By endurance, we conquere

subota, 14.02.2009.

LOCOLOMBIA

... iliti Luckasta Kolumbija. Ali nista od tog. Proputovao sam 40-ak drzava dosad i ovo je moja tvrdnja koju morate prihvatiti:

Kolumbijci su najdrazi, najsrdacniji i najkulturniji narod za koji ja znam.

Nema recepcionera-ke, smetlara, policajca, vojnika, prodavaca-ice, prosjaka il djeteta koji je bio bezobrazan il preko k. mi odgovorio na neko moje pitanje. Naprotiv! Kad nekog pitam za smjer, ulicu il nesto drugo, odvuku me skoro do tog mjesta. U restoranima i trgovinama ljudi mi na sve odgovore "con mucho gusto". Znao sam da cu nesto slicno dozivjeti jer tako je bilo i u Srednjoj Americi, ali oni su prekulturni i dragi. Setam se bilo kojim gradom danju i nocu, zaboravljajuci da sam u "zloglasnoj" Kolumbiji. Drago mi je da su me ljudi odusevili jer to sam i ocekivao. Sad shvacam zasto je taj ogromni kontinent tako lako kapitulirao protiv smradova od spaniardsa. Spanjolci su dan-danas agresivan, bahat i prepotentan narod, nesto kao i spitari. Osjeti se to kod svakog spanjolca. I zasto im nije bilo tesko prevariti ove JuznoAmerikance koji su tako pitomi i dobri. Nadam se da ce Majka Priroda jednog dana ovo sve izlevelirati nekako. Npr. neki strasni potresi ili velika nevremena il poplave s milijunima stradalih u Spanjolskoj. Joj, ili jos bolje - nevjerojatna erupcija dosad nepoznatog vulkana na Pirinejima. Zamislite, s jedne strane spanjolci, s druge francuzi. U jednoj udarcu, dvije muhe, tj. dva smrdljiva naroda!

Ajmo nazad u Kolumbiju. Sto vas jos zanima, a sto van ja mogu ispricat? Kaze Barbara da je priroda u ovoj zemlji tako lijepa i raznolika (karipske plaze, planine s kravicama, vodopadi, rijeke) da se Hrvatska moze sakrit po tom pitanju.

Beskucnici. Ovo je novost koju sam vidio. Cak su i oni kulturni. Znate kako brckaju po smecu? Dobro procitajte ovo jer tesko je za povjerovati - stave na pod svoju neku deku, plahtu il veliki komad papira, rastresu sve crne vrece smeca iz kosa za smece, rukama kopaju po tome, pa ako nist ne nadju, sve vrate u crne vrece. Kao stari tragaci za zlatom. Samo sto ovi traze hranu. Iskorostit cu priliku da se pohvalim. Na svakom putovanju sa sobom uzmem najsugavije majice, carape i gace. Pa kad ih iznosim, bacima ih. Oke, ove zadnje dvije ne mogu dat drugim ljudima, al majicu sam dao prljavom klincu koji se motao oko naseg hostela u Medellinu. Pitao me za malo pesosa, a ja: Camiceta? Siiiii! I zgrabio ju je i pobjegao trkom. Kasnije se vratio i prosetao preda mnom s njom s uzdignutim palcem. Drugo jutro ga vidim kako spava na asfaltu, opet s mojom majicom. Sad znam sto cu s drugim majicama koje imam u ormaru. Blago malim Ekvadorijancima, Peruancima i Bolivijancima slijedece godine.

Ah da. razni kolumbijski zakoni i pridrzavanje reda. U Kolumbiji svaki, ama bas svaki motociklist mora i nosi kacigu i odjevni predmet s brojem registracije. Dakle, svoj reg. broj mora imat straga na kacigi (i vozac i suvozac), a posebno si kupi bezrukavnik na kojem je straga prisiven reg. broj motora. Mozda sam vidio 3 motorista koji to nisu imali. Zatim, svaki autobus i taxi ima naljepnicu reg. tablice i s boka. A straga mu pise "Kako vozim? Nazovite telefon taj-i-taj i prijavite me".

Ceste su im ipak lose. Rupe i ulegnuca na svakom kilometru, pa nije bas ugodno voziti se u busu i sjediti straga. Ali busevi manjih firmi imaju ogranicenja i kontrole. Sjednete u bus i zenska s kolodvora dodje prebrojiti putnike. Nakon par kilometara, vozac mora stati na kontrolnoj tocki i kontrolor udje u bus prebrojiti putnike, da vozac ne bi nekog na crnjaka vozio. A ako predje brzinu od 80 km/h, pocinje pistati u busu, kao neka vrsta blokade da vozac ne bi ugrozio putnike ludom voznjom. Zatim, nasred autoceste ima "lezecih policajaca", posebnio pokraj naseljenih mjesta, da ljudi ne luduju cestom.

Eto, to vam je Kolumbija. Mislim da bi prepotentna hrvatska vlada, zajedno s bahatim predstavnicima naseg turizma i svih turistickih zajednica trebala doci u ovu zemlju i vidjeti kako ovaj obican puk tretira i ponasa se s turistima i kako se donose novi zakoni za dobrobit jedne zemlje i njenih gradjana. I vi Hrvati koji se kurcite da je Hrvatska naj, da je Hrvatska ovo i ono... malo se smirite! Ako je ja usporedim s Kolumbijom, onda je Hrvatska treci svijet, a ne Kolumbija.

- 03:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.