Pisci i Književnost – osvrt napisao voditelj grupe Kruno Šafranić

20.08.2015.



Image and video hosting by TinyPic

Zbirka poezije "Zrna slova moje majke" - Mirjana Pejak

Moj osobni osvrt.

Zbirka poezije započinje predivnom posvetom kćerke svojoj majci.

Svako zrno je zapravo slovo, koje je niknulo u pjesmu, u ono što volimo najviše i najdragocjenije na svijetu, a to je mama. Ima li išta ljepše od zbirke posvećene majci?

To su kvalitetne pjesme, koje imaju ono nešto, bilo da su napisane unatrag u prošlost prisjećajući se na neke trenutke iz života ili napisane u sadašnjosti, trenutni osjećaji, još neizgovorene riječi, jer nije se sve moglo izgovoriti, nije bilo vremena, nije bilo.

Autorica pisanom riječi i zrnima pronalazi u sebi uspomene i pretače ih na papir.

ednom posijano, niče u nešto veće, ostaje zauvijek, ostaje za budućnost. Moja preporuka svima koji vole čitati poeziju.

Izdvojio sam dvije pjesme iz zbirke. Autorica je pokušala vrijeme za samo jedan dan vratiti unatrag. Nije tražila ništa više, niti ništa manje. Samo jedan jedini dan.

Predivno.


XXXXVI.

...danas za jučer mijenjam
vraćam kazaljke sata
brišem san prošle noći
i pogledam
suncem obasjan dan

ponovo vidjeti jučerašnje sunce
disati kao posljednji dan život
ostati sama izvan vremena
disati uspomenu na prošlost
dok je noga nije zgazila

dajte mi vremena
da se rastanem od jučerašnjeg dana
dok na nebo šaljem suze za nova nadanja
novim jutrom da pokucaju
na moja vrata...
str. 57


Dolazim do kraja zbirke i pjesme se urezuju u mene.

Osjećam ritam autorice, njen pokret ruke.

Glava je naslonjena na ruku podbočena laktom.

Gleda kroz prozor, udubljena u svojim mislima, uspomenama, jer one ostaju vječno.


LXXII.

...nije me briga
zbog čega je trava zelena
nije me briga
za srnu usred grma
nije me briga
za sve
nije me briga
za ništa...
str. 83


Hvala Mirjana na ovoj predivnoj zbirci pjesama "Zrna slova moje majke"

Osvrt napisao: Kruno Šafranić


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.