mlinarec

13.05.2007., nedjelja

Dajdza Avdija

Lijep ko slika.
Osisan ko americki pilot.
Ostario, naocale.
Iza naocala proviruje oko Dida Sulejmana.
Zeleno, zajebano, ljuto....
Did Sulejman bio je ponosan na svog Avdiju, svog najstarijeg sina. Izuci Avdija Kuran na izust, komplet. To u ta vremena je bilo neshvatljivo. Na stranom jeziku, arapskom, pismo ni nalik, a ljudi znaju i jos razumiju. I, jos toliko stranica, Svete knjige.
Zarati se.
Naidje ustaska vojska. Ode dajdza Avdija. Nani Mevli oci presusise, suze, jedva.
Did Sulejman, volio je svoju stoku, krave, zivot znace, konji su snaga, neizmjerna, ovce su blagodat, macke su najbolji cuvari hambara sa zitom, cuke, cuvari svega.
Sve je to Did Sulejman zvao BLAGO.
Ceka Did Sulejman svog ljubimca.
Ni glasa.
Poce ranom zorom tuci blago.
Poce psovati. Nane Mevla poce se sklanjati, lakse joj nekako.
BLAGO mog Dida Sulejmana poce mrsaviti. Krepa prva krava.
-Efendija, sta je ovo?
-Sulejmane,!

-Dje ti je Avdija, pod cijim barjakom on nosi Kuran, kako uzme abdest, kako zanijeti. Ti znas Sulejmane da je on jaci od mene, trebao si tu noc izici pred njih, boriti se, mozda si mogo nesto i izboriti.-

-Lako je to moj Efendija reci sada, kad oko opkoljene kuce nema vojnika u crnim kosuljama, prvi red s
a bajunetima drugi sa puskama.
-Nek nam je Allah na pomoci!
-Efendija,!
vrisnu Did Sulejman,

-Ja se u Alaha i uzdam, a ti Efendija seres, veci sam ja seronja kod kog sam dosao traziti utjehu.

Izleti Did Sulejman u dzamijsku avliju, skoci na kola, udari konje kamdzijom. Konji plahoviti ko i Did Sulejman, poletise!
Topovi tuku sa Grmeca.Nailazi druga vojska.
-Samo da mi je stici do kuce, u pravu je Efendija,
Emin!!! necu stici
Pjena po konjima, oblak prasine iza.
Znaju konji put, Dorat i Cvetko znaju Dida Sulejmana, znaju i kad je sretan i nesretan, znaju i kad je hica. Prijedor u dolini sav gori.

U punom trku staju u dvoriste pod staru krusku.Plamen vec obuhvata gornje pendzere.
-Mevloooo Emin, Emin dje je!?
-Sad Marko bio, donese mu pusku, sileze niz brdo pjevajuci
Ojjjj Kozaro moja gusta sumo, u tebi je partizana puno!!!!!!!
-SubhanAllah, SubhanAllah!!
-Jel Mevlo a sta je sa komsijom Todorom?
-Eno ih u sjenu. Fate i Smajo sad otvaraju drugi plast sjena stigli nam Hosici iz Gomjenice Eba i
Zinka, sve dusmani poklali, samo njih dvije ostale zive i donijele malog Ismeta Hosica u povoju.
-Aman Jarabi!
-Aman Jarabi, od svih Hosica samo jedna muska glava. Iz istih stopa vracam se Efendiji da ga ja sad pitam pod kojim pazuhom on nosi Kuran, kako zanijeti, kako ce on pred Allaha!
-Sulejmane, stidljivo ce nane Mevla, mogo bi od nekud hrupit i Avdija, pa bi bilo fino da si tu kod kuce, a i Zinka je tu lijepa je, nase familije su se uvjek postivale.
Neprodje ni sedmica hrupi Avdija, zavuce se u plast sijena.
Izleti Eba iz plasta sijena sva rumena od huje vicuci "Da bog da pred topom fenjer nosio, a i ti ces mi Zinka platit cim prodje ova fartutma"
Did Sulejman neda se zbuniti "Prijo, haj u kucu, kafa samo sto nije".

<< Arhiva >>