< | lipanj, 2011 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Koje se ono godine instrumental zadnji put pojavio i pobijedio na Eurosongu? Mislim da je to bilo 1995. sa ´pjesmom` Nocturno norveške grupe Secret Garden. Da, to je bilo to. Po pravilima Eurosonga natječu se pjesme, a kako bi se pjesme ipak trebale pjevati a ne samo svirati, mudri su Norvežani u ovaj eterični keltski instrumental ubacili dva otpjevana stiha na početku i dva otpjevana stiha na kraju - te pomeli cijelo onogodišnje natjecanje. Zašto ovo spominjem, jer smatram da je došlo vrijeme za novi instrumental. Prošlo je dovoljno vremena da se ljudi ´odsite` te forme (inače jako popularne 90ih), a zasićeni današnjim preangažiranim gaga-urlikavcima mislim da bi revival instrumentala pao na plodno tlo, kao recimo jedno dobrodošlo osvježenje u moru kiča. Okidač za moje razmišljanje su zapravo bili ovi naši iznimno talentirani dečki violončelisti i njihov novi uradak kojim doslovce metu sve pred sobom. Dečki su, ako se sjećate, prvo obradom Jacksonovog kultnog Smooth Criminala pomeli YouTube, obišli kuglu zemaljsku, oborili s nogu Amere, ponukali Eltona Johna da ih zove u goste na svoje koncerte, pokrenuli glazbenu industriju koja je smjesta prokužila o kojem se potencijalu radi te im omogućila snimanje crossover albuma, koji je evo ugledao svjetlo dana i bez sumnje znači prekretnicu u njihovom životu. Sada dečki, kao zvučni i lakopamtljivi 2CELLOS (Luka Šulić & Stjepan Hauser), na najbolji način beru plodove svoga rada i rade ono što vole, usput gradeći sebi solidan status na svjetskoj glazbenoj sceni. Dečki naprosto rasturaju. Ne samo da su u toku sa glazbenim trendovima, već ih friškim pristupom, energijom, mladošću i poletom trenutno - nameću. Uostalom, svjetski poznatog predstavnika crossovera (kao glazbenog pravca) već imamo, ali na drugom klasičnom instrumentu - Maksima Mrvicu i njegov klavir. Prema tome, ne treba otkrivati toplu vodu i raditi od sebe čudesa sramoteći se drugorazrednim pop-pjesmuljcima kada imamo potencijala za mnogo više. Često kroz zezanciju kažem ajmo biti dosljedni u svome (ne)ukusu i pošaljimo Rozgu na Eurosong. Ali znate što - ajmo nemojmo. Ajmo se više ne povoditi za svojim drmeš-nagonima i ostatkom europskog bum-cile-bum-grko-melosa već učinimo ono što stalno ponavljam - predvodimo u novim trendovima. Budimo kuleri koji kvalitetno čine i riskiraju po svom, bez obzira na potencijalni fijasko. Francuzi su i ove godine takvim konceptom kvalitete pucali na visoko i nažalost se spotakli na samoj nekvalitetnoj finalnoj izvedbi, velika šteta, iako im skidam kapu za ideju, a ovogodišnjim Letovcima3 iz Moldavije također skidam kapu, ali već dogodine predviđam sijaset kopija, pa sugeriram uvaženim biračima Dore da ipak biraju - nešto drugačije. Nešto kvalitetnije. Uvažavajući zdravu zezanciju, između kiča i klase uvijek ću birati klasu, između ovoga i recimo jedne dive kao što je Patricia Kaas nema se što birati, Patricia je - klasa. Štoviše, ona je uzor. Stoga zašto ne bi poslali dva zgodna, popularna, mlada, nabrijana, talentirana, rock violončela? A ako u Hrvatskoj nema dovoljno sluha za takve čelo-vizije (što se kao zemlji "Čelomanije", projekta glazbene obitelji Dešpalj, ne bi trebalo desiti) onda barem pošaljimo nekog tko je na području pop-glazbe dovoljno zgodan i talentiran da se curicama svidi na prvu, mali Marko Tolja sa onim ležernim ´mladi Frank Sinatra` imidžom bi tu jako dobro prošao, jaaaaako dobro, upamtite što vam velim... Ova ideja neka bude moj skroman pravovremeni prilog za dogodišnji bolji plasman Hrvatske na Eurosongu, jer ovogodišnji smo cirkus odradili, bilo je kako je bilo - bilo pa prošlo, a sada je pred nama dovoljno vremena da se poduzmu koraci u pravom smjeru. Pa mi nemojte sutra reći da vam nisam rekla 2CELLOS (Sulic & Hauser) - Welcome To The Jungle (Guns N' Roses) *Stjepan Hauser interview Dobro Jutro Hrvatska |