misli o ljubavi

13.02.2005., nedjelja

andjeli zemlje


U očima ti neka prastara duga, u srcu ti tuga. Ipak se nadam da sam negde tamo i ja. Sinoc je jedna zvezda pala, nisi je ni videla, nisi ni znala a ni ja ne umem baš da pričam o tome. A dole su vojske, dole su straže, stežeš mi ruku, osećaš da beskrajnost sveta nas zove. Pričam ti o molitvi majci Zemlji, u tajnim knjigama kažu da je i Isus pričao o tome. Možda smo još samo ona deca koja su ostala skrivena u nama, možda su stvari sasvim drugačije od onih koje vidimo. I možda neće ni biti rata, možda su se samo stari proroci šalili sa nama. Kako god bilo voleo bih da te zaštitim ako i pored naše ljubavi uskoro do toga mora da dođe. Kažeš mi: „Možda ni Bog nije tako dobar, možda nas svo vreme samo lažu. I možda je Isus zauvek mrtav, možda je tama pobedila još onda.“ Stežem ti prste, osećam kosu, čujem taj vetar što prolazi svetom. On zna da priča, on ponekad vrišti ali ja nikada ne želim da ti govorim o tome. I sada ćutim, jer zašto bi ti znala ono što ni anđeli ne treba da znaju. Možda i nećeš ostati sa mnom, možda ćeš nečije tuđe držati ruke. Tajna je u stvari u tome da se dva Kosmosa samo jedanput sretnu, samo jedanput u životu jednoga Boga. A, vidiš, mi smo dva Kosmosa i mi smo se sreli, a i teško da ćemo moći da nadživimo vladavinu ovoga Boga.

Da samo imam usne koje umeju da prenose tajne rekao bih ti da u našim telima borave bića koja su ustvari najgori paraziti. Od vremena nojeva, kada im je to dopušteno, pa evo i sada, u tebi i meni, postoje bića naše dužine, bića nalik zmijama. Zašto nam već jednom ne kažu istinu, zašto i mudraci ćute o tome? Kada postiš dovoljan broj dana i zastaneš pored tržnice mesa taj odvratni stvor izađe iz tebe i udavi se u svom tom mesu. Ne, nisam ja lud, o tom pišu mnoge tajne knjige i mnoge nam religije govore o tome, ali smo mi zaboravili da čitajući i razumemo napisano. Ali ovog trenutka mi samo silazimo niz padinu ovoga brega i ja te pitam da li znaš nešto o andjelima majke Zemlje. Ti samo ćutiš, pogled zanesen, zar stvarno ne shvatas da će i svet uskoro biti raznesen? Kapetan straže stoji pred nama. „Ne može dalje“, zamisli samo nam to kaže. I onda rešimo da tu provedemo noć, jer ko će sad nazad uz strme stene. Prostremo tu ćebe i onda legneš. Sa ljubavlju gledam to telo što noćas ćuteći leži kraj mene.

Noći znaju ponekad da budu duge, pogotovo kad lutaš dolinom tuge. A mi smo lutalice, i ti i ja, poligoni naših duša su naprosto predivno mesto kao stvoreno za to. Ali, noćas mi gledamo zvezde, noć je vedra i mnoge naše unutarnje stvari će noćas naći put izlaska, a takve stvari ponekad znaju da budu veoma bolne. Stavljaš uvo na hladno tlo a ja ti govorim da će noćas svi anđeli Zemaljske majke biti sa nama. Januar je mesec, početak je neke sasvim drugačije godine u istoriji čovečanstva. Odavno više nema ni zima, ni snega. Zaista smo modifikovani jer modifikujući majku Zemlju mi smo uspeli da modifikujemo nas same. Jedna od tajni je da nas truju. Neko nas svakog jutra prebrojava, neko vodi računa da se previše ne namnožimo. Čuvanje stoke daje rezultate samo ako se vodi računa o tome da broj komada ne pređe granice ekonomske isplativosti. Neko nama trguje na svemirskoj berzi. Neko, negde, ima uvid u naše misli, strukturu tela. Kontrolori tame odavno su sa nama.

Ove beskrajne noći ja bih želeo da te zaštitim od takvih stvari, ali ja sam svestan svoje nemoći, ja sam svestan nemoći celog čovečanstva da bilo šta uradi po pitanju zaštite. Umovi ljudi pod dejstvom moćnih antena sa Aljaske i opasnog fluora odavno više ne razmišljaju o ljubavi i sreći. Ljudi oko nas postaju roboti koji vođeni dalekim, hladnim rukama neumitno srljaju u sopstveno propadanje. Sasvim do skoro i mi smo bili takvi ali neka praiskonska sila koja se oslobodi kada se sretnu raspolovljene duše učinila je da sada stvari vidimo nekim sasvim drugačijim očima. Tako sam ja noćas, gledajući zvezde i razmišljajući o svoj toj sili koja se ustremila na nas, a istovremeno te voleći ljubavlju koja je nadilazila zemaljske stvari, jednu tihu suzu pustio koja je bila kao pečat koji pada sa nekih kapija najtajnijih carstava. I kada je ta suza pala na tvoje lice i počela da ti klizi niz obraz ti si govorila: „Evo, počinje da pada kiša.“ Ali ove noći nije bilo kiše, a nebo je bilo nekako posebno vedro. I posle, dok si ti već spavala a ptice noći se čule u daljini, ja sam još dugo, dugo gledao put najudaljenijih zvezda.

Ujutru je jedan od anđela Zemaljske majke obasipao naša tela svetlošću i mi smo videli da ni vojske više nije bilo. Samo tragovi bornih kola i kamiona koji su ostali iza. Anđeo svetlosti, koji se pojavio u društvu sunca ponovo je bio sa nama i ja sam te podsetio na to. Rekao sam ti: „Vidi, sada je toliko anđela sa nama. Cele noći smo bili u društvu anđela zemlje i zato su nam kosti ovog jutra tako gipke. Anđeo vazduha je svo vreme obavijao naša tela svojom snagom i mi smo zato spremni da sada udahnemo vazduh punim plućima i osetimo polet deteta u sebi. Dole teče rečica i hajdemo tamo da dodirnemo anđela vode, da mu se prepustimo u činu sličnom svetom krštenju.“ I mi smo krenuli ka reci, a kada ideš ka reci iznova si spreman da upoznaješ taj tajenstveni svet koji se uvek u takvim prilikama odnekud pojavljuje, počev od sve gušćeg rastinja, ježeva koji su nekim čudom još uvek budni, kućica mrava koje su svuda okolo, bubamara koje su zapravo najdraži ukrasi zelenim travama. Posle, kada si izlazila iz vode, rekla si mi da si sada gladna, da osećaš neke nove vibracije u svome telu i da svaka ćelija tvog tela oseća neku nepoznatu vrstu gladi i mi smo pošli u potragu za hranom. I idući videli smo jednu kravu koja je pasla i bila je tako lepa, ta krava, tog jutra, tako savršena u opštem utisku koji poljana zna u nekim ovako posebnim jutrima u čoveku da ostavi.

„Vidiš li šta jede ova krava? Pitao sam te a ti si skoro već znala šta ti želim reći. „Zašto bi mi ljudi uopšte morali da jedemo telo krave kada je ona zapravo ono što jede? Nikakvi alhemijski procesi se ne dešavaju u njoj koji kamenje pretvaraju u zlato. Ugljenik koji je u travi samo postane ugljenik koji je u kravi, vitamini iz trave pređu u nju, a i ona sama je živi dokaz da je naša Zemaljska majka sve ono što je potrebno za život jednog tako moćnog bića jednostavno rasprostrla po sebi. Ubiti tu kravu da bi je se pojelo značilo bi nipodaštavati nešto tako veličanstveno i citav jedan univerzum koji je bio smešten u očima krave ubiti nanoseći pri tome izvanrednu bol.“ Ti si ćutala i smejala si se životu. Bilo ti je to jedno od najlepših jutara i to ti se, zaista, i u očima moglo videti.

Toga jutra mi smo pronalazili najčudnovatije trave koje je bilo moguće pojesti, suvo voće po zemlji i sveže na granama drveća. Naša čula su upoznala neke nove ukuse a tela bivala sve snažnija i ispunjenija nekim posebnim mirom kakav duša koja je čista zna da donese. Tako su onda skoro svi od anđela naše Zemaljske majke bili što oko nas, što u nama ali kada smo se ponovo vratili do reke i dok smo pili tu vodu osetili smo da se nešto sa našim telima dešava. Najednom, mučnina se pojavila, a mi pomislili da nije možda neka od trava bila zatrovana, ili da je jednostavno došlo vreme umiranja, a bez obzira na ceo koncept i suštinu smrti, prekrasno je umreti zajedno sa svojom najznačajnijom osobom u čitavom Univerzumu. To samom tom pokvarenom činu daje neke sasvim drugačije dimenzije. Ipak, kada sam ugledao da padaš tu pored mene, dok sam gledao te ruke kako lebde u vazduhu, čuo tup udarac tela o tlo, video trzaje tvog tela koje se treslo kao telo osuđenika na elekrtričnoj stolici, beonjače tvojih očiju, tvoje lice bez svesti, i ostalo što sam video u toj samo jednoj sekundi koja je tako predugo trajala, ja sam bio najtužniji stvor u svim božijim svetovima tada, da je i sam Bog osećajući tu gomilu tuge koja je na tren zaljuljala negov presto, sam sebi u bradu progunđao: „Opet onaj Miodrag, opet onaj Miodrag...“

I dok je Bog tog trenutka ozbiljno razmišljao da pristupi konačnom rešenju moga pitanja i da me ubije tamo dole kao skota, jer ko sam, zaboga, ja da svojom tugom malo malo pa uzdrmavam neke tako moćne prestole; jedan zadihani anđeo je dahćući uleteo u odaje dobroga Boga i sasvim u panici mu preneo da su u Omega svetu bića tirkiznih boja na pragu da dokuče tajnu stvaranja i da bi, ako bi se to zaista desilo, za tili čas informacija o lažnosti svega stvorenog protutnjala svim stvorenim svetovima što bi veoma značajno uzdrmalo celokupnu nebesku vladu do te mere da bi možda čak i pala. I Bog je onda, sasvim ponesen novonastalom situacijom, zaboravio na mene, jer morao je da u trenu donese veoma tešku odluku, ali ni bogovi ponekad nemaju izbora.

I dok je Omega svet sa svih 19 milijardi stanovnika koji su bili sačinjeni od najlepših tirkiznih boja, u jednoj fantastičnoj eksploziji posle koje svi zakoni poznatih nauka prestanu da postoje i sve se vrati u jednu beskrajno malu tačku, za samo jedan beskrajno mali delić sekunde u potpunosti nestao, ja sam od siline bolova u sebi počeo da padam licem ka zemlji. I tada sam to video. Video sam to najogavnije stvorenje kako izlazi iz tvojih usta, čuo sam ga kako jezivo krešti, a onda sam osetio da se i u mene nešto pokreće, osetio sam kako mi se dešavaju promene u mozgu, u plućima i utrobi. Onda sam počeo da se davim, tamo dole na toj zelenoj travi, jednjak mi je bio pun nečega, nečega tako odvratnog i zaudarajućeg da sam osetio neodrživi nagon za povraćanjem. Usne su mi se neprirodno širile kao usmine gravidnih žena, i onda je sluzava glava tog gada izišla iz mene, a koji sekund kasnije taj odvratni stvor je bio ceo izvan mene i zajedno sa onim parazitom koji je izašao iz tebe ječali su kao svinje koju kolju i koje naposletku shvate da im sem boli ništa drugo više nije preostalo. Tada si se i ti probudila i zajedno smo gledali umiranje tih skotova, i nekih kratkotrajnih, bljeskajućih trenutaka mogli smo gledajući naslutiti i bele haljine andjela vazduha koji je svojom nežnošću pržio tela tih ubica. A oni su se okretali tamo, pokušavali da se ječanjem dogovore o putu izbavljenja i izgleda da je jedan od njih pomenuo reku i stvorovi su pojurili tamo. Ali, u reci je već bio skriven andjeo vode i oni su ulazeći shvatili da je čista voda ljubavi za bezdušne, ohole nakaze zapravo najopasnija kiselina. I oni su ulazeći tamo osetili da počinju da se tope, ali povratka nazad im više nije bilo. Samo su stigli da još jedanput ječeći zavrište i odmah zatim bili su pretvoreni u oblake smrdljivog sumpora od koga je posle nadaleko sve tako grozno zaudaralo.

A mi smo polazeći odatle, sa tog smrdljivog mesta, osetili neku čudnu lakoću u sebi. Sve ono što smo nekada mislili da možda možemo da budemo mi smo tada bili. Sva ljubav svih svetova bila je tada u nama i nikakvih zlih pomisli unutar naših tela više nije moglo nikada biti. „Ljubavi, volim te“ tako sam ti govorio i ti si tek sada, posle ove promene koja se desila u nama, mogla da shvatiš kollika je zapravo večnost skrivena u tim mojim rečima. I išli smo mi tom šumom, tim poljima u koje smo dan ranije došli jer su nam proroci rekli da će danas početi najodvratniji od svih ratova. Ali, ovo jutro je bilo mirno i mi smo idući nailazili na napuštena borna kola, tenkove koji su stali, avione koji nisu ni poleteli. Zapravo, ponesen sudbinom bića tirkiznih boja, i osećajući neku čudesnu grižu savesti u sebi koja nije svojstvena bogovima, naš dobri Bog je rešio da za izvesno vreme prolongira stvari. A pošto Bog ne živi ni u danas, ni u juče, učinio je da se u pravom trenutku za to na Suncu dese neke strahovite eksplozije i dolazeći do Zemlje ti solarni vetrovi su učinili da celokupna vojna mašinerija stane. Otkazivali su moćni motori vredni stotina bilijardi dolara u trenu. Sav onaj novac koji je godinama bio ulagan u te moćne stvari i zbog koga su milioni dece morali da umru od gladi bio je nemoćan pred tajnom solarnih vetrova. Sve što je tim novcem načinjeno bilo je neupotrebljivo a vojske su se, videvši to, razbežale i vojnici su ponovo postali očevi, braća i ljubavnici. Znali smo da će biti potrebne godine da se gospodari rata oporave od ovog udarca, da se ponovo sve podigne na svoje noge i vojske nanovo okupe. I mi smo pre svih drugih ljudskih bića tog jutra znali da imamo poklonjenih još par godina. Možda si me zato ovog neponovljivog jutra tako jako grlila, i mozda sam ti ja zbog toga najnežnije reči u uho govorio.

I idući dalje mi smo ugledali most i znali smo onda da se kraj njega moramo rastati jer su nekim paradoksom naši putevi bili predodređeni za to. I možda ćeš nekada pomisliti: „Jebivetar je onaj Miodrag, ko zna šta on u stvari misli, i otkuda njemu pravo, ma ništa se od ovoga nikada nije ni zbilo, ja sam samo sanjala, ma šta bi on meni, i, vidiš, da mu to uopšte i padne na um, pa ja ću njega ovim, ja ću njega onim, neka crkne, govedo, e baš mu ni sveću neću zapaliti, ma ko je on ustvari, bitanga jedna knjaževačka, gde mi je oglagija, ili bih ga bolje metlom, koji je ono kreten, on će meni moja Tonata, ma to je samo jedan pacov pokvareni, imam ja svoju ljubav, živog ga treba u krematorijum staviti, a šta misliš da mu vazduh u venu ušpricam, u pakao će đubre, bilo bi dobro sapun od njega skuvati, što bih ga volela videti u napuštenim reaktorima Černobilja...“ i možda ćeš još stotinu takvih stvari pomisliti o meni. Znam zasigurno da će biti i takvih dana. I možda ćeš usrećivati neke druge ljude. Svakakvih će još stvari na ovom svetu biti. I možda ću i prestati da postojim, možda ću postati samo pesma koju u nekim maglovitim jutrima kada nema ljudi nad površinom zemlje neki usamljeni patuljak čuje. Sada, dok te gledam kako prelaziš na drugu stranu mosta i odlaziš i sve one anđele dok vidim koje vodiš sa sobom i ne znajući za to, ipak znam da ćeš se u nekim presudnim trenucima setiti svega i da ćeš pomisliti: „Kako je samo voleo mene moj Miodrag, ko bi to još od ljudi mogao rečima iskazati.“ I kada počnu sva ona stradanja, i kada svi budu budu spašavali svoje guzice a vriska umirućih se bude do neba čula ti ćeš u nekom svom drugačijem svetu biti mirna jer ćeš znati da te negde čeka moja ruka. Ustvari, čekaću pored ovog istog mosta jer ja i ne planiram više da idem odavde, i mi ćemo se tada za jednu posebnu večnost ponovo sresti.

tvoj, Miodrag

- 23:58 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< veljača, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis sajta

Jednoj divnoj zeni za koju nisam ni slutio da postoji, koju nisam poznavao, koju sam sasvim slucajno upoznao u momentu kada su i zvezde imale neki cudan raspored na nebu, kada je vreme stalo i svetovi najavili svoje skoro rusenje. U nekom zaprepascujucem momentu beskraja kada smo vec oboje imali neke svoje zivote od kojih bas nije lako pobeci. U momentu kada sam bio i ziv i ziveci mrtav. U trenu kada su sve iluzije bile srusene i zivot isao nekim svojim uhodanim tokom. U trenutku kada je u udaljenom sazvezdju Oriona blesnula jedna nova zvezda, a andjeli skoro vec poceli da se navikavaju na tugu. Znam da mi necete verovati, i da se ovo obicno ljudima ne desava. Znam, i ja sam do pre neki dan verovao u to.
Samim stvaranjem Bog nas je raspolovio, stvorio musko i zensko, stvorio dva sveta koja se u beskonacnosti traze. Ali, vidite ja sam tu svoju polovinu nasao. Bio je to trenutak ali bol za njom ce biti vecan, kao i ushicenje koje prevazilazi dejstvo svih droga. Nikada se nismo videli ali vec znamo jedno o drugome vise nego sto i Bog zna o nama samima. Vise nisu cak ni reci potrebne. Jer ko slusa reci kada duse govore...?

Linkovi

pesma o meni

Rođen sam u Srbiji
Šezdeset i neke
U malome gradu
Na obali reke

Ime mi je Miodrag
Otac mi ga dao
Da ću biti pesnik tuge
Tad još nije znao

Majka mi je umrla
Tri godine zatim
A ja osto tužni dečak
Da zauvek patim

Uvece bih tražio
Signale u noći
Verovao, nadao se
Da će ipak doći

Al nje više nije bilo
Ni ruku ni očiju
Niti Boga da proveze
Nebom njenu kočiju

Otac mi se propio
I to brzo potom
Učinio da ovo sranje
Ne zovem životom

Dovodio mnoge žene
Veštice iz bajke
Ali nikad više nisam
Video oči majke

Jednom sam iz škole izbivo
Svih nedelju dana
Ležao u krevetu
Sav modar od rana

Mislio da umirem
Buncao u noći
Verovao, nadao se
Da me čuje, da će doći

Al nje tada nije bilo
Ni ruku ni očiju
Niti Boga da proveze
Nebom njenu kočiju

Rastao sam tako
Lomatala me tama
Samo u snu ponekad
Jecnuo bih: Mama!

Godine su tekle
I prepreke čvrste
Ali Boga nije bilo
Da umeša prste

Sada sam već čovek
I rastu mi deca
Al mi se jos ponekad
Učini da umesto meseca

Sa neba me pogledaju
Zraci njenih očiju
I da vidim Boga kako
Vozi njenu kočiju

Ali toga neće biti
Nije takav Bog
Sve je dobro sračunao
I vrlo je strog

Dao mi je hleb u ruke
I krov nad glavom
I ne pamti više grob
Obrastao travom

Sad radim u Zaječaru
Tupa radna snaga
Šta još boli tamo nekog
Za tog Miodraga

Ona što bi je bolelo
Što plakala bi javno
Što bi glasno jecala
Otišla je davno

A ja ću na svetu još malo
Ko stranac u noći
Ako neće ona k meni
Tad ću ja ka njoj poći

Nek ne bude više mene
Ni ruku ni očiju
Evo molim Gospoda
Da pripremi kočiju


Miodrag Stojadinović