Ispovjesti osupnutog uma

< listopad, 2004 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
I know nothing

Komentari dobrodošli,
prava na pljuvanje istih
pridržana.

Linkovi
Astalavista
Insults Anyone?
Tom's Hardware Guide
Anandtech
Klik
Blog.hr
Forum.hr
Internet Monitor

Blogovi za pamćenje

Lebov
Ima svojih trenutaka
Zrinsko Pismo
Jezičina s mozgom
Drito
Prejak za svoje dobro
Sanja
Revival prosvjetiteljstva
Bridge
Koja više nije s nama

14.10.2004., četvrtak

Pro forma

Zadnjih godina me je poprilično držala RPG groznica u svom digitalnom obliku. Iaka sam još davnih dana prošao Lands of Lore i bacio oko na još pokoji naslov rađen po D&D licenci, nije me tih dana pretjerano uzbuđivalo klikanje gumbića za napad i/ili spellcasting ispod tada popularnog prozorskog okvira. Ono što me je zarazilo, kao uostalom i mnoge druge, je naravno bio fenomenalni Baldur's Gate. Temperatura je potom bila brižljivo održavana mutacijama virusa, popularno poznatim pod imenima Planescape: Torment, Icewind Dale I i II, Baldur's Gate II, pa novom i dotad nepoznatom sortom specificiranom kao Fallout I i II i nakraju iskomercijaliziranim, ali ipak odličnim SW: KOTOR-om. Ono što je bilo karakteristično za sve infekcije iz porodice AD&D, je da sam Lawfull alignment grupu simptoma u pravilu dobivao jedino paralelno uz Paladin class. Napravivši na trenutak usporedbu s onim što mnogi od milja zovu stvarni život postaje mi sve jasnije i zašto.

Naime lawfully aligned likovi iz te priče, osim što vrlo često imaju nastavak evil, u pravilu spadaju u podgrupu picajzle. Neki od njenih najistaknutijih članova su svakako odvjetnici. Oni se rangiraju prema svojoj sposobnosti da budu veće picajzle od svojih kolega, unutar labavo postavljenog i nejasno definiranog seta pravila. Posebno su cjenjeni oni koji su uz to dobri u disciplini lov u mutnom. U hrvatskom pravosuđu su se istina pomalo uljenili, s obzirom da im je dovoljno zavlačiti dok ne nastupi zastara slučaja i ubrati honorar. Ali nedostatak kreativnosti ih u mojim očima ne čini ništa pozitivnijim likovima. Oni manje vješti naravno završe u administraciji i tu su noćna mora svakoga tko pokušava nešto obaviti u law defined okvirima. To su likovi čiji je osnovni posao pregledati vašu dokumentaciju i smisliti koji dokument ili pečat na istom vam fali, pa da vam zbog toga odbiju zahtjev. Istina to bi se u većini slučajevima dalo rješiti s jednom centraliziranom bazom podataka i par klikova mišem, ali što bi onda bilo s desetcima ( ako neko misli da tu treba stajati desecima, nek mi se javi na mail pa ću mu reći gdje da si kupi korektor s kojim će mu sve biti za pet, ako ne scrolla) tisuća aparatčika čiji je posao da vam piju krv na slamku.

Niža sorta su njihovi minioni iz roda šalterski službenik vulgaris domestica, koji se svim silama nastoje ugledati na gazde. Osim niže vrijednosti pod INT atributom, tipični znakovi raspoznavanja su bezobrazno ponašanje i čvrsto uvjerenje da ste vi tu zbog njih, a ne obrnuto. Jedan od bezazlenijih oblika njihove ideje reda i zakonitosti sam imao prilike vidjeti kad su tek uveli brojeve u pošti. Ulazim ja u spomenutu ustanovu, ni ne primjećujući novopostavljani aparat i prilazim praznom šalteru za kojim se dosađuje stvorenje iz gore spomenute životinjske vrste. Pružam mu kovertu za frankiranje, na što me ono mjerka pogledom inače rezerviranim za netom ugaženo govno na đonu cipele i bulazni nešto o nekakvim brojevima. Meni nije baš jasno o čemu ono tako stoički pokušava komunicirati, ali mi je jasno da stojim pred praznim šalterom, na kojem ono iz nekog razloga odbija prevući marku preko spužvice i zaljepiti je na kovertu. Cjeli incident završava mirno, s obzirom da je meni ubrzo dopizdilo, pa sam otišao do kioska na kojem su se tada već mogle opet kupiti marke. Ali probajte u takvoj situaciji objasniti onome s druge strane stakla, da mu ne treba imovinska kartica vaše dvadeset godina pokojne babe za to što tražite, te da stoga nema ni smisla da s njom idete na šalter 3J prozorčić 12C i obilazite šaltere između, redosljedom obrnutim kretanju kazaljke na satu, dok se ne vratite do njegovog. Pa ćete vidjeti kakav tretman zaslužuju anarhisti u pravnoj državi.

Nakon toga ne može čovjek a da se ne raduje ugledavši obećani E-goverment na djelu. Nakon svih tih silnih uloženih sretstava, danas dnevnik sa svake sjednice vlade, prenosi pačiće kako blenu svaki preko svog LCD-a. I elektronsko glasanje (zainteresirani za nabavku korektora i olovke također mogu na mail) u saboru nakon samo par godina ne zvuči više kao teški SF. Uz malo sreće možda će već naši unuci moći obaviti npr. vađenje dokumenata na jednom šalteru, u roku kraćem od današnjih par tjedana. E to će onda biti novac zbilja dobro potrošen.
- 22:34 - Komentari (6) - Isprintaj - #