Otkucaj

utorak, 17.01.2006.

Novi Compact Disk

Razmišljao sam kako je ta gravitacija zanimljiva stvar, kako nas privlaci, tj. ubrzava. Na Simpsonima je danas na početku naime bila parodija na znanstveno-fantastične filmove iz pedesetih, koja se zvala "Planet From Outer Space" hahaha... Ludi su oni.

Zapravo je danas bio malo zamoran dan ali stigao sam tri bloga ispisati. Uglavnom, bio sam vani s prijateljicom. Bio sam đubre. :) Čim smo se našli ja sam gnjavio da odemo kupiti neki CD. Ovisnik, šta da kažem....

I tako otišli mi u onaj veliki Audio Media centar kod Alcatraza, i ja malo prekopavam CD-e (malo znači preko 45 minuta...) i ubodem ja jedan ludi CD. "Fine and Dandy" (kao onaj jazz standard) od Fapy Lafertina i njegovog kvarteta s nekim violinistom: Glazba je perfektna! Sviraju Debussy-ev "Claire de Lune", pa onda lagano prelaze na jazz standarde, neke ne-pre-blesave tango izvedbe, te originalne pjesme. Nisu tu pjesme ni toliko bitne, koliko njihova organizacija, te improvizacija.

Radi se zapravo o nečemu neobičnom za jazz; sastav se sastoji od kontrabasa, 3 akustične gitare i violine. Improvizacije uopće ne vuku na blues kao kod puno jazzera (a to je meni neinspirativno), već na francuski romantizam i cigansku mjuzu. Ipak se radi o pet Belgijaca. Odlično zvuče. Svježe i originalno.

Ja sam i odprije nešto čuo za tog Fapy-a, ali sam mislio da je to nešto slično Djangu Reinhart-u, ali ipak je prilično originalno:

Naime, tip napravi zvuk lokomotive (svira bas linije s palcem, a akorde s ostalim prstima), te zvuk onog lokomotiva zvižduka koristeći tapping metodu (LUĐAK!!!). Odlično zvuče.

Face su ti originalci. Najgore što puno ljudi misle da su rock virtuozi face, ali oni moraju imati samo tehniku, u puno rock pjesama fale ti atonalni akordi, jer u jazzu za svaki akord bi trebalo koristiti posebnu ljestvicu (pentatonika, mixolinidija ili kako god...), pa se onda to zaboravi i koristi sluh i pamćenje, ipak malo teže. Ali taj Fapy, kak je brz i melodičan, ma virtuoz- radi i svakakve zvukove na akistici....

Ubija me upravo u pojam.... =))
- 22:25 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>