po putu i azimutu

06.11.2019., srijeda


Šetnja po Opatiji


Još do prije par dana, prije ovih kiša bilo je skoro ljetno vrijeme koje je trebalo iskoristiti u šetnji prirodom i uz more. Najviše sam bio po šetnicama oko Kastva i Lovrana gdje se može odabrati ruta prema raspoloživom vremenu.

Danas popodne je kiša malo stala ali sa balkona sam vidio samo bliže obronke Ćićarije jer su viši vrhovi u oblacima, a od Učke ništa. Desno se vidi dio stadiona Rujevica gdje će 16. studenog biti održana nogometna utakmica između reprezentacija Hrvatske i Slovačke.


Dok se moglo šetati po šumama pronašao sam i nešto gljiva, ovo je vukovo meso ili jetrenka, na prerezu ima izgled mesa jer je crvenkasto sa bijelim žilicama i na dodir mekano, može puštati crveni sok, a okus je kiselkast. Gljiva je parazit i može se naći na živim stablima i panjevima, najviše na hrastu i kestenu. Koristi se samo mlada, kao i sve parazitske gljive.
Može se jesti i sirova kao salata, ali zbog kiselosti je bolja barem blanširana.

Krajem listopada u Lovranu kupanje skoro kao ljeti.


A slično je bilo i drugdje uz more, ovo je u Opatiji.


A kad sam već došao u Opatiju prošetao sam po parku Angiolina (više o parku) i po Lungo mare kao pravi penzić. Šeta se u kratkim rukavima.


U ovom parku ima raznog bilja i volim ih razgledavati. Tko se šetao po Opatiji vjerojatno će prepoznati ovu biljku koja ima lijepe velike cvjetove u proljeće.


Plod ove biljke sam jutros imao za prvi obrok kao smuti, a u jednoj zemlji na ekvatoru sam ih jeo i sa grane. Naravno, kod nas ne sazrijeva dovoljno dobro za upotrebu i uglavnom ga uvozimo iz spomenute zemlje.


Ovaj kalifornijski libocedar mi je također zapeo za oko, spada u čempresovke.


Šetnja po Lungo mare prema Voloskom.


Da li vam je poznata ova vila?


U Voloskom spomenik poznatom znanstveniku Andriji Mohorovičiću.


Mora se nešto i pojesti, a u ovo doba kiša poželio sam nešto kaloričnije, kao sataraš (pirjani paprika, rajčica, luk, poriluk, tikvica, kupus, razni začini, dodani na kraju pasirana i suha rajčica, masline sa bademima i maslin. ulje.) i pijat miješane zelene salate.


Fotke za povećati jer imaju više detalja: U Lovranu jedrilice i SUP daskaši i opatijska lučica, sa obe se vidi i Rijeka.


- 20:13 - Komentari (40) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.