi koji su negdje daleko ali su đubrad prema onima pored sebe. I da, istina je da narkomani bolesno paze na zdravlje. Piju vitamine, tamane voće i ne jedu meso. Pa si ti misli.
Znala sam jednog momka koji bi došao sa antiglobalističkog prosvijeda kući pa bi udario djevojku i šutnuo psa. Nakon toga bi otišao na prosvijed protiv nošenja krzna. Ne želim ja ništa objašnjavati. Tko shvati, shvati. Svi ti oblici djelovanja su okej. Čak štoviše, da, poželjni su. Ali treba lagano širiti koncentrične krugove. Kao onda kada napravite pokret u moru.
23:12 Komentari (66) Isprintaj #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga

Da li monitor podnosi više od papira? U svakom slučaju, više od ljudi. :)

Linkovi

zmaj1980@yahoo.com